Alla inlägg den 18 november 2015

Av Annelie - 18 november 2015 23:16

... har verkligen gått i värkens tecken för mig.


Speciellt efter klockan 15.30, då jag ramlade inne i sovrummet, och när jag ramlar så kommer jag inte upp själv.
Fick ringa efter maken så han åkte hem och hjälpte mig upp.
Jag har pratat på ett trygghetslarm som finns inom kommunen, men eftersom jag vet vilken tid det kan ta innan de kommer så sa gubben Nej, du ringer efter mig istället.
Sagt och gjort.
Men, som tur är så behöver han inte komma hem allt för ofta, oftast har jag ramlat när han är hemma.


Men som sagt var,,,, jag låg där inne på golvet i sovrummet,,,, grät ordentligt på grund av både smärta och förtvivlan.
Då ska vi inte prata på när gubben lyfte upp mig, jag skrek ut min smärta och tårarna bara sprutade.


När jag väl kom till sängs igen,,, åkte Göran till jobbet igen och jag låg på sängen ned tårarna rullandes på kinderna en bra stund efteråt.
Jag är såååå förtvivlad.
Tänk er själva,,, från fullt frisk (om man bortser från fibromyalgin) till att inte kunna gå mer än 3-4 fruktansvärt dåliga steg.
Inte alltid jag kan de få stegen heller.
  


Jag skulle vara glad om jag någonsin kommer att kunna gå inomhus i alla fall och bara ha rullstolen / elskotern som komplettering.
Men, min STORA dröm är ju att jag blir "fit-for-fight" igen och kommer ut och jobbar mina 50 %, och vi börjar leva livet då.
Då, jäklar ska en del av våra sparpengar levas upp, ska vi resa och bara må gött.


Idag har det varit sol hos oss, så jag hade klätt på mig, då jag ramlade för att jag skulle ta ut elskotern en sväng för att åka och köpa ett par julklappar som jag vet till min älskade make.


Är ni klara med era julklappar, har ni ens börjar att köpa de..??

Vid denna tidpunkt brukar vi vara klara.
Men, inte i år.

Jag har några kvar till gubben, en till mamma.
Mamma och pappa liksom svärföräldrarna får alltid en varsin plus en ihop.
Svärföräldrarnas är redan klar och uppskickade till Värmland.
Pappas är klar, jag vet vad vi ska köpa ihop till de,,, men mammas är inte klar och jag har inte en susning vad jag ska ge henne.
  


Jag och maken ger varandra MASSOR med julklappar och vi öppnar de sent på julaftonens kväll.
Ungefär vid 21-21.30 tiden.

  

Vi ska även åka upp till Ullared den 23:e december OM, nu jag ORKAR..... för jag får ju så djävulskt ont när jag sitter uppe för många timmar. Å det är ju ändå några timmar upp i bilen, närmare bestämt 2,5 timme och sen så blir det ju ett gäng timmar på Gekås.
Men, eftersom det inte är så mycket folk där det datumet så kanske det finns större chans jag kan lägga upp mina ben när vi sitter och vilar oss.
Det är ju shit att vi inte har en bil så vi kunde ha med elskotern istället.
Visst, jag sitter ju i den också.
Men, bättre.
Är det så att jag får konstaterat att det kommer att bli fortsatt liv i rullstol för mig,,, då ska vi byta bil, till en som man just kan köra in både rullstolen och elskotern, ja inte samtidigt då.
Men, att man kan packa rullstolen på något annat ställe i bilen.
Det är ju det absolut smidigaste.


Men, men..... det hoppas jag verkligen INTE att det blir.


Uschamejjen,,, här sitter jag och svamlar om allt och inget.

Jag väntar hem maken från jobbet, är hemma cirka 00.25,,, jag vågar inte gå på toaletten själv nu, när jag är så stel och har ont.
Väntar hem honom så får han hjälpa mig.


Ha nu en helt underbar nattsömn.

  

Av Annelie - 18 november 2015 00:08

.. är så sitter jag ändå här och ska få till ett litet inlägg.

Nu är ju klockan över midnatt, men för mig är det ju fortfarande tisdag.
Var trött när jag hade kikat klart på "Bachelor - När leken blir allvar" som jag hade spelat in.
Men, eftertsom klockan var såppas mycket, så tyckte jag att jag kunde vara vaken tills maken kommer hem från sitt jobb om cirka 40 minuter då, nu är det cirka 25-30 minuter kvar.

 

Jag är en riktigt tv-oman, tittar på mycket,,, jag är ändå 50 år, men kikar på BB & PH... hihi,,, ganska så småroligt att se när dessa ungdomar gör bort sig.

Följer mycket på teven plus att jag älskar filmer.
Vi har både Viasat filmpaket plus Cmore filmpaket och med det så har vi ju även deras filmbibliotek.
Plus att vi har cirka 500-600 DVD-filmer.
Ändå så nappade jag på Filmenteers erbjudande som kom idag.
Köp 6 betala för 1,,, enda som måste göras är ju att köpa en film till ordinarie pris inom 6 månader.
Å det är inga bekymmer.

 

Men, ärligt talat,, ibland blir jag sååå trött på teven, film ja allt så det står mig upp i halsen.
Då målar / tecknar jag istället,,,, sätter på min spotify-lista och drömmer mig bort i målandet.
Värsta är att både mitt diskbråck och whiplachskadan brukar göras sig påmind bra i nacken sedan.
Så, jag måste ha koll på tiden,,, annars är det jättelätt att flyta iväg.

 

Jahaja,,,, idag drog vi sängkläderna som hade hänt på tork i vårt hem , ja vi drar de ju även när de hängs på tork, men brukar göra samma procedur när de ska vikas ihop för linneskåpet.
Sen tvättade jag 2 maskiner tvätt och hängde de, men detta gjorde jag innan gubben åkte till jobbet.
Vi köpte ett flytande tvättmedel på Lidl som luktar gudomligt,,, det lukar lika gött när tvätten är torr.
Vi använder alltid flytande,,, tycker det är bäst och sen så behöver man ju inget sköljmedel heller.

 

Sen på eftermiddagen när maken åkt till jobbet, så vart jag till sängs.
Ringde till en f.d grann till mina föräldrar,,,, men hon hade gäster så vi ska höras en annan dag.
Sen skrev jag ett mail till en av mina morbröder,,, som gärna vill veta hur det går med mig och värken.

 

Jag har ärligt talat inte ens kommit ur nattsärken idag.
:o))
Gött dä å.

 

Nu säger jag nattinatt för denna dag.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards