Alla inlägg den 22 november 2015

Av Annelie - 22 november 2015 00:48

....men det är ändå lördag för mig, eftersom jag ännu inte kommit i säng.

 

Hjälp, vart tog denna dag vägen..??
Visst, vi sov länge, ändå till 10-tiden, sen så gick maken upp, tog sig frukost och sen så satte han igång och städade badrummet redigt.
Han brukar alltid göra det samtidigt som vår städhjälp är här, men han hann inte i torsdags och inte igår heller.
Så, idag stod storstädning av allt där inne på schemat.
Porslinet tas ju då och då,,, finns alltid en svamp och medel till hands.
Nu tänker ni nog säkerligen,,,, varför tar inte städhjälpen badrummet också..
  

Det är som så,,, att gubben vill ha det på ett speciellt vis där inne, så han sa från början att han tar det själv.
Sagt och gjort.

 

Har ni städhjälp och vad ofta i sådana fall..??

 

Vi har alltså städhjälp varannan vecka, då dammar, dammsugar och skurar hon golven.
Badrummet tar ju som sagt var maken själv och sen så skuras ju porslinet lite då och då plus att det dammsugas mellan varven i hela lägenheten.

 

Varför vi har städhjälp, är ju för att avlasta för min älskling här hemma, han jobbar heltid, sköter om mycket här hemma, då tyckte både jag och han att det var värt med städhjälp så han slapp den biten.

Jag sitter alltså i rullstol med oftast djävulska smärtor så jag ligger för det mesta.

 

Utom idag,,, idag åkte vi in till Emporia i Malmö och var där i cirka 4 timmar, det var länge sedan vi var där och kikade.
Jag hittade två julklappar till mannen och han fann en till mig.
Jag köpte en ny lampskärm till en fönstelampa vi har här hemma, men tyvärr så var den lite för låg.
Så, den ska lämnas tillbaks.

 

I morgon ska vi använda ett av alla våra köksredskap som vi är sjukt nöjda med.
Kanske ett julklappstips till er.
www.tretti.se säljer den för 1.890;- nu istället för 3.499;-
Den är på 8 Liter och märket är Tefal.
Pratar alltså om en tryckkokare.

 

 

 

Innan vi åkte från Emporia så var vi och handlade på Willy:s,,, där köpte vi både högrev, sjömansbiff och ingredienser till en krämig pastarätt med kryddig korv.
Plus lite annat smått och gott.

 

Vi brukar ha söndagarna till matlagningsdagar,,,, så i morgon blir det alltså dillkött, sjömansbiff, denna pastarätt och sen mos och korv i dessa mjuka taccobåtarna som finns nu.
Så, så ska vi tillbringa dagen i morgon.

 

Dillköttet och sjömansbiffen kör vi alltså i tryckkokaren,,, gött med 25-30 min istället för 2,5-3 timmar.

 

Nu passar jag på att önska mina läsare en fin söndag, själv så ska jag krypa till sängs jag också, klockan är ju ändå 01.04

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards