Direktlänk till inlägg 23 november 2015

Hej mitt i...

Av Annelie - 23 november 2015 00:20

... natten, denna söndagsnatt.


Ja, då har denna helg gått i ett rasande tempo,,,, då ska vi inte prata på veckorna.
Tycker tiden bara rusar,,, fast jag går hemma och inte gör allt för mycket.
Men, detta de säger att tiden går fortare ju äldre man blir.. STÄMMER.
I alla fall för mig.


Idag har vi som jag skrev i gårdagens inlägg haft en matlagningsdag.

Vi fixade till:
# Hemmagjort mos som vi åt som en special med stekt grillkorv, hackad gurka, senap, ketchup och istället för vanligt korvbröd så hade vi dessa mjuka taccobåtarna.
Kanonfiffig idé.

Den idén kom från min vän Linda som har bloggen:
http://kryddburken.se
Kika in där,, många bra idéer och enkla men ack så goda recept.

 

# Dillkött, Mumsigt, var mååånga år sedan jag gjorde det sist.

# Sjömansbiff, det händer rätt som det är
# En krämig pastarätt med choritzokorv i


Men, innan vi var klara,,, var jag helt slut av värken,,, så när Göran satte igång tryckkokaren med dillköttet så la jag mig, gick bara upp och gjorde såsen när det var klart.


Sen har jag legat,,, som sagt var, värken var/är INTE snäll mot mig.

  


Jag fullkomligt älskar när vi har våra matlagningsdagar tillsammans.

  

I morgon (läs idag) börjar ju Göran sin förmiddagsvecka,,,, så till morgonen är han trött som grisen själv.
Har aldrig i mitt liv vart med om en person som är sååå morgontrött som min kära make.
Oftast går han upp före mig på helgen,,, å det är gött för då får han morna till själv.
Jag kan oftast komma upp och börja prata direkt.


När han kommer hem så får han bädda rent i sängen,,, jag ska försöka ta ner något bäddset som vi inte har använt på länge,,, men det är en stor risk att jag inte klarar att ta ner det, får ta fram örngotten först så får Göran leta istället.
Har ni många bäddset som ni varierar mellan..??
Jag lovar,,, vi har säkerligen 30 bäddset om inte mer.
Älskar att köpa nya fina / mysiga bäddset och sen så tycker jag även om handdukar. Så det har vi också massor av.

  


Jag ska FÖRSÖKA att ta ner några klädesplagg och slänga ut de på min säljsida jag har på facebook.

Jag har sålt 3 jackor, plus att en gav jag bort till Therese.
Sen så sålde jag 4 eller om det var 5 toppar.

Men, jag har ju MASSOR av kläder kvar.

 

Nu säger jag natti Natt till er,,, klockan är nu 00.45
Ha nu en bra vecka.

 
 
Liten Uggla

Liten Uggla

23 november 2015 14:17

Min äldsta dotter har ett hemskt morgonhumör. Jag själv och lilla dottern är alltid glada :-D Kanske inte om vi blir väckta mitt i natten men annars så :-)
Jag har tre, fyra olika påslakan att byta med, inte mer. Tycker inte jag behöver mer, dessutom tar det sån plats, den platsen har jag inte. Örngott har jag dock en hel del för jag har en väldans massa kuddar när jag sover :-)
Ska testa och göra den varianten av korvspecial, himla smart idé.
Hoppas du har en fin måndag! Kramis! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

23 november 2015 14:57

Det är "jobbigt" att leva med en sådan med dåligt morgonhumör, jag upplever ju Göran sur, även om han inte är det.

Det är som du säger, påslakanset tar plats.

Mmm...den korv idén var både god och smart.

Ha en jätte härlig fortsättning på denna måndag.. // Kramar Annelie 💜

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards