Direktlänk till inlägg 24 november 2015

Min tandhygien...

Av Annelie - 24 november 2015 23:48

... är väldigt viktig för min del.
Det körs med både eltandborste och mellanrumsborste både morgon och kväll.
Visst har väl jag också varit slö någon gång, speciellt när jag har tagit med mig något gött till sängen på kvällen, men det händer inte så ofta. För jag får så dåligt samvete då.
Jag har dåliga tänder, de spricker, tappar plomber etc.
Bara i år har jag fått satt in två kronor som kostade mig drygt 9.000;- (!!!!!), pengar jag kunde ha haft roligare för.
Men, men.... tänderna är ju viktiga.

 

Tycker nu att jag har ett litet hål mellan två tänder i överkäken, får väl se vad tandhygienisten säger när jag ska till henne i början på december.

 

 

Min gulliga tandhygienist Karin på tandvården Smile här i Trelleborg.

 

Annars,,, ja denna dag har jag verkligen slappat underbart gött.
Enda jag har gjort är att plocka ihop underkläderna som tvättades i förrgår, vek in de och la de i min låda.
Görans vek jag bara ihop, sen så fick han lägga ner de själv.
Kan ju inte gå runt sängen och att rulla runt på sängen när jag inte måste,,, då gör jag det inte för jag kan ju säga som så att den rullningen görs ju inte smärtfritt.

Sen har jag legat och kikat på en film vi fick hem igår från Homeenter, jag slumrade lite så jag fick spola tillbaks en gång.
Plus att jag satt på tvättmaskinen med sängkläderna Göran tog ur sängarna igår, de var klara i stort sett till han kom hem, så då drog vi de och hängdes på tork.

 

Idag åt vi dillkött och kokt potatis till middag,,, det är väl något som är riktigt gött..??!!
Om / när ni gör det, använder du i sådana fall ättikssprit i dillsåsen då..??
Det vill jag ha i,, tycker om när det blir lite syrligt.

 

I morgon blir det dillkött och potatis till lunch, till middag blir det en krämig pastarätt.

 

Gubben går säkerligen ner i förrådet i morgon, för att dels leta fram ett vitt sängöverkast, juldukar, julgardinerna och sen på torsdag plockar han upp alla lådorna med julsakerna.
Men, i år tror jag vi klär granen till 2:a advent istället för till 1:a.

På lördag ska alla fönster putsas utvändigt, invändigt behövs inte,,, för det är inte länge sedan de vart putsade, byte av gardiner och upp med alla stakar, vi använder ingen hängande stjärna utan bara stakar och sen så har vi en adventsstjärna på hög fot som står inne i rummet.

 

Mysig tid vi har framför oss.

I år är vi helt själva under jul, mamma & pappa frågade om vi kommer upp, men vi tackade nej i år. Vi vill vara hemma, var hemma i Värmland i fjol.

 

Är du snart klar med julklapparna, har du ens börjat..??

 

Ha en fin fortsättning på veckan, vi hörs säkerligen i morgon igen.
NattiNatt.

 
 
Liten Uggla

Liten Uggla

25 november 2015 13:33

Vi har bara stjärnor här hemma :-) Inte en enda elljusstake. Jag har så mycket krukor i fönstren så ljusstakar får inte plats :-)
De få julklappar jag köper har jag kommit halvvägs med. När man är ensamstående med sjukersättning finns det inte pengar till sånt som julklappar.... Så de få jag köper blir fort avklarade. Jag och tjejerna kommer vara själva också på julafton, kanske träffar vi mamma och pappa under någon av de andra juldagarna. Och älsklingen ser jag inte förrän till nyår.
Nu skall jag köra igång vår tvättmaskin, den får jobba en hel del :-) Hoppas du har en fin onsdag! Kramisar! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

25 november 2015 13:54

Nä,jag förstår det inte är fett som sjukpensionär 😯
Du får bre ut julklappskalender mer under hela året.
Hittar jag något som jag tycker passar,så köper jag det...även om det är mitt i sommaren.. 😀

Mysigt att ha egen julafton...jag vet första gången vi hade det, då bärande jag för det....men det vart kanonmysigt.

Ha en jättemysig onsdag själv kära du...jag ska nog sätta på en film med STOR risk jag somnar eftersom jag tog av mig glasögonen flest klockan 04.10 i morse.

Kramelikram....💗

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards