Direktlänk till inlägg 25 november 2015

Hallå så här på...

Av Annelie - 25 november 2015 23:21

... kvällskvisten.

Ja i kväll ska inte min tid för sängående bli sååå sent som det vart i morse,,, ja ni läser rätt MORSE.
Tog av mig gasögonen när klockan var 04.15, då hade inte jag sovit någonting.
Jag var tänkt att vara vaken tills Göran går upp 04.40, men nääee, han är ju inte speciellt piggelin på morgonen, så det är nog goast för honom att vara vaken själv.

Jag sov till klockan var 10.15, sen så har jag inte sovit något mer.
Jag gick upp, på toaletten och sen gjorde jag i ordning frukost, som idag bestod av en 1/2 mugg thé och två rostade smörgåsar.
Dröjde väl cirka 40-45 minuter efteråt så vart jag fruktansvärt illamående, magen var i uppror.
Jag var hundra på att jag fick en dumpning, att frukosten hade blivit för mycket.
Men, jag tvingade i mig vatten för att trigga igång kräket,,, det kom med bara slem.
Men, jag vart inget bättre i magen.
Var väldigt, väldigt orolig i magen,,, så jag låg en del och kikade på film.
Vid 14-tiden var jag sugen på något, så då tog jag mig fullkornsskorpor med bredbar skinkost och thé.
Efter det så vart min oroliga mage bra igen.
:o))

 

När gubben kom hem idag,,, så satte jag på mig kläder så stack vi ut på stan, så då fick min elskoter gå lite idag,, blir ju inte alls så mycket denna årstid.
Vi skulle till Ica på Valen, eftersom jag skulle hämta ut ett paket, på Ica träffade vi vännen Conny, som vi vart ståendes och prata med ganska så länge.
Alltid skojj att få babbla lite.

Sen handlade vi lite på Ica.
Var slut på frukten här hemma och sen så måste jag ju ha min älskade tidning.
Hänt Extra.

 

Jag fullkomligt älskar denna tidning,,, en kanonbra "dassa-tidning".
Har köpt den i mååånga år, för det mesta får jag den som prenumation.

Sen gick vi ner till Clas Ohlson då vi skulle lämna tillbaks en lampskärm vi köpte till vår ugglelampa, de hade ingen annan heller.
Men, nu köpte vi ett set så vi kan ha dimmer på golvlampan i sovrummet plus att jag kan stänga av och sätta på den med en fjärrkontroll.
Kanonbra grej.

Sen hem, åt middag och efter det tog Göran sin efterlängtade dusch.

 

Näpp, tror bestämt det får bli sängens tur att få sällskap av mig nu.

NattiNatt.

 

 

 
 
wiper

wiper

26 november 2015 08:43

Vad jobbigt det verkar att få en sån där "dupning" Ibland behöver man sova ut lite. Skönt att det gick över detta med magen för illamående är ingen höjdare.

Undrar om det är sant detta att dom blivit ihop igen.

Ha nu en skön dag och sköt om dig
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

26 november 2015 08:58

Ja, dessa dumpningarna är inte trevliga. Jag har "turen" att kunna kräkas i alla fall. Många som inte kan det efter den operationen utan de mår "bara" illa, får ont i magen, hjärtklappning etc.

Tror inte de är tillsammans...var bara en bild på tidningen jag lånade från nätet.

Varma Kramar....// Annelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards