Direktlänk till inlägg 30 november 2015

Nu är jag...

Av Annelie - 30 november 2015 17:10

.... riktigt sliten.
Varför jag är så fruktansvärt sliten är för att delas så har jag ont idag och sedan var jag "tvungen att stå på huvudet" under databordet  när jag hade bytt plats på denna ljuslykta i datarummet.
Men, jag hade god hjälp av min gripklo.
Varför jag ville byta plats är för att jag ville ju se ljuslyktan direkt när man tittar in i rummet, och inte behöva gå in för att se.

 

Jag åkte ut på stan vid 14.30-tiden, jag skulle ut för att köpa mossa som vi glömde bort igår.
Hade tänkt oss att ha det i botten på en ljuslykta vi har.
Men, på Nilles hittade jag en kvist med granris som man kunde plocka isär, så jag köpte två grenar av det istället.
Köpte även en girlang med silverhjärtan, en domherre och två paket med värmeljus i genomskinliga koppar och en brinntid på 8 timmar, nu går det ju åt.
Tyvärr kan jag inte tända alla ljuslyktor vi har här hemma, när jag är själv.

Jaja, för att åter gå till vad som shoppades till vår ljuslykta.
:-D

 

Var även in på TGR, där hittade jag tre småtomtar och en rödglittrig ren.
Allt detta har jag alltså i ljuslytkan som jag har tagit bort de hängade ljushållarna i.
Sen har vi lagt en röd ljusslinga i botten, som går på ström.

 

Så här ser det alltså ut.

  



Här ser ni det bättre, glömde domherren på bilden men den sitter bland svampen.

 


Jaja, nu är i alla fall allt gjort, så snart ska denna kvinna stupa till sängs.  

Tror bestämt jag sätter på någon bra film, kanske till och med småslumrar en liten stund.

 

Måste bara visa en bra bild jag hittade idag.

Visst passar den bra,,, alltid är det väl någon man känner till som borde prova detta, eller vad säger ni..??!!

 

 

 

Hej för idag.
  

 
 
Maya

Maya

1 december 2015 13:08

Hej och hå, är det HÄR Du är?! Kul med pyssel, önskar jag hade mer ork så hade jag gjort ett vinterlandskap!

Jag bloggar igen, vill Du vara med i min utlottning?

https://maypel.wordpress.com/2015/11/30/missa-inte/

Kram!
// Maya

http://maypel.wordpress.com

Annelie

1 december 2015 13:49

Yes, här håller jag till numera 😀
Har ju saknat att blogga.

Mmm..det är kul med pyssel, enda "pysslet" jag håller på med nu för tiden är att jag målar i vuxen målarböckerna.

Kramelikram Annelie

 
wiper

wiper

1 december 2015 13:47

Inte undra på att du är sliten när du får kämpa så.Härligt att du tog dig en sväng ut på stan. Vad fint det blev i dom snygga lyktorna, annorlunda och häftigt. Vad påhittig du är

Sköt om dig och ha en fin dag
Kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

1 december 2015 13:52

Hihi, fick faktiskt idén av mamma. Hon hade gjort nå liknande, men hon har en ljusslinga som går på batteri, det var Göran som kom på idén med en bit av den elektriska ljusslingan.

Känns idag att jag gjorde för mycket igår...😢

Ha en underbar fortsättning på denna tisdag.. // Varma Kramar Annelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards