Alla inlägg under november 2015

Av Annelie - 16 november 2015 19:17

....måndag lagd till historien.

Min man jobbar eftermiddag denna veckan, det vill säga tiden 15.00 - 00.00, det är både gött och tråkigt.
Men, vi gillar båda att han jobbar 2-skift, fördelen med eftermiddagsveckan är ju dels att vi kan göra ärenden på förmiddagarna och sen den STORA fördelen är ju att han är helledig på fredagen då.
  

Idag var vi i alla fall bort till Ica Maxi och handlade lite,,, det vart ju mer än vi hade tänkt oss, men varför inte... när det är bra pris på saker och ting.
Vi köpte bland annat drygt 3 kg nötgrytbitar och tjockare fläskkotletter.
Det var halva priset på detta eftersom det går ut i övermorgon.
Men, vi hem.. packade om detta och in i frysen med det.
Älskar att ha vår kyl och frys fullt och då menar jag FULLT.
  

Innan vi åkte hem så var vi in på Pizzerian Victoria och åt lunch.
Mumsigt värre, jag tog en pizza som det var något dom var starkt, men gött var det och maken åt en gyrosrulle.

När vi kom hem så var så så vansinnigt trött och hade värk, men vi som jag skrev packade om allt kött och in med det,,, sen så la jag mig på grund av tröttheten och värken.
Somnade ganska så omgående, så jag hörde inte ens när gubben åkte till jobbet idag.
  


När jag vaknade till liv igen, så tog jag mig mellanmål och kikade igenom dagens reklam.
Fick se att Lidl hade bra behår som jag köpt där förut,,, så jag på elskotern och upp dit.
Hahaha,, ja där kom jag ifrån med massor.
Älskar butiken Lidl, de har så mycket roligt, annorlunda god mat.

Sen var jag och hämtade ut en julklapp till gubben. Innan jag for hem igen så var jag in på stans thébutik Kummin.
Köpte mig lösthe för drygt 200;- (!!!!)

  

Men, nu har jag ett tag.

  


Ha det bäst och en mysig fortsättning på er måndagskväll.

Är det NÅGON som läser mina inlägg här..??

Av Annelie - 16 november 2015 00:04

....till ända. 

Idag söndag vaknade jag sent, närmare bestämt klockan 10.30 Kanske inte så konstigt,  när jag slocknade först vid 3-tiden inatt.


Gjorde mig frukost direkt, fick hjälp av maken med att göra iordning allt för en lång, varm dusch. 


Sedan åkte vi till Arken Zoo för att köpa en stor ny klösmöbel till våra älskade katter. Eftet det var vi in på Dollarstore och handlade lite, var inte alla så mycket som vi brukar shoppa där. Åt lunch på Mac Donalds, men inte alls gött, torr tråkig hamburgare. 

Sen åkte vi in till Mas, alltså Malmös sjukhus,  tror till och med det har någon annan förkortning idag som jag inte ens kommet ihåg. Men skit detsamma.

 Vi åkte in och hälsa på vår vän, när vi kom dit så var även hennes man ( som också är vår vän ) plus en kompis till de redan där.

Vi var där i dryga timmen.

Efter det besöket, hem... åt lite mat, rester....så gött att ha det och bara slänga in i mikron. Sen började vi skruva ihop våra katters klösställning.

Både de och vi är nöjda med köpet.

Båda kattherrerna har testat huset ikväll.



Även om jag är 50 år fyllda, så följer jag BB slaviskt, så det har jag legat och kikat på ikväll.

Men snart så...ska mina blå få slås ihop för en natt med förhoppningsvis god nattsömn.

Jaja...drömma om det kan jag väl i alla fall gå göra.


Nattinatt...


PS.  Ser att några få läser, vore roligt om ni kunde skriva en lite kommentar också.


Förresten...kan ni se bilderna jag laddar upp..??

Jag kan INTE se de.

😯😯😯😯

Av Annelie - 14 november 2015 14:20

...man säga om gårdagens terroristattack i Paris. Jag måste ju säga som så, att jag blir mörkrädd. 

Min fråga är om / när det hände i vårt lilla "fredliga" land. Det kommer ju in massor med Syrier nu och säkerligen är någon av dessa inne i IS.


Jaja, min dag är till sängs nu.

Teven går med nyheter angående Paris.  Jag har varit uppe och vikit ihop underkläder som hängt på tork, åt frukost vid köksbordet och sen på fm tog maken och jag en fika vid köksbordet. Jag satt på en ny tvättmaskin.  Sen var jag på toa, när jag skulle upp....ja då var det kört. Maken fick hjälpa mig och tårarna rann. 


Som sagt var, sitter nu till sängs har precis ätit lunch, rester av stekt potatis, skinschnitzel och bearnaisesås. Nu ska jag fortsätta måla.


Får hoppas jag är piggare i morgon så vi kan åka ut en sväng, så jag får se något annat än bara våra väggar här hemma.i


Ha en mysig fortsättning på er helg.



Av Annelie - 13 november 2015 11:07

... glad idag.

Värken kändes genast mycket bättre nu på morgonen.   


Så jag har varit uppe hela morgonen, sedan klockan var cirka 09.15, har till och med satt på en maskin tvätt.
Jag brukar fixa det,, men som sagt var värken har varit djävulsk mot mig så jag har helt enkelt inte kunnat / orkat.

Får väl se om värken hålla sig i schack eller om det blir bakslag.
Ska i alla fall snart gå till sängs och halvsitta uppe på sängen med sängbordet och målarboken.


Ja helgen är på intågande med stormsteg,,, skulle vilja göra nå denna helg. Men, vad..??!!   


Har ni något roligt för er denna helg..??


Ha nu en helt underbar / mysig novemberhelg.





Av Annelie - 12 november 2015 23:25

... på denna bloggplats. Har hållit till på blogspot förut, men ville pova något nytt.
Får se vad jag gillar denna.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards