Alla inlägg den 7 december 2015

Av Annelie - 7 december 2015 23:26

... laddad med morgondagens tvätt, frotté.
Jag skulle kunna ha satt på den och hängt ikväll också, men tvättmaskinen för ganska mycket väsen vid centrifugering, och då vill jag inte eftersom Göran ska upp och jobba i morgonbitti.

 

Jag har sagt det förr, men säger det igen.
Är så ofantligt glad att vi har en egen maskin.
Men, vi hade den länge innan vi tvättade i den,,, någon enstaka gång bara.
Men, sen vart mer och mer invandrare på vår gård och skitigare och skitigare i tvättstugorna.
Det var då vi började tvätta allt inne. Plus att maskinerna i tvättstugorna har ju sönder vissa klädesplagg.
  

Skulle vår maskin gå sönder här inne nu,,, det är det första vi köper igen.
NU kan jag inte vara utan, gött för Göran också, för jag kan sätta på en maskin, tömma den och hänga.
Sånt hade jag ju aldrig kunnat gjort om vi vart tvungna ut i tvättstugan.

 

Idag kom vår vän Paula hit på fömiddagen, hon ville bara ha hjälp med ett smakråd innan hon drog vidare.

Men, sen kom hon tillbaks i eftermiddag för att hjälpa mig upp till mammografin, det är inte så jättelångt, men för långt för att jag kan rulla mig själv i rullstolen.

Visste inte hur det skulle gå att ha elskotern vid själva röntgentillfället, därför rullstolen.

Jag skulle vara där så det var osäkert om Göran skulle hinna hem, men då ställde Paula upp.
Alltid, alltid lika hjälpsam.

  

Nu är det bestämt att hon kommer till oss vid 11-tiden på julaftonen, äter lite jullunch med oss innan det är dags för henne att sticka på sitt jobb.

När hon åker härifrån så lämnar hon kvar sin voffsing Chammi, så han ska vara hos oss hela julaftonen, Paula kommer och hämtar honom vid 21.30-tiden

Hon skulle sitta helt själv på julaftonen, eftersom barnen ska fira med sina respektives familjer.
Då tyckte jag synd om henne, och som sagt var... hon ställer ju upp för mig / oss jätte, jätte mycket.
Kan jag göra något tillbaks så gör jag det.
Hon frågade idag vad hon skulle ha med sig,,, ingenting sa jag då.
Kom du hit och bara va och ät med oss.

 

Mammografin gick bra, lite bökigare eftersom jag satt i rullstolen under tiden.
I år gjorde det ondare igen, de två sista gångerna gjorde det inte alls ont eftersom mina bröst var bara i stort sett tomma påsar då.
:o)
Men, nu har ju fett-depåerna fyllts på igen.

:o((

 

När vi kom hem igen, så skulle Paula sticka direkt, så Göran kom ut i gången och torkade av däcken på rullstolen,,, de har all förmåga att dra med sig en massa småstenar in.
Bättre och torka av de ordentligt innan jag rullar in.

 

Jag var trött och sliten, tog mig lite mat och åt i sängen, kikade på film som jag somnade ifrån och vaknade klockan 20.15, men jag hann ändå så "Tina i fjällen".

 

Nu är alltså klockan 23.50 denna måndagskväll, jag ska ta mig ett par hårda smörgåsar och en halv mugg thé.
Fick för mig att det var i morgon jag skulle till tandhygienisten, men det är först på onsdag.
Men, i morgon ska jag hämta ett paket på Ica, om det är väder till det.

NattiNatt..

Av Annelie - 7 december 2015 00:18

... än jag som har en sån klumpig respektive som slår sönder saker och ting ofta..??
Peppar, peppar... nu får jag väl vara glad, för nu är det länge sedan förutom ikväll.
Då åkte snögubben som hängde i dörröppningen till sovrummet i golvet och gick sönder.
  

Blir så ledsen och framför allt irriterad på att han måste ha sönder så mycket.
Dessa snögubbar har ju hängt sedan förra lördagen i dörröppningarna till sovrummet & datarummet, visst han har slagit i huvudet ett par gånger, då tycker jag han skulle ha lärt sig.
Men icke heller,, ikväll åkte den i golvet.
Visst, inte hela världen,,, men som sagt var inte det enda han har haft sönder genom våra år tillsammans.
Så, på sätt och vis är jag glad att han inte städar numera.
  

 

Idag mina vänner var jag såppas "piggelin" så jag kunde följa med ut en sväng.

Vi var först till Entre så jag kunde skicka iväg ett Tradera-paket, det vart 21;- billigare i porto än vad jag hade angett i annonsen, så jag mailade tillbaks till köparen om att jag skulle swisha tillbaks dessa pengarna.
Fick tillbaks att jag kunde gå och köpa mig en go lussebulle istället.
  
Gulliga en del är,,, de är säkerligen så snälla eftersom jag är så ärlig och vill skicka tillbaks pengarna.
Man vinner ju i längden på att vara ärlig.
Men, man vinner inte alltid på det i verkliga livet.
Då folk inte kan ta att man är ärlig.
Många klarar inte av det i alla fall.
Det är ALDRIG min mening att såra folk, gör jag det så vill jag ju naturligtvis att folk ska öppna sin käft och säga det till mig, så jag har en ärlig chans att be om förlåtelse och få förklara mig.

 

Jag / vi har tyvärr gått miste om "kompisar" när jag förmodligen har sagt för mycket.
Visst, de "vännerna" är ju inget att sörja heller, det gör vi inte heller.
Det vi saknar är mer vänner, som man bara kan dyka in till hos på en kopp kaffe, eller att de bara kan ringa på här och fråga om vi bjuder.
DET saknar både jag och gubben.

Många säger ju, jobbarkompisar.
Visst,,,, om vi hade några.
Jag jobbar ju som personlig assistent, så där har man ju inga jobbarkompisar så och Göran jobbar bara med killar från forna Jugoslavien och de umgås ju bara med sina landsmän.

 

Har sagt det förr, säger det igen.
Jättesvårt att flytta som vuxen och få vänner på sin nya bostadsort.
*TYVÄRR*

 

Hahaha,,, snacka om att tappa den "röda tråden".

Vi var ju ute och handlade.
Innan vi åkte från Entre så gick vi in till deras granne för att äta.
Det är alltså en pizzeria som heter Huses som ligger vägg i vägg.
Där käkade jag en barnportion av kebabtallrik och Göran åt en vuxenportion.

 

Min som är närmast, men den portionen åt jag inte upp, så hälften är med hem.
Vi köper alltid bara en dricka (om det inte ingår, då tar vi naturligtivs två) eftersom jag dricker ytterst lite till maten.

 

Efter detta besök for vi till Dollarstore, det var länge sedan jag var där.

Där shoppade jag nya juldukar till både datarummet och en till köksbordet, en ny helt mjuk på både ovansidan och undersidan badrumsmatta, som jag kan snurra på i och ur badkaret (snurrplattan jag har på badrummet är inte alls bra, så trög och jag har ju så svårt att ta i när höfterna smärtar så).
Sen var det lite annat smått och gott som vart med hem.
Bland annat ett par chokladsaker som ska komma fram till jul / nyår.

 

Sen mina kära läsare så kom ÄNTLIGEN Tomtefar med hem igen.
Vi hade ju en som vi fick kasta när det brann i grannförrådet, allt i vårat förråd vart ju också förstört.

 

 

Han är hela 98 cm hög,,, så det är en ståtlig Tomtefar.
Men, jag vet inte riktigt om jag ska han ståendes där,,, får klura på detta i morgon.

 

När vi var klara där, så åkte vi inom Lidl och handlade lite yoghurt till gubben, ost till oss, lite grönsaker och ingredienser till middagarna som skulle lagas när vi kom hem.

 

Sagt och gjort,,, började direkt med maten när vi kom hem, det slutade med 4 rätter idag också.

 

Nääee,, nu är klockan 00.46 denna söndagsnatt och jag känner att mitt sockernivå börjar svaja, så jag ska ta mig något att äta.

 

Ha en finfin  kommande vecka.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards