Direktlänk till inlägg 7 december 2015

Mmm, då är tvättmaskinen...

Av Annelie - 7 december 2015 23:26

... laddad med morgondagens tvätt, frotté.
Jag skulle kunna ha satt på den och hängt ikväll också, men tvättmaskinen för ganska mycket väsen vid centrifugering, och då vill jag inte eftersom Göran ska upp och jobba i morgonbitti.

 

Jag har sagt det förr, men säger det igen.
Är så ofantligt glad att vi har en egen maskin.
Men, vi hade den länge innan vi tvättade i den,,, någon enstaka gång bara.
Men, sen vart mer och mer invandrare på vår gård och skitigare och skitigare i tvättstugorna.
Det var då vi började tvätta allt inne. Plus att maskinerna i tvättstugorna har ju sönder vissa klädesplagg.
  

Skulle vår maskin gå sönder här inne nu,,, det är det första vi köper igen.
NU kan jag inte vara utan, gött för Göran också, för jag kan sätta på en maskin, tömma den och hänga.
Sånt hade jag ju aldrig kunnat gjort om vi vart tvungna ut i tvättstugan.

 

Idag kom vår vän Paula hit på fömiddagen, hon ville bara ha hjälp med ett smakråd innan hon drog vidare.

Men, sen kom hon tillbaks i eftermiddag för att hjälpa mig upp till mammografin, det är inte så jättelångt, men för långt för att jag kan rulla mig själv i rullstolen.

Visste inte hur det skulle gå att ha elskotern vid själva röntgentillfället, därför rullstolen.

Jag skulle vara där så det var osäkert om Göran skulle hinna hem, men då ställde Paula upp.
Alltid, alltid lika hjälpsam.

  

Nu är det bestämt att hon kommer till oss vid 11-tiden på julaftonen, äter lite jullunch med oss innan det är dags för henne att sticka på sitt jobb.

När hon åker härifrån så lämnar hon kvar sin voffsing Chammi, så han ska vara hos oss hela julaftonen, Paula kommer och hämtar honom vid 21.30-tiden

Hon skulle sitta helt själv på julaftonen, eftersom barnen ska fira med sina respektives familjer.
Då tyckte jag synd om henne, och som sagt var... hon ställer ju upp för mig / oss jätte, jätte mycket.
Kan jag göra något tillbaks så gör jag det.
Hon frågade idag vad hon skulle ha med sig,,, ingenting sa jag då.
Kom du hit och bara va och ät med oss.

 

Mammografin gick bra, lite bökigare eftersom jag satt i rullstolen under tiden.
I år gjorde det ondare igen, de två sista gångerna gjorde det inte alls ont eftersom mina bröst var bara i stort sett tomma påsar då.
:o)
Men, nu har ju fett-depåerna fyllts på igen.

:o((

 

När vi kom hem igen, så skulle Paula sticka direkt, så Göran kom ut i gången och torkade av däcken på rullstolen,,, de har all förmåga att dra med sig en massa småstenar in.
Bättre och torka av de ordentligt innan jag rullar in.

 

Jag var trött och sliten, tog mig lite mat och åt i sängen, kikade på film som jag somnade ifrån och vaknade klockan 20.15, men jag hann ändå så "Tina i fjällen".

 

Nu är alltså klockan 23.50 denna måndagskväll, jag ska ta mig ett par hårda smörgåsar och en halv mugg thé.
Fick för mig att det var i morgon jag skulle till tandhygienisten, men det är först på onsdag.
Men, i morgon ska jag hämta ett paket på Ica, om det är väder till det.

NattiNatt..

 
 
Mizca

Mizca

8 december 2015 11:31

Svar: Jag förstår din frustration där, men en dag kan du själv trippa ut till bilen och ta en raggarrunda och shoppa massa kul :) Ge inte upp vännen!

Oj, det var länge .. så många kort du har - har du arbetat inom taxirörelsen? Kram

http://www.mizca.se

Annelie

8 december 2015 13:04

Hej, hej...

Ja, jag hoppas ju också att undret sker en vacker dag. Så jag kan bli mitt gamla jag,,, om du visste vad jag saknar mitt liv UTAN någon värk, även om det är måååånga år sedan så jag knappt minns det.. :o(

Ja, jag har en del kort,,, önskade att jag även hade haft A-kortet,, men se dä har jag inte.
Får nöja mig med BE C DE + Taxiförarlegitimationen.

 
wiper

wiper

8 december 2015 13:54

Förstår att ni är glada att ha en egen maskin för det underlättar. Vi hade det i huset men nu får vi gå ner i tvättstugan. Fast vi har en egen maskin där eftersom vi inte tål sköljmedlet dom använder och den maskinen får vi upp i lägenheten när dom reparerar badrummet och tar bort badkaret.

Det är tur att det finns film att sjunka in i. Jag ser film nästan varje dag för jag behöver vila ibland på grund av ryggen

Ha nu en fin dag och sköt om dig
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

8 december 2015 22:37

Vad härligt att veta att ni kommer att få er egen maskin i lägenheten.
Gött när man har såppas stort badrum så man kan ha egen maskin.

Mmm... filmer har hjälpt mig mycket genom min sjukdomshistoria.

Kramar Annelie

 
Mizca

Mizca

8 december 2015 15:15

Svar: Där ser man :) Skoltaxi körde mitt ex ibland med.
Det är bra att du har hoppet, det lever man länge på :)

Jo, syrran är singel också. Vi blev singlar med en dags mellanrum faktiskt! Vi bor inom samma stad, har väl kanske 5 km mellan oss typ.

http://www.mizca.se

Annelie

8 december 2015 22:43

Mmm.. oftast har jag ett hopp, men det händer också att jag är nere i skosulorna och harvar också, som typ tidigare ikväll.

Skoj att både du och syster yster är singlar,,, då kan ni ut och röja tillsammans.

 
Liten Uggla

Liten Uggla

9 december 2015 13:42

Jag har också tvättmaskin i lägenheten, och tumlare. Hade aldrig orkat tvätta i tvättstugan själv. Vi är ju tre tjejer här så tvättmaskinen går i stort sett varje dag, minst 1 gång....
Kramis! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

9 december 2015 19:58

Ja, det ÄR gött med egen. Jag är så glad åt våran. Tumlare använde jag enbart till frotté, har aldrig tumlat något annat.

Kramar 💙

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards