Alla inlägg den 18 december 2015

Av Annelie - 18 december 2015 16:47

... dag tagit vägen ??

 

I och för sig sov jag till klockan var cirka 9.30, efter en natt med dålig sömn.

Gick upp, vi bäddade sängen, gjorde oss iordning för att gå till Vattentornet och en fika-stund med goaste Lisbeth.
Där satt vi och pratade om allt och inget fram till klockan var drygt 13.00
Mycket trevlig förmiddag.
När vi skulle gå så överlämnar Lisbeth oss en blomma i en kruka som hennes vännina hade tillverkat.
Riktigt roligt.
Snacka om att vi vart väldigt överrumplade.
  
TACK än en gång kära Lisbeth.
Bild kommer på den.

 

Innan vi gick hem så var vi in på den nyöppnade Audio Video-butiken på Valen, kikade på en ny laptop, är lite sugen på att köpa en smidigare än den vi har.
Får se vad det blir av våra planer om det.
När vi kom hem, så skulle Göran bara på toa, sen så skulle vi åka in till Malmö, vi skulle bland annat till Elgiganten & Rusta.
Då var klockan drygt 14.00
Men, så säger jag det att vi tar det i morgon istället.
Å precis när jag sagt det så kom jag ju även på att vi hade ju lovat Paula att ha Chammi hos oss mellan 16.00 - 21.30 fredag, lördag & söndag.
Hade varit fint om vi glömt bort det helt och hållet.
  

 

Paula kom en liten stund före,,, så vi satt och pratade om julen och våra barn också vidare.
Hon hade även med sig min julklapp från Kommunen.

 

Sorry för dålig bild, en kartong med kaffe, thé, honung, nötter och choklad.
Tredje året vi får "mat"-kartonger.
En bra julklapp.

 


Vi hängde även upp den stora julkulan vi fick av vår städerska igår, hon använden den aldrig och hon hade endast haft den uppe en gång.
Denna julkula är köpt antingen i Polen eller Tyskland för måååånga år sedan.
Nu hänger den fint i vårt fönster i vardagsrum.

 

 

Nästa år ska jag köpa lite längre sidenband, detta var det som satt i kulan.

 


Eftersom det är julstädat här hemma så la vi upp alla julklapparna under granen, någon till blir det säkerligen.
  

 

 

Som sagt var, älskar att både ge och få.

  

 

Precis innan jag satte mig med detta blogginlägg så åt vi rester, med Chammi sittandes nedanför, det resulterade ju i att han fick lite av min mat också.

 

Bara en dimmig bild på ett träd i en av vår stads rondeller, tycker detta är så fint.
Tyvärr var ju inte vädret med mig fullt ut.

 

 

 

Ha nu en Trevlig Helg.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards