Alla inlägg den 24 december 2015

Av Annelie - 24 december 2015 17:07

... kvar av 2015 års julafton.

Dagen började vid 8-tiden i morse, då fixade vi stekning av prinskorv, griljering av julskinka, skar upp allt av den kalla maten, kokte ägg.
Göran dammsög av.
Vi dushade och gjorde oss iordning och sen strax efter klockan 12.00 kom Paula och hennes voffsing Chammi till oss.
Paula skulle äta julmat med oss innan det var dags för henna att sticka till sitt jobb.
Så, vi har Chammi hos oss ikväll.

 

 

Här ligger han hos mig på sängen.

 


När vi hade käkat klart så diskade Göran upp all disk och sen så torkade han in den också, ingen av oss vill ha disk ståendes framme på självaste julaftonen.

Efter det så kikade vi på Kalle Anka, men det slumrade jag ifrån i slutet, satt i rullstolen och sov.

  

 

Men, dels hade jag varit uppe mycket, både igår och idag, hållt på och sen satte sig och bara slappande av PLUS dessa jäkla värkmedicinerna jag äter. Blir så förbaskat trött av de så det är inte sant.
Konstigt att jag blir det, med tanke på att jag ätit de såppas länge nu.
Ska hämta ut mer medicin när Turklövern är öppet (köper alltid min medicn på apotea.se),,, för jag ska öka på dosen av en sort av denna medicin som jag blir trött av.
Kommer väl att fullständigt vara som en zombie.

 

Paula åkte till sitt jobb vid 16-tiden, kommer tillbaks klockan 21.30 ikväll för att hämta sin kära voffsing.

 

Vi har öppnat ett par julklappar, än så länge har jag fått en prenumeration på tidningen Hänt Extra och sen har jag fått en målarbok för vuxna.
Göran fick en planch som han kan göra till en tavla av en färggrann döskalle med massa blommor på också.

Men, vi har massor av klappar kvar.
  

 

Jag köpte mig ett par ugglesaker igår i Ullared,,, dels mindre brickor som är bra att ha ett par smörgåsar på och sen en mugg med silikonlock på.
Bra att ha till sängs.

 

 

Härlig att dricka ur också.

 

Just nu sitter / halvligger jag till sängs, hade varit uppe för länge så jag hade djävulskt ont.
Ska vila ett tag,, vi öppnar våra klappar senare ikväll.

 

Nu passar jag på att önska er en riktigt mysig fortsättning på er julhelg.

 

JulKramar till er alla.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards