Direktlänk till inlägg 25 december 2015

Nu sitter jag till...

Av Annelie - 25 december 2015 17:44

... sängs och skriver detta inlägg.
Efter maten la vi oss på sängen en stund, Göran smekmasserade mina onda höfter och knän.
Det är sååå underbart skönt, samtidigt som det gör ont.
Han räknade även alla blåmärken jag har, på ena benent 10 st och på det andra 7 styckena.
Vad gör jag..??!!

  

Idag har vi varit ute, vackert väder med otroligt kalla rejäla vindar.
Jag skulle bort med läkarintyget till jobbet, lägger det bara i ett brevinkast.
Sen skulle jag kika om dessa på Turklövern hade öppet, eftersom jag ska hämta ut min medicin från tretti.se
Men, se de hade de inte.

  
Tycker inte alls det är en trevlig butik att gå in i, är enbart där när jag MÅSTE för att hämta paket.
Som tur är så har de bara tidningar och spel,,, så man måste ju inte dit.

 

Vi var in på centralstationen och kikade idag, vart riktigt fint där inne. Var även in på Pressbyrån som ligger inne på stationen och köpte oss en varsin korv med bröd.
Det var en stor butik, men inte alls handikappsvänlig.
Så, det sa jag till tjejen, då berättade hon att de hade varit dit och mätt och så på grund av det,,, så något var ju på gång.

Inne på stationen finns det Pressbyrån, Taxi har en lucka där, Pölsemannen, ett mindre café och ett till matställe.

Två spår har vi som går in under tak, också kanon för skulle det var snö och drivis när de kommer så behöver de aldrig ut i det.

  

 

Entrén till stationbyggnaden, denna är alltså gammal, innan vi fick tåget tillbaks till Trelleborg nu den 13:e december i år efter 44 års stiljte så var stationsbyggnaden ett garage.

 

 

Fint och relativt stort där inne.

 

Där har vi ett litet café, som var stängt dagen till äran.

 

 


Ingången till Pressbyrån plus Taxiluckan.

 

 

Båda spåren, två tåg inne, ett gick innan vi hann att gå från stationen, var lite folk där när vi kom.

 

 

 Busstorget, precis utanför stationområdet.
Det stora röda huset lite längre fram på vänster sida, på den gården bor vi.,
Så, vi har ju NÄRA.

 

När vi var klara där, så var vi som sagt var bort till Socialkontoret för att lämna in läkarintyget till mitt jobb.

Innan vi gick hem igen, så var vi in på ett nyöppnat café som ligger tvärs över gatan sett härifrån.
Var invandrare som ägde det, så vi var osäkra på om det var öppet för alla eller om det var en sådan där klubb som de har lite varstans.
Nä då, det var öppet för alla.

 

Det var två bröder och en syster som ägde detta.
Väldigt trevliga, gulliga & serviceinriktade.

Göran åt en korv i ett bröd som de själva bakade plus en kaffe, jag tog mig bara en kopp thé, detta kostade oss 45;-, så de är billigare på fika än vad övriga är.

 

Vi två på Öster Café..
  

 
Ganska så enkelt, men ändå lite småmysigt.

 

Killarna och tjejen till vänster är syskon och de äger detta tillsammans,,, vem den andra kvinnan är vet jag ej, då jag "snodde" denna bild från deras facebook-sida.

 

 

Så här ser det ut, utifrån.
Bild "snodd" från deras facebook-sida.


Någon gång när Göran är ledig eller jobbar eftermiddagen, så ska vi gå dit och äta deras frukostbuffé för 45;- / st.

När vi kom hem, så satte vi oss i bilen och åkte upp till Willy:s, jag skulle bland annat ha lite mjölk, vart även ett par filmer   plus lite annat.

 

När vi kom hem så åt vi middag,,, åt rester av julmaten och fy fasingen va gött det är.
Köttbullarna vart faktiskt goda ihop med all annan mat, även om jag tyckte jag misslyckades med de denna gång.
Paula sa direkt igår att köttbullarna var jättegoda,,, så de var kanske det ändå.
  

 

Klockan 22.15 igår kväll öppnade vi våra julklappar.

 

 

Fått ALLA mina paket, nu ska det bara öppnas.
*Love it*

 

Göran i full action med att öppna.

 

Jag är jätte, jätte nöjd med alla mina julklappar.
Men, sen finns det ju alltid något / några som ligger extra varmt om sitt hjärt.

 

Mina är dessa två.

 

 

Detta armband är handgjort med silvertråd och en lila tråd, detta symboliserar Fibromyalgi, så de som köper dessa ger även en donation till forskningen kring fibromyalgin.

Sen är det ju ett STORT plus att det är riktigt, riktigt fint,,, ännu finare i verkligheten.

 

 

Sen är det min nya älskade skinnplånbok, denna har jag sucktat efter länge, sedan jag såg Therese´s,,, den är vrålsnygg och otroligt praktisk, plus att jag får ner min mobil i den.
Jätteunderbart skinn.

TACK, min älskade make för allt fint du har gett mig.

Älskar dig nu och för alltid.

  

 

Sen fick jag även ugglelampor , som vi sedan ska ha i sovrummet.
Riktigt fina.

 

 

Den vita färgen vart det denna gång, har ju svarta lampor hängandes i sovrummet nu, men jag önskade mig dessa lampor i vitt å fick de.
  

 

Resten av mina klappar,,, jag har tydligen varit riktigt, riktigt snäll i år.
Så, ni ser... det lönar sig.

  

 

Nu vill jag passa på att önska er en riktigt God Fortsättning på er julhelg. 


 
 
Vicki

Vicki

26 december 2015 12:42

God fortsättning på julen!!
Blir det en lugn dag idag?
Här ska vi bara vara hemma. Varit ute en sväng och stor handlat det behövs det också. Nu håller jag på med tvätten sedan ska jag se om jag orkar mig på städning av ovanvåningen.

Så fint den nya tågstationen ser ut!! Är allt nytt? Eller det har funnits tåg för många år sedan så byggnaden har renoverats?

Vad har ni för planer till nyår?

Du klarar inte av att gå på vanlig massage för din kropp?

Oj, vad många frågor det blev idag. Ja, ibland blir det så :-)

Ser ut att ha fått många julklappar !!

Trevlig lördag,Vicki


http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

26 december 2015 12:45

God Fortsättning önskas tillbaks.

 
Liten Uggla

Liten Uggla

26 december 2015 14:50

Vilken fin station ni fått där i Trelleborg :-) Och fina julklappar har du fått också! Det har jag med, du har ju sett en av dem på fejjan, uggleörhängena. De är så fina :-) Fick ett fint uggleöverkast av älsklingen också och en juluggla som nu står under granen med en kompis som jag hade innan :-) Fick mer fina grejer också, en hel del från The Bodyshop.
Hoppas ni har en fin annandag, jag tar det lugnt idag, är rejält sliten idag. Skall ev färga håret - om jag orkar....
Kramisar och önskning om god fortsättning från mig! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

26 december 2015 23:00

Ja, stationen vart eriktigt fin.. själva "skalet" har ju stått där hela tiden, men det har bara varit ett garage förut. Mmm,, jättesöta örhängen du fick, överkastet vart jag nyfiken på.. :-D
Kanske en bild på det..??
BodyShops varor är underbart goda, förr var ju de billigare, men de har också blivit dyrare.

Har haft en riktigt mysig andra advent..
Tycker det är skrämmande att denna julhelgen REDAN är över, har ju gått sååå fort.
Hoppas att du orkade färga ditt hår.

Kramen sänds uppöver, haffa den på vägen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards