Direktlänk till inlägg 26 december 2015

Jag var inte....

Av Annelie - 26 december 2015 21:28

....tänkt att skriva något inlägg idag, detta på grund av smärtor överallt, men mest i ben, höfter och händerna.
Sitter till sängs nu och skriver på min älskade laptop, ett kanonköp vi gjorde innan jul.

Väntar på att värkmedicinen ska göra sitt jobb, så jag kanske orkar sova... hoppas på en bra nattsömn.


Varför jag har ont är väl för att vi var in till Malmö en sväng idag, var till EKO;- och Rusta.
På EKO;- shoppade vi  flera sådana dära mindra brickor som är så bra att ha smörgåsarna på, sen lite annat smått och gott.
Var även in och kikade på Engelbrektsboden, vill ha en kortare jacka när jag sitter i rullstolen, men fann ingen som passade mig.
  


Vi fortsatte vår färd till Rusta.
Där shoppade vi bland annat en ny golvtorkställning, några små mysiga ljuslyktor, ett par större ljuslyktor plus lite annat.
Älskar butiken Rusta.
Är såååå glad,, för den butiken ska vi få i vår stad nu i vår.

  


När vi kom hem så käkade vi rester av vår julmat,,,, älskar det så jag eller vi kan äta det flera dagar efter varandra.

Jag slängde på en maskin tvätt och sen la jag mig för att kika på filmen Cake.  

En lite seg film, men ändå sevärd.

Handlar om en kvinna som har varit med om en trafikolycka, därefter har hon kroniska smärtor med ärr både på kropp och själ.

 

Jag brukar ibland köpa filmer där de har 2 för 99;- ... denna film är från ett sådant tillfälle.
Ibland är det hiss, men även diss.

 

Regn har vi så det räcker och blir över.
Hur har ni, snö eller barmark..??

 

I morgon söndag, är ju en vanlig helgdag,, då ska vi till Lidl och Dollarstore, för att lämna tillbaks julklappar som det är fel på.

Sen blir det inte mycket mer gjort.

 

HA NU EN RIKTIGT TREVLIG fORTSÄTTNING.


 
 
wiper

wiper

27 december 2015 12:05

Så hemskt att du skall ha denna värk, man blir så sliten och påverkad av värk och när man tar stark värkmedicin så blir man ju så trött. Jag måste också försöka få nåt starkare som jag tål.

Den filmen har jag också sett och tycker den är lite seg men hon spelar bra. I dag har vi fått snö och 3 minusgrader. Vill att det skall bli lite kallare så snön ligger kvar

Ha en bra fortsättning på julen

kramar
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

27 december 2015 13:19

Ja, det tär jättemycket på en med hjälp av både mediciner och värk.
Men ibland ser jag ut som en riktig rugguggla 😂😂

Hoppas att du får utskrivet något starkare i alla fall.

Härligt med snö....vill också ha.

Kramar om..// Annelie

 
Ingen bild

Susanne

28 december 2015 10:45

Ja den där värken! :-( Tänk om man hade fått en dag utan!Igår fick vi åka hem tidigt när vi var hos mina föräldrar för jag fick så ont så jag inte kunde sitta längre. Såg att far blev ledsen för att vi inte kunde stanna och för att se mig ha så ont. Jaså Rusta ska komma hit! Vad kul! Älskar den affären! :-) Massa kram vännen <3

Annelie

28 december 2015 18:21

Mmmm,,, det skulle vara jättegött att få ett par värkfria dagar lite då och då,,, så man i alla fall få känna på hur det verkligen är.
Sååå länge sedan.

Ja, det är detsamma med mamma & pappa,,, jag ser vad ont och vad förtvivlade de är när de är hos oss eller vi hos de och de både ser och hör mig.

Ja, det har tydligen stått i tidningen att de kommer hit i vår,, de ska öppna vid Dollarstore.
Älskar också den affären.. :-)

Ha en jättefin måndagskväll.. // Kramizzar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards