Direktlänk till inlägg 28 december 2015

Jag sitter till...

Av Annelie - 28 december 2015 21:04

... sängs denna måndagkväll och klockan är endast 21.05, men jag är trött som grisen.
Kommer att bli en tidig kväll att lägga ihop sina blå.

 

Dagen började med att jag satt och skrev ett inlägg tidigt i förmiddags, Göran sov så gött, jag lät honom sova ut.
Inte ofta han ligger länge.
Men, är han ledig från jobbet, så kan han väl sova ut någon gång.

Jag hade hunnit att både äta frukost och skrivit blogginlägget innan han kom upp.

Han hade varit uppe i cirka 30 minuter så ringer det på vår porttelefon, sällan vi frågar vem det är utan vi brukar öppna och titta.
Jag gjorde detta, men så höra jag Göran säger det är Mari,,, jag tänkte direkt på en Mari.
Men, se dä va det inte,,,, utan det var Mari från Anderslöv,,,, som jag inte har pratat med på hur länge som helst.
Hon hade ärende i Trelleborg och sen så väntade hon på bussen och då passade hon på att få sig en kopp kaffe och tjöt hos oss.
Var roligt att träffa henne.

 

När hon hade gått så klädde jag på mig, för jag satt i nattsärken under tiden hon var här.
*L*
Göran hade i alla fall varit in och bäddat sängen med sängöverkastet och allt.

 

Vi gav oss ut på stan,,,, var bland annat in på KappAhl, där såg jag ett par "tuffare" byxor som jag ska ha på nyårsaftonen, jag hade ju tänkt mig att ha samma klänning som på julaftonen.
Men, klänning på mig nu, är inte lönt,,,, för den kasar ju bara upp så den sitter högt uppe på låren.
Så, jag ska ha byxor på mig istället.
Ville prova två storlekar,,,, det är inte lätt med en elskoter,,,, jag lovar er, jag GRÄT rejält inne i provrummet, även när vi hade kommit ut.
Å detta på grund av dessa djävulska smärtorna.

      

Ja, jag fick mig dessa byxor i alla fall.
Sen var vi över till Lindex, där köpte jag mig både en svart topp med silvrigt mönster, men den var inte på rean och sen en skjortblus på rean.

Toppen jag köpte mig.


 


Skjortblusen jag köpte mig.

  

Vi gick även över till bolaget, handlade på oss lite mer öl, cider, en flaska vin och en flaska glögg.

 

Efter detta gick vi ner till Victoria för att äta pizza.

Min pizza, två bitar åt jag, resten är med hem.
Stod mig i halsen ganska så fort idag.

 


 

Görans pizza, massa gosaker på den bland annat strips.

 

Efter allt detta gick vi hem,,, då var jag riktigt sliten och hade värk ut i fingerspetsarna.
"Slet" upp mitt paket med medicinerna, smörjde händerna direkt med Voltaren och delade ut den nya styrkan på värkmedicinen i dosetterna.

 

Jag är också glad att jag redan har fått tid till arbetsterapeuten den 5:e januari.
Ska bli intressant och se vad hon kommer att säga och göra.

 

Nu mina kära läsare säger jag NattiNatt från Skåne-land.
  

 
 
Liten Uggla

Liten Uggla

29 december 2015 10:53

Måste vara jättesvårt för dig att prova kläder, förstår att du blev ledsen och frustrerad... Men fina kläder du köpte :-) Pizzorna ser ju sååå smaskiga ut! Själv åt jag ryggbiff med kulpotatis och beasås ute på stan igår, smaskigt!
Hoppas du får en fin tisdag vännen! Kramisar! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

29 december 2015 12:08

Ja, det är kanonsvårt att prova kläder, jag brukar köpa med hem och prova där istället.
Men, jag var så fruktansvärt osäker på storleken och jag ville inte köpa med båda byxparen, därför jag "tvingade" mig själv.
Men, jag hade aldrig gjort det om inte Göran hade varit med mig.

Ja, pizzorna var jättegoda,,, men din mat lät ju också jättegod.
Precis i min smak,,, älskar en god bea-sås.

Ska ha en jättemysig dag,, mamma och pappa kommer till oss idag... :D

Kramar om...

 
Ingen bild

Susanne

29 december 2015 11:02

Så snygga kläder!Blir lite avis. .. Jag har problem med allt som inte är mjukt, kan inte ha kläder som sitter åt... Den där jäkla fibron!!! Skönt att du i alla fall slipper det symptomet! Fast alla har vi det olika... Jag avundas verkligen inte dina problem med händerna! Lider med dig hjärtat!
Nu har jag oxå beställt målarböcker o färgpennor på Adlibris! Ska bli kul att ha nåt att göra. Hade bara akvarellpennor hemma o det är ju synd att slösa dem på annat Hoppas att du får en bra dag! Massa hjärtekram

Annelie

29 december 2015 12:14

Usch vad tråkigt att aldrig kunna ha något annat än mjuka kläder,,, även om det har kommit en del snyggt i det också numera.

Jag har fruktansvärt ont på vissa punkter på kroppen IBLAND och då äré jobbigt att ha kläder på sig.
Hemma går jag jämt i mjukiskläder eller pyjamas / nattsärk.
Mmm,,, det ÄR jättejobbigt med händerna, jag är rädd att jag inte kommer att orka måla så mycket i framtiden,,, det som jag verkligen älskar.
Åååå,, vad roligt att du också beställt målarböcker & färgpennor,,, det är såå rogivande.
Då sätter jag på min Spotify-lista på sorround-ljudet i sovrummet och drömmer mig bort i målandet. Älskar det..!!

Ha nu en underbar dag vännen min,,, ska jag ha. Mamma & pappa kommer idag... :-D

Varma Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards