Alla inlägg den 7 januari 2016

Av Annelie - 7 januari 2016 11:56

... typiskt ibland ??

 

Jag gav mamma en ljusstake i träd som var för värmeljus, och sen kunde man byta ut själva texten mot, första, andra, tredje och fjärde advent, Glad Påsk, Trevlig midsommar och något mer.
Denna hade jag skickat efter, trodde jag skulle få en i julklapp själv eftersom jag önskade mig en sådan plus ett par sakert till från denna nätsida.
Fick de ju inte, utan en massa annat jag hade önskat mig.

Nu tänkte jag att jag skulle skicka efter till mig själv å nu hittar jag INTE sidan.

  

Visst är det typiskt..??
Jaja, jag klarar mig utan de, men när jag ville tyckte de var lite käcka.

 

Får leta vidare eller om Göran kanske kommer ihåg.

  

Annars,,,, sitter här vid den stationära datan och slappar, har fixat lite på banksidan, skriver ju detta blogginlägg, åt frukost förut. Tror jag ska gå och ta mig lite mer thé.
Då, ska jag dricka ur termosmuggen, så då får jag se om den hållit värmen.

Ser ut att vara kyligt väder ute idag, folk är påpälsade.
Jag ska inte utanför dörren.

 

Till middag idag blir det ugnsrostade rotfrukter, bl.a sötpotatis.
Har du provat det någon gång..??
Vi har ätit det en gång förut, och den är riktigt söt och god.

Vad vi ska ha till detta, förteller inte historien just nu.

 

Ska snart dyka tillbaks till sängs,,, ska kika klart på Max och sen måla lite.

 

Ringde till kommunen idag, angående mitt färdtjänstbevis som gick ut den sista december.
Måste ansöka om ett nytt, jag måste skriva i papper plus att läkaren ska också fylla i ett papper, sen så ska det skickas tillbaks.
Inte ofta jag använder det, endast en gång har jag åkt färdtjänst, men gött att ha det IFALL jag ska ut och åka på egen hand.
Kanske vill in till Emporia eller Mobilia frampå.
Bara att sätta sig på tåget här i Trelle... sen så rullar det på och stannar vid båda dessa ställen.
Kanon..!!
Då ska jag i sådana fall ta elskotern, så jag orkar vara runt på en massa olika ställen på något av köpcentrumena.


Jag har ringt till en ögonklinik dit vår optiker brukar skicka sina kunder om han är osäker på något.

Han är lite "Hmm.." när det gäller mig och min dimsyn,,, jag vet att både tabletterna och fibron kan ge det som biverkning, och det vet ju han också.
Men, det är något som bekymmrar honom.

Men jisses,,, dit är det inte lätt att ringa, kommer ju aldrig fram, det kopplar fel på nå vis, går bara runt.
Så, där är det FEL, får ge oss dit någon dag istället, när vi är i Malmö då det ligger där.

Vill ju höra om remissen kommit fram och om hur det ligger till i tid.

 

Har precis ringt Akademiska sjukhuset i Uppsala också, fick lämna namn, personnummer och telefonnummer så ringer sköterskan upp närmsta vardag.
Så, det ska bli roligt att höra om hon ringer upp mig i morgon.
Vill ha reda på om även de mottagit en remiss angående mig och vad lång väntetid de har.

 

Vad hittar du på en dag som denna..??

 

 

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards