Alla inlägg den 9 januari 2016

Av Annelie - 9 januari 2016 18:22

.... är hela vår jul bortplockad, fönstrena är putsade både in och utvändigt, gardinerna är bytta och allt är i förrådet.

Men, det svor Göran över på en, två, tre, fyra.... gånger över och jag vart irriterad.
Han kom upp och var nästan förbannad över allt vi har i förrådet.

"Vi bor i en tre, men vi har saker till ett helt hus, det är sjukt"

Tjabblade han om, då vart jag irriterad.
Åså skyllda han på MIG om alla sina kläder han har där, massa med jackor.

Han har ju tyckt de var snygga och jag har sagt han skulle köpa de.

Han har inte protesterat något vidare om det, nån enstaka gång har han väl sagt att han inte behöver. Å jag har tyckt jackan var snygg.

Jaja, jag gillade INTE att han skyllde på mig i alla fall.
Sen älskar ju jag sängöverkast och prydnadskuddar, så det har jag en hel del där nere och det är ju saker som tar PLATS.
I morgon är det vi som ska införskaffa oss sådana dära vacuumföpackade större påsar.
Det använder vi till gästtäcken & kuddar.
Varför vi inte har tänkt på det till allt annat,,, vette fasen.

 

   

Lite av lådorna som skulle ner igen.

Göran får verkligen slita.
:o(


Jag saknar att jag inte kan hjälpa till mer med än att linda in alla tomtar och lägga ner de i lådorna.

Det är ju Göran som får bära, putsa fönster, stryka och sätta upp de nya.
Ställa alla prydnadssakerna på plats igen.

 

Jag hade fruktansvärt ont idag, så jag la mig men jag ramlade ur sängen igen, hamnade med struphuvudet på kanten på rullbordet som står vid min säng.

Göran kom och "slet" upp mig, jag skrek av smärta och sen så låg jag och storgrät i sängen.

  

 

Jag tog min middagsmedicin och åt lunch, sen så låg jag och småkikade på teven samtidigt som jag var på både FB och WF.

Men, somnade så gött, sov ett tag, vad länge har jag ingen aning om.
Gick upp och satte på en maskin med frotté, sen så tog jag mig lite ugnsbakade rotfrukter som jag åt tillsammans med ailoi.
Tycker det är såå gött så jag behöver ingenting till.

 

Hur har ni det... har ni en make / sambo / särbo som hjälper er med allt...??

Nu måste ju min make göra det, men han gjorde nog det mesta här hemma innan jag vart så sjuk som jag är.

 

Nu passar jag på att önska er en fin fortsättning på er helg..

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards