Alla inlägg den 10 januari 2016

Av Annelie - 10 januari 2016 19:43

... äntligen sitter jag till sängs.
Jag började dagen med frukost och konstaterade även att vi inte hade något varmvatten, så jag var riktigt glad att jag duschade igår kväll även om värken och min svaghet var väldigt jobbig.

Efter frukosten åkte jag bort till bankomaten, tog ut lite pengar och sen så åkte jag till Öster Café.

Fick knacka på så de kom och öppnade dörren åt mig.

In och beställde en halv bulle med räkor.
Familjen (det är syskon från syrier som äger detta café, men de har varit här länge, minst 10 år) satt och åt lite lunch.
De sa åt mig direkt att jag kunde sitta med de, de ville så gärna att jag skulle smaka av deras syrianska mat.

 

 

Det är tackobröd med bönor, TROR det är youghurt också,,, riktigt, riktigt gôtt

  

 

Jag satt där ganska så länge,,, det kom och gick folk hela tiden, många svenskar.
Roligt, hoppas det håller.
För i denna lokal har det förut varit en klubb som invandrarna hade, så den "stämpeln" sitter ju kvar ännu.
Men, de hade gjort ett fint repotage i vår tidning, så hoppas att det hjälper de bra.

 

Jag satt på fiket och Göran gick genom vad som skulle köpas för att sätta upp lampan över vårt vardagsrumsbord.
Vi tänker ta vår förra kökslampa som lampa över bordet där inne.
Sen hade han kollat vart vi skulle köpa dessa vakumpåsarna och vad många.

 

När jag kom hem så åkte vi nästan som omgående.
Vi styrde mot Biltema,,, där shoppade vi en hel del.
Var även in på Jysk, där vi shoppade en rullgardin till datarummet,,, gött att slippa ha ett lakan för fönstret när vi har gäster som sover över.
Vi skulle även till Stil & Stuff, för att köpa tyg till detta nya hyllplanet som kommer att bli på kattställningen, men de stängde ju klockan 16.00 och vi var där 16.05,,, surt.
  

 

Innan vi åkte från Svågertorp så var vi in på Elgiganten, för att kika på en väggradio med cd-spelare till köket.

Men, jisses vilket dåligt utbud.

  

Vi gick även in på Siba...

Å där hade de det vi sökte, till ett väldigt vettigt pris.

 

 

Blir perfekt på väggen i köket.

 


Sen for vi in på matstället för att äta på Burger King,, det var riktigt gött med en burgare idag, var länge sedan jag åt.

 

 

Vår favoritburgar-ställe är:

* MAX

*Burger King
* Å finns det inget annat, Mac Donalds

 


När vi kom ut så snöade det mycket..

 

 

Men, när vi kom hem till Trelleborg så regnade det mest.

  

 

Hem tog oss en fika, jag ringde mamma & pappa för att höra hur det var med de.

Jag kalkade även av vattekokaren, vi har så fruktansvärt mycket kalk i vårt vatten, så det är något som behöver göras regelbundet.

 

Nää, nu säger jag hej för nu och önskar er en trevlig kommande vecka.

 

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards