Alla inlägg den 12 januari 2016

Av Annelie - 12 januari 2016 15:26

...på denna tunna som vi suktade efter redan i söndags.
Det var på Jysk vi hittade en ny tvättunna, eftersom själva gångjärnet på den tunnan vi redan har, har gått sönder.
Varför vi inte köpte den på Jysk i Malmö, det var för att en gång köpte vi en vara på Jysk i Malmö, som det var ett fel på.
Detta åkte jag upp med till Jysk i vår stad,,,, men jisses såå sur denna kvinnan vart. Tyckte i det stora hela att det var för jävligt att vi hade handlat på en annan butik och sen kom till butiken i vår stad när det var fel.

Visst, på sätt och vis hade hon ju rätt.
Men, den varan vi hade köpt då, var på rean, så vi tordes inte vänta att det skulle finnas kvar i butiken i vår stad.

 

När vi kom upp idag, så fanns det två kvar, varav en av de hade snett lock, så då var det ju bara en kvar.
Å den hann vi få.

  

 

Fin tunna vi fick tag på, på extrapris.

 

 


Rejält gångjärn på denna tunna.

 

 

Vår gamla tunna, som säkerligen inte kommer kastas, blir bra att lägga saker i.
*säger jag som har sååå svårt för att slänga saker*

  

 

När vi var klara på Jysk, så åkte vi in till Lidl. Vi hade bara tänkt oss att köpa dagsfärska frallor.
Ja,,, som vanligt kom det massor med andra varor hem.

Bl.a tre nya köksknivar, sen så finns det en glasform och en stor panna som jag är sugen på.
Får väl se vad det blir av det.

 

När vi kom hem, så hängde vi sängkläderna som precis vart klara när vi kom hem, jag slängde på en maskin till, som jag hängde när Göran åkte till jobbet.
Innan han åkte så rullade jag runt här hemma och tänte en massa värmeljus i en del av alla ljuslyktor vi har.

 

Dukarna fattas.

 



Bara dukar som ska på också, men det blir efter städerskan varit här på torsdag.

 

     

Ljuslyktorna vi fick av mamma och pappa i fjol.

 

 

Nu sitter jag till sängs med min älskade laptop, den är jag helnöjd med, FAST det "bara" är en 15,6 skärm, jag som är van 17 tums-skräm.

Men, jag har blivit van denna skärmen också.

 

Jag har läst ett långt mail från en kvinnan jag skriver mail till istället för vanliga brev.
Denna kvinnan skriver LÅNGA mail,,, och det är tokroligt.

 

Tänk dessa byxor jag köpte för ett tag sedan på Lidl,,, jag bara älskar de och är såå glad att jag köpte två par i olika färger.

 

 

Gudomligt goda.

 


Måste visa er en tavla jag köpte till Göran i julklapp, tyvärr vart inte bilden så bra, eftersom jag sitter som jag gör.

 

 

Jag kan väl ändå inte säga att jag letade febrilt, utan mer dök det upp någon, så gjorde det.
Å det gjorde det..

    

 

Nähäpp,, nu ska målarboken fram en stund.

Ha en fin fortsättning på din tisdag.


Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards