Direktlänk till inlägg 21 januari 2016

Har precis....

Av Annelie - 21 januari 2016 11:14

... ätit frukost.
Ändå så har jag varit vaken och uppe sedan klockan 08.30 och klockan är nu 11.15

Men, jag hade lite att pyssla med och ringa några samtal innan det var lungt så jag kunde sätta mig.

 

Jag tänkte på det idag,,, jag var uppe i drygt 1,5 timme innan jag ens var inne och morgonkissade.
Hur gör ni,, måste ni rusa direkt till toaletten så fort ni öppanar ögonen eller kan ni pyssla med lite saker och ting innan toalettbesöket är dags..??

 

När jag vaknar på nätterna, så händer det att jag även är kissnödig då, men jag går aldrig upp utan somnar om efter olika långa tider.
Känns gött, att jag kan göra det, så jag inte behöver krångla med rullstolen mitt i natten.

 

Idag har jag ingenting ståendes i kalendern,,, skönt det också.

Jag sms:ade vännen Lisbeth för att höra om vi skulle gå till Café Öster och ta en fika, men det vart bestämt att vi ska gå dit klockan 11.00 i morgon istället.
  

 

Den främre kvinnan heter Hala, den bakre kvinnan vet jag inte.
Sen är det två bröder vid namnen Sinan & Alain.
De jobbar och sliter, vid sidan om sina ordinarie jobb som är både inom vården och industrin.
De är duktiga, jag hoppas verkligen det kommer att gå bra för de, så detta café blir kvar.

Såg nu att de ändrar sina öppningstider:
Måndag - fredag  08.00 - 21.00
Lördag & Söndag  10.00 - 16.00

Är ni i Trelleborg, så är det värt ett besök.

 

Idag har jag inget på programmet,,, hade eventuellt tänkt mig att åka upp till Lidl, eftersom de har dessa bra behåarna idag, men jag sätter mig inte på elskoterna i kylan för att köpa det som inte är livsviktigt.
Jag är hemma och ska snart hänga en maskin tvätt, sen blir det sängen igen.

 

Jag har väntat och åter väntat på inbetalningskortet från Kommunal, får ju det hemskickat eftersom jag är sjukskriven.
Igår kväll slog det mig,,, att de visste ju bara att jag var sjukskriven fram till den sista december.
Fick ju ringa dit idag och berätta att sjukskrivningen gäller till sista juni nu istället.
Å på det viset så hinner inte inbetalningskortet skickas ut denna månad,,, så jag får betala dubbelt nästa månad istället,,, bra det så man ar på rätt köl igen.

 

Sen så ringde jag och ändrare tid till tandhygenisten för Göran´s räkning, han har lite svårt att ringa från jobbet, så det fixade jag.

Å till sist så ringde jag och ska försöka att avboka tiden till sjukgymnasten på Lyftet, vad ska jag dit upp och göra.
Jag ska i alla fall prata med honom, personligen tycker jag det räcker att vi tar det per telefon, istället för attjag ska ta upp en av hans tider för ingenting.
Får väl se om han tycker detsamma, när han ringer upp mig.

 

 

Min lur har fått gått "varm" nu på förmiddagen.
:o))

 


Varken jag eller Göran ringer på vår hemtelefon numera,,, eftersom vi ringer gratis på vårt abonnemang.
Funderar på att ta bort vår hemtelefon också, för dels så kostar den en liten summa / månad (visst inga pengar) och sen så börjar vår trådlösa telefon ta stryk,,, batteriet är jättedåligt.
Får se hur vi gör.

 

Jag tog upp lax förut,,, så idag blir det ugnsbakad lax med citron / dillsås, YAMMI.
Vad har du / ni för middag..??
Jag tog upp morgondagens middag också,  fläskkotletter. Också gôtt.

 

NU så, är maskinen klar. Ska hängas och sen så ska denna kvinna hängas tillbaks till sängs.

Ha nu en jättefin torsdag med det ni nu hittar på.

 
 
Ingen bild

Lena

21 januari 2016 12:03

Här blir det morotspannkaka med stekt bacon. Man kokar potatis och morötter , mosar ihop det och brer ut i en ugnsfast form. Sen in i ugnen en stund. Mums😊 om jag orkar göra det vill säga😀 måste följa med svärmor till vc också.inte på humör idag att göra det men får väl bita ihop☺

Annelie

21 januari 2016 18:34

Morotspannkaka lät gött,,, måste jag testa någon gång.
Tråkigt när man har en "massa måsten", när man inte orkar och är pigg.

Ha dä bäst.. // Annelie

 
Ingen bild

Susanne

21 januari 2016 13:03

Hej hjärtat! Jag måste "rusa" till toa så fort jag vaknar, ibland även mitt i natten o det är ju inte det lättaste med en rullstol! Om jag inte varit uppe på natten så är det verkligen kris på morgonen. Det har hänt små olyckor ibland...

Ha en fortsatt bra dag du med! Skönt när solen skiner men det känns för kallt för att ta crossen idag. Så näsan får bli inne...

Massa kram

Annelie

21 januari 2016 18:36

Hallå smulan.. :-)
Ja, min nos har också varit innanför väggarna idag. Följde inte ens med Göran till zooaffären för att införskaffa till våra kisseherrar.

Jobbigt att vara såå nödig på morgonen,,, jag kan gå flera timmar ibland innan jag måste iväg.

KrameliKram

 
wiper

wiper

21 januari 2016 13:57

Jag måste in på toa direkt jag vaknar, sen när jag ätit frukost så kommer det från bakhållet ;) ;)

Jag undviker att dricka på kvällen men det hjälper inte alltid

Jag har fel på uppkopplingen så jag får komma in igen och skriva resten

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

21 januari 2016 18:38

Jo, jag tror nog de flesta måste gå direkt på toa på morgonen, jag kan sitta i flera timmar. Sen kanske det beror på att jag sitter ju, vet ej.
Ändå så kan jag dricka thé det sista jag gör.

Härligt att Nr. 2 kommer så bestämt.. :o)

Kramen...

 
wiper

wiper

21 januari 2016 15:47

Försöker igen men det funkar dåligt. Texten kommer inte fram direkt utan den fördröjs så det tar en hemsk tid.

Hur orkar dom med alla jobb?, hoppas dom inte bränner ut sig utan får vara kvar. Vi funderar också på att ta bort den fasta telefonen för det börjar rassla i den titt som tätt så man måste byta till mobilen.

Jag älskar ungsbakad lax

Jag får vänta med att kommentera mer tills det funkar. Nåt är galet

Ha en skön dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

21 januari 2016 18:41

Tråkigt när det strular för dig,, allt ska bara fungera perfekt.

Jaa,, jag tror inte det är så många som använder fast telefoni fortfarande.

Ja du,, de är inte så gamla de som har öppnat café, kanske därför de orkar.. :-)

Visst äré gött med ugnsbakad lax.. :-P

Ha nu en riktigt mysig fortsättning på din torsdagskväll.. // Kramar

 
Vicki

Vicki

21 januari 2016 22:27

Har för mig att jag inte svarat på ditt senaste inlägg.

Riktig thaimassage gillar inte jag. Så jag kunde även välja oljemassage och det är helt underbart.

Hampus trivs i Stockholm. De jobbet han hade här nere skulle flytta upp till huvudstaden. Så han skulle följa med och starta upp det i två veckor sedan behövdes han två veckor till. Sedan erbjöd de honom en fast tjänst och då tackade han Ja eftersom han inte fått något nytt jobb här nere.
Jätte svårt med eget boende men han är inneboende hos någon .
Just nu är han i Thailand 😃.

Jag går så gott som på toa så fort jag vaknar. Även på natten och det är inte alltid så bra. För ibland somnar jag inte om,

Vi har sagt upp vår telefon men det är några år sedan. Tror vi hade ca 500kr i fasta avgifter så det blir lite pengar av det på ett år.

Idag blev det rester här eftersom jag är hemma rätt sent och Ronja skulle på träning idag. Så det blev fylldköttfärslimpa/ pannbiff , potatis/ fullkornsris, sås och grönsaker.

Trevlig helg, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

21 januari 2016 22:35

Härligt för din son med jobb, synd bara att det är så skrämmande svårt att få ett eget boende.. :-(

Oljemassage lät gött..

Jag tror vi kommer att spara cirka 50;- / månad på den fasta telefonen, så det är ju inga pengar.
Men, vi använder den ju aldrig, sällan folk ringer på den också. Å den vi har nu, börjar att ha gjort sitt, batteriet försvinner väldigt fort när / om vi pratar i den.
Idag stod den och "gungade" i ljuset när den stod på laddaren.
Å ska vi då köpa en ny, för något vi knappt använder..??

Gött med rester också,, det äter ju vi ofta eftersom vi oftast gör i ordning så många rätter på söndagarna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards