Direktlänk till inlägg 21 januari 2016

Försöker att...

Av Annelie - 21 januari 2016 21:52

...övertyga min man att börja blogga, att det ÄR roligt.
Får se om det blir något av detta.
*Hoppas*

 

Idag har jag tvättat en maskin tvätt och jag blandade alla färger, men detta tack vare att jag även slängde i en ColorCather duk också.
Denna gör så att inte tvätten färgar, helt otroligt.

Har ni väldigt starka färger som inte är tvättat, använd flera lappar då.
På det jag har testat så fungerar det.

Men, testa lite försiktet de första gångerna.
Dessa ska jag absolut köpa mer av.

 

 

Har ni inte testa, gör det.

 


Sen var det egentligen meningen jag skulle med till Arken Zoo och sen åka in på Lidl för att titta om de hade kvar dessa bra behåarna.
Men, dels så är jag inte i behov av någon behå, utan den hade jag i sådana fall bara köpt för att det är bra att ha.
Men, jag bestämde mig för att hålla mig hemma, hade ingen större lust att gå ut i kylen, när jag inte behövde.

På Arken Zo skulle vi ha både kattsand och kattmat.
Göran kom hem med en 10 kilos-säck med kattmat och tre säckar med 14 kilos kattsand, så nu har vi ett tag.
Plus att vi hade en säck kattsand kvar.

 

   

Bra produkter båda två.
Kattmaten kan vi variera lite olika mellan alla Royal Canin-smaker de har.
Så gött att hitta en kattsand som innehåller lite mer, går ju åt när vi har två katter.

 


I morgon har jag ett fika-besök med en vännina på Öster Café inbokat,,, det ska bli skojj, sitta där och tjattra ett tag.

  

 


Mamma ringde för att berätta att hon inte hade hunnit att skicka cd-skivan med Erika Johnsson ännu, så jag får den först på måndag.
Det är en tjej som jag känner i Kil, vars dotter sjunger lite country / rocka-billy på värmländska, ja jag gillar denna tjej.
Ska bli roligt nu när jag får hennes skiva.
Erika´s första skiva  släpptes i mitten på december.

Sen berättade mamma att hon även kunde ha slagit sig riktigt illa idag, hon låg på sängen och vilade, skulle bara ner i tvättstugan för att hämta upp tvätten som var kvar i torkskåpet, slumrade till och vaknade cirka 5-10 minuter efter den andres tvättid hade börjat.
Hon rusade upp och snubblade på mattan de har på varsin sida om sina sängar, for in i denna höga furabyrå de har.
Slog i knä, ansiktet och armen.
Gissar på att hon är blå i morgon.
TUR i oturen att det gick så bra som det gjorde.
Pappa satt i köket också bara hörde han hur det small till i sovrummet, han kom rusandes och frågade mamma vad gör du..??

Där hittade han henne på golvet.
*Phuu..*
Mamma, du måste vara rädd om dig.
*Kärlek*
     

Nu ska denna kvinna gå ta sig lite att äta, tror jag hoppar över det vanliga och tar smaksatt fil och havrekuddar istället.

NattiNatt när det är dags.

 
 
wiper

wiper

22 januari 2016 09:00

Svar: Min väninna har fått kaffekopparna i julklapp. Dom är köpta på Åhlens och finns i två färgkombinationer. Jag blev sugen att köpa såna själv för dom var verkligen fina och bra att hålla i.

Återkommer senare och skriver fler kommentarer. Är lite sen i dag

Kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

22 januari 2016 09:42

Tack för svaret...får vi se om Göran kan följa med mig till Åhléns någon dag. För de har så fruktansvärt lite hiss så jag kommer inte in med min elskoter där.

Kramar...

 
Ingen bild

Susanne

22 januari 2016 10:54

Vilken tur att din mamma inte slog sig värre! Det kunde ju gått riktigt illa!

Vad kostar den kattsanden? Är den väldigt finkornig? Dryg? Är det sån som klumpar sig bra? För det kanske hade varit nåt för oss.

Massa kram

Annelie

22 januari 2016 14:53

Ja fyy,, hon hade ju lika gärna kunnat brutit något.
Idag har hon rejäla blåmärken och svullnader.

DEnna kattsand kostar 289;- för två säckar, men nu har de erbjudande.
Ta tre säckar oich betala en summa (kommer ej ihåg vad mycket), kika på deras hemsida.
www.arkenzoo.se

Ja, den är ganska så finkorning, dryg jo då ganska så bra tycker jag, den klumpar sig bra.

Kramar om..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards