Alla inlägg den 23 januari 2016

Av Annelie - 23 januari 2016 17:38

... det blir ingen försäljning av mina skinnstövlar, jag fick ju på mig de.
Var hundra på att jag INTE skulle få det, så gissa om jag vart glad när Göran kom upp med det så jag kunde prova de.

 

Däremot så har jag lagt ut pallbockar (som man har när man håller på med bilar) och tre par skor från Göran.
Får väla se om någon nappar.

 

Nu sitter jag här denna lördagskväll och är mätt, efter dagens middag som bestod av fläskkotlett som stektes gyllenbrun och sen fick sjuda länge och väl i buljong med rödlök och äpplen.
Mums vilken god sky detta blir.
Till detta hade vi potatisbakelse, dock färdigköpt, men nästa gång blir det egengjorda.

 

 

Det var ändå gött, fast en del var färdigköpt.

 


Nu blir det slappning resten av kvällen, denna dag har bara rusat iväg. Fast jag inte har gjort så många ärliga handtag här hemma, jag har diskat en liten disk (brukar aldtig hinna bli så mycket här, vi diskar oftast efter varje måltid), sen så stekte jag på kotletterna, fotat Göran´s skor och lagt ut de. Ja pysslat lite med smått och gött.
Låg och kikade på en film, medans Göran strök in vår tvätt.

 

I morgon ska jag be Göran ta fram två par stövlar jag inte använder som är längst inne i klädkammaren, så ska de också fotas och läggas ut.
Får jag några kronor för de istället för inget så är jag ju glad.

Samma med alla jeans jag har,,, säljer ju på Tradera, lite trögsålt, men tre par har jag i alla fall blivit av med.

Ändå är jag inte dyr på de,,, men det finns för mycket att välja på i den storleken.

 

Åååå,, jag fick ju ett par fönsterlampor av Göran i julklapp julen -14, de har vi nu flyttat ut till vardagsrummet, ja då ville vi ha ett par till i fönstrena vid balkongen, då finns de inte att köpa längre.. *gahhh*
Ska prova och lägga in en annons om att önskas köpa, ifall någon har sådana liggandes, annars så måste det bli två helt nya par.
Tänk om jag hade vetat om detta när vi var uppe i Ullared, kunde jag ju ha kikat där.

För är det något som är dyrt, så är det ju lampor.

  

 

Ha nu en riktigt fin fortsättning på er lördagskväll, ska i alla fall jag ha. 
Med hjälp av "Tack för dansen".

 

Av Annelie - 23 januari 2016 10:07

... denna lördag, för morgon är det ju inte när klockan är 10.08

För vissa är det ju morgon, men för andra är det förmiddag.
Jag vaknade för cirka 50 minuter sedan efter en natt med väldigt dålig sömn, för det första så somnade jag cirka 03.45 och sen så har jag sovit otroligt dåligt eftersom Göran har snarkat och värken har vart inneboende hos mig.

  

Dagens program: Göran är i förrådet, sen så ska han åka till tippen med det som han rensar ur nu.
Finns en del som ska kastas, bland annat en domkraft, eventuellt sådana pallar som bilen ska stå på när den repareras, en säckakärra, massa annat smått och gott.
Gött och få bort "skiten".

 

Igår eftermiddag så gjorde vi oss en tur ner till Hemmakväll för att köpa oss en varsin påse lösgodis,,, å jisses vad folk det var där och vad fräcka folk är,,, igår vart jag irriterad. För även om jag kom med min elskoter så skulle de promt till en viss godissort, och trängde sig in framför skotern, ett par gånger stannade jag inte helt utan körde lite försikt ändå för att visa de att de gör FEL.
Idioter till folk.
Annars, får jag lov att folk är snälla och väldigt hjälpsamma.
Många som frågar om de ska hjälpa mig när de ser jag sträcker mig efter något och även när jag har bett om hjälp.

 

När vi var klara där så gick vi till Café Öster,,, där tog vi oss en varsin mindre köttpirog med grönsaker till, Göran tog sig en kopp kaffe men jag ville inte ha något att dricka till.

Sen så tog Göran sig en rulltårtsbit och jag tog en gobit som är från deras hemland.

Satt där en stund och pratade med ägarna.

 

När vi kom hem så slängde vi oss på sängen, med våra godispåsar
*fyyy mig* 

och en film, men det var ingen höjdarfilm för mig, så jag slumrade lite till och från i slutet.
Sen gick Göran ut i vardagsrummet för atgt kolla på NHL-hockey, jag satt här vid laptopen, surfade runt, läste bloggar, var på fejjan...

När klockan vart lite mer, så åt vi lite igen, denna gång åt Göran stekt franska med stekt ägg och jag åt en grov smörgås med stekt ägg som pålägg.
*mums*

 

Detta satt vi i köket och åt,,, sen så diskade jag upp, jisses såå bra arbetsstolen är i köket.
  

Stöp tillbaks till sängs, Göran hängde i soffhörnet och sin älskade hockey, men det dröjde inte länge innan han kom in och la sig för natten.
Märks på Göran på fredagskvällarna när han har haft sin förmiddagsvecka.
Då är han sliten och trött.

 

Igår när vi satt på cafeét så fick Göran ett privat meddelande på fb från sin son, som blir 23 år i år.
Där berättade han att Göran ska bli farfar i sommar.
Jisses,, Göran som farfar.

Det var sååå roligare att Joacim hörde av sig till sin pappa för att berätta denna nyhet.
Jag är också jätteglad.
Göran´s barn var ju bara 10 (Joacim) och 6 (Emelie) år när vi träffades,,, så de har ju funnits i mitt liv också i några år.

 

Hahaha, jag kan inte göra något annat än att skratta nu.
Göran kom upp med mina skinnstövlar som jag ska sälja, får ju inte på mig de när det inte är resår i de.
  

Då berättade han att han hittade en jäkla massa jackor där nere som är hans, han har mani på jackor och skor.
Det köper han ofta.
*L*
Jaja, alla ska vi väl ha våra manier, jag har ju väskor.

 

Nu så, ska jag putsa upp dessa stövlar och sätta ut de till försäljning.
Hoppas att jag blir av med de också.

 

Ha en mysig lördag med det du / ni hittar på.

 

 

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards