Alla inlägg den 24 januari 2016

Av Annelie - 24 januari 2016 16:10

... plocka fram alla stövlar / stövletter jag hade längst in i klädkammaren.
Hihi, jag visste inte ens att jag hade så mycket där inne.
Men, det vart bara ett par stövlar jag la till försäljning, de andra kan jag ju använda även om jag sitter i rullstolen, har ju mer användning för de då än när jag är gående, för då kan jag inte gå i klack numera.

 

 

Det är alltså denna stöveln som jag la ut till försäljning, så får jag se om jag har någon tur att bli av med de.

 

Denna dag hader jag tänkt att vi skulle gå och ta en långfika på Öster Café, jag gick bra upp och tog mig en kopp thé i morse och väntade på att Göran skulle vakna.
Han är ju som ni redan vet inte den "roligaste" på morgonen, ser ut som de sju svåra åren plus ett nödår, känner sig säkerligen som så också.
Ja, sa i alla fall när han hade ätit sin kvarg att jag ville gå dit.
"Gå å sätt påré då, sa han bara":
Jag gick in, började bädda sängen och ropade på honom för hjälp på hans sida.
Då, vart han småirriterad och frågade mig om vi inte skulle komma iväg.
Jag märkte ju på han att han egentligen inte ville.
Men, varför inte säga det då..??!!
När jag sa det,,, så kontrade han bara med att "jag sa ju åt dig att du skulle klä på dig":
Njää,, det köper jag inte riktigt.

Vilket fall som helt, vi kom inte iväg, eftersom jag vart irriterad på honom och hans J***a morgonhumör.

Någon mer som lever ihop med någon som har ett dåligt morgonhumör..??

 

Denna dag har varit i sängens tecken, legat och kikat på en film, ja utom slutet då, för det somnade jag ifrån.

 

Förut, när jag hade varit uppe och värmt mat åt mig, varit på toaletten så skulle jag tillbaks till sängs.
Då flyttade jag inte detta höga rullsängbordet tillräckligt, varavpå jag satte mig nertill på min säng och ramlade så jag hängde mellan sängen och hyllan vi har filmer i.
Fick ropa på Göran så han kom och hjälpte mig upp.
Fattar inte vad som hänt nu...
  
Jag har såååå fruktansvärt dålig styrka i mina ben nu,, och även mindre och mindre i överkroppen.
Ramlar väldigt lätt i konstiga vinklar.

 

Jag ska verkligen ta upp det när jag ska ytterligare på utredning.
Eller om jag tar det med min husläkare när jag ska dit den 24:e februari.

 

Snart ska vi rycka ur allt ur sängen, eftersom den ska renbäddas och jag ska in i duschen.
Jag vill alltid vara nyduschad och ha ett ren nattsärk på mig när det är nybäddat i vår säng.
Idag ska det rotas längre in i skåpen där vi har sängkläder,,, ska ha fram något som vi inte har använt på länge.

 

Hihi, hade sällskap vid sidan om mig nyss, en kisse som sååå gärna ville ligga på mig. Han största dröm var att jag hade skjuvit undan bordet med laptopen, så han hade kunnat krupit upp på min bröstkorg.

 

Hihi, han gillar INTE blixten, ser lömsk ut.
*LOVE*

  

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards