Alla inlägg under januari 2016

Av Annelie - 2 januari 2016 16:38

.....såå skrämmande KALLT det är ute idag, ja inte på själva termometern,,,  men i denna jäkla VIND.

Vi gick ut alla, när Göran & pappa skulle till Clas Ohlson, där shoppade vi en ny dubbel bäddmadrass (uppblåsbar) och nya lysrör till badrummet.

Sen kikade vi runt lite på Valen, slutade med att mamma & pappa bjöd oss på middag på Casablanca, där åt jag kycklingfilé, potatisgratäng och bea-sås.
Sen gick vi gick vi hem,,, o fyyyy för den lede vad kallt det var då.

  

När vi kom hem så bakade mamma & pappa två banankakor, hade bananer som var övermogna.
Sen så fikade vi under tiden då de stod i ugnen.
Efter detta trodde jag att det skulle bli kortspel,,, ja då ville inte varken Göran eller pappa,,, så då passade jag på att sätta mig i sängen för att skriva detta inlägg, mamma sitter vid den stationära, Göran håller på med sin mobil och pappa är som en osalig ande.. 
;-)

 

Köpte en påse popcorn till mamma och mig tills de kom,,, ja det är till mig och mamma eftersom varken pappa eller Göran äter.
Vi har ätit, men det är mer kvar.
  

 

Gôtt...!!!!

 

Måste bara visa er, en älskade kisseherre vi har här hemma.
Han äslkaer att ligga och ha ett 8-kilos täcke över sig.
Han låg bra länge så efter jag hade gått upp.

 

 

 

Ha nu en urmysig lördag med allt skoj ni hittar på.

Av Annelie - 2 januari 2016 00:18

....jag inte skriva ett inlägg på självaste nyårsdagen, men nu kommer det.

  

Ja, som ni alla vet så har ju året 2016 redan varit ett dygn.

Det dygnet tillbringade jag i myskläder och med härligt sällskap av mamma & pappa.

Vi har bara slappat och haft det härligt, spelat en hel del kort också. 

Som TYVÄRR har visat sig med min värk sedan, har haft STORA besvär att komma till och från toaletten, klä på mig....så jag har legat på golvet ett par gånger.

Jag var tvungen att vila en sväng mitt på dagen, så då la sig mamma på Görans säng, vi låg och pratade en stund....det slutade med att vi sov sååå gött båda två en sväng.

Till middag åt vi kokt potatis, stekt fläsk och löksås.

 

I morgon ska pappa och Göran till Clas Ohlson, vi får se om vi följer med. Annars är det inget mer planerat för dagen.

 

Ha en fin fortsättning på 2016.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards