Alla inlägg den 2 februari 2016

Av Annelie - 2 februari 2016 11:44

... vad trött jag är idag.
Jag vaknade redan klockan 06.30 av att jag hostade något så kopiöst, trodde klockan var mer.
Jag hade inter sovit så många timmar, eftersom jag somnade sent inatt och sen sovit sämre på grund av värken.

 

Var i alla fall upp på toaletten, tvättade och klädde mig, tog medicinerna och åt frukost, borsta tänderna och sen så la jag mig på sängen igen.
Ställde mobilen IFALL jag skulle somna om, jag hade ju tid för paraffinbadet klockan 11.30, hade varit fint att komma försent till det, vid den tiden.

 

Jag somnade om sååå gött, precis när jag vaknat till igen så ringer min mobil, det är tjejen som ska komma och kika på mer kläder plus att hon ska hämta desigual-jeansen hon la undan sist.

Innan jag fattade att det var hon..

  

Jag vaknade ganska så lång tid innan mobilen skulle larma, så jag hann till och med och ringa min goa blogg / facebook-vän Wiper,, vi pratade i cirka 20-25 minuter.
Åså fyller den kvinnan år idag och detta visste jag inte om när jag ringde.
Kunde ju ha grattat henne live.
Nu fick det bli en bukett på fb istället.

 

När vi hade pratat klart och jag skulle bara sätta på mig mina jeans, då får jag se sms:et jag hade fått,, där det stod att paraffinbadet var avbokat idag och att jag hade fått en ny tid om 14:e dagar.
Snacka om att bli besviken, för detta hade jag verkligen sett fram emot och är i stort behov av.
Ska på allvar kika vart man kan köpa ett eget och vilka priser det har.
Är det hiskligt dyrt, så blir det nog ett inköp av sådant kar.

 

Idag har jag som sagt var inte något planerat, mer än att denna tjej som ska komma och kika på mer kläder hos mig, tur de är mer lättåtkomliga nu.

Har ett par toppar till som är henns stil, får se vad hon säger om de.

 

Jag ska i alla fall inte gå utanför dörren, i denna storm vi har utanför husknuten.

 

Igår satt jag och kika på nätet efter en baddräkt, det är något jag ska ha med mig när det är dags för Uppsala, då jag misstänker starkt att det är även bassängträning där, och jag som inte äger någon baddräkt.

 

Dagens middag idag,,,, blir något mumsigt med bacon och pasta,,,, får se vad vi gör för ihopkok.
Brukar bara hitta på något och oftast så blir det väldigt gött.
Om jag får skryta lite.

  

 

Ha dä gött också avrundar jag med ett par bilder på våra köksblommor.

 

 

Detta är helt nya orchideér för mig, men jisses så fina de är.

 

 

Här har vi en orchidé som blommar om för 2:a eller om det är 3:e omgången.

 

 

Denna blommor om för 3:e gången.

 


Trodde aldrig jag skulle klara av orchideérna sååå bra.
Sa ju det direkt till mamma när mamma & pappa hade med sig en när de kom en gång.
Jisses, sa jag då... dessa klarar jag inte.
Å nu trivs de jättebra hos oss.
Är såå glad att ha riktiga blommor i fönstret, dels så blir det ju mer levande i köket och sen pyssla lite med dessa.

 

Någon som planterat om någon orchidé någon gång..??
Fungerar det, eller är det svårt..??

 

Ha en jättefin dag i blåsten, glöm inte, håll i hatten.

Av Annelie - 2 februari 2016 00:47

....00.47 och här sitter jag.
Var trött en sväng förut när Tv-programmet "Gift vid första ögonkastet" var, men det försvann tyvärr.
Men, nu kikar jag på "Så ska det låta" som är repris sedan i fredags.
Ett trevligt program, beroende på vilka artister det är med.

 

Snart ska jag ta mig något att äta, det är ju också en stor nackdel när jag är vaken länge på natten, hinner ju att bli hungrig igen.

  

 

Oki doki,,, vi syns senare idag.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards