Alla inlägg den 10 februari 2016

Av Annelie - 10 februari 2016 14:24

...att få till ett inlägg idag igen.

Även om jag inte har något speciellt att skriva om, så kliar det i fingrarna att skriva.

  

 

Natten har varit lika med "kattskit",,, sov dåligt på morgonkvisten också, var vaken flera, flera gånger och tittade på klockan.
Till slut orkade jag inte ligga kvar, gick upp och gjorde mig frukost, Göran sov fortfarande.
Jag satte mig till sängs med min smörgås, en kopp thé och laptopen.
Dröjde inte så jättelänge innan Göran gick upp, han tar sig alltid kvarg på morgonen, sätter sig i vardagsrummet och mornar till.

Sen sätter han på kaffe.
När jag kom upp igen så hade han mornat till sig.
Lika bra han får vara själv, för någon mer morgontrött person har jag aldrig "råkat ut" för.

 

Göran hade ju tatt upp "hackkôrv" som det sägs i Värmland från frysen igår, så detta skulle ju stekas till dagens matlåda som gubben skulle ha med sig.
Han stekte detta och kokte ris till.

När han var klar så använde jag arbetsstolen jag har i köket "ett otroligt användbart hjälpmedel" till att fixa iordning köttfärssåsen på dryga kilot nötfärs som jag köpte igår.

Jag började med att skära purjolöken och skölja den, skära de färska champinjonerna och hacka rödlöken,,, löken och champinjonerna fick steka ihop först, sen så hällde jag i purjolöken.
Tog upp detta och stekte på nötfärsen, kryddade upp den med salt, peppar, vitlökspulver, flytande chilipeppar, worchaistersås & tabasco.
Blandade i det första jag stekte och hade även i blandade bönor, det vill säga kidneybönor, de röda som jag inte ens kommer ihåg namnet på.
En burk Dolmino som är extrakryddad med vitlök och sen en 4 %-ig grädde.
Detta fick stå länge och väl för att puttra ihop sig ordentligt.

 

Här har vi mat ett tag.

 

Gött idag kom beslutet på att jag har beviljad färdtjänst till och med den sista januari 2017.
Så, nu kan jag åka om jag vill.

Jag har det, men har nyttjat det en endaste gång.
Men, jag kan.. OM jag VILL.

 

Yes, fick precis ett sms från min älskade gubbe.
Det fanns sådana väskor som jag hade sönder igår kvar, så han köpte två styckena till mig.

Tack mitt hjärta..
*Älskar dig* 

 

Annars då...??!!

Njää,, ni vet ju att det inte händer värst mycket här hemma och idag ska jag inte sticka ut nosen utanför dörren, fick ett sms förut att jag hade ett paket från Jotex att hämta.
Men, väntar, för jag har även paket från Cellebes & BonPrix att hämta snart.

Detta från Jotex är gardintyg, jag ska ge mig på att sy en gardinkappa till sovrummet.

Är trött på alla längder vi har,,, så blir det bra så ska jag även sy kappor till både köket och vardagsrummet.

Vill ha nytt.
Någon som vet vart de har snygga gardintyger till vettiga priser..??

Jotex har inte mycket fina gardintyger att välja på.

  

 

Nu mina vänner, tror jag det får bli en film att kika på.

 

Ha dä gôtt..!!

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards