Alla inlägg den 11 februari 2016

Av Annelie - 11 februari 2016 14:48

.... min ensamhet.

 

 

Jag älskar muggen jag köpte mig i Ullared, är ånger på att jag inte köpte några till, ifall jag har oturen att slå sönder denna någon gång.

 

Sen är locket så bra också, i silikon.
Kanon när jag sitter till sängs vid laptopen, som jag gör nu.

 


Idag har städerskan varit här i 4 timmar, städat i vårt älskade hem, man blir bra bortskämd med att ha städhjälp. Enda Göran städar så är det vårt badrum, det brukar han också ta på torsdagsförmiddagen, sen så skuras ju det vid behov mellan dessa storstädningarna.

 

Jag hjälper till i hemmet, med följande.
* Matlagning
* Diskning

* Tvättar
* Hänger och plockar undan
* Byter våra handdukar, hänger upp nya

Sen kan ju jag också skura toaletten eller tvättfaten när det behövs.

 

Jag är sååå evigt tacksam att vi fick tvättmaskinen av mamma & pappa,,, det lovar jag er. Skulle denna gå sönder, det kommer in en ny omgående.
Å nu måste det ju vara extra gött för Göran, hade vi inte egen maskin, ja då skulle ju ha vara tvungen att ta tvätten varenda gång.
Nu sköter ju jag det när han jobbar.
Sängkläderna brukar jag tvätta så de är klara tills han kommer hem, så vi kan hjälpas åt att dra de och sen hänga de.

 

Igår var jag inte utanför dörren, så blir det inte idag heller.
Göran åkte iväg lite tidigare, jag hade ett kort som skulle skickas som han skulle fixa innan han skulle åka till jobbet.
Han var så glad igår kväll / idag,,, hade fått reda på av sin chef, på ett medarbetarsamtal att chefen är väldigt nöjd med Göran, att han säger vad han tycker, kommer med ideér, jobbar för företaget och sen att flera av Görans jobbarkompisar hade skrytit över Göran.
Så, han var nöjd och stolt.
Det tycker jag absolut han ska vara.

 

Jag sitter och funderar lite på vad jag ska skriva om.
Kom då på..
Är det någon av mina läsare som har testat Voltaren Gel..??

 

Jag har vart lite si-så-där, har inte trott något speciellt på detta.

  

Men, fick den utskriven av min läkarer för mina artros-besvär jag har i händerna.
Å hör-och-häpnad,,, den hjälper,,,, även om det är lite så lanar det av en liten del av smärtan i alla fall.'

  

 

Ja, snart är det helg igen och Alla-Hjärtans-Dag på söndag dessutom.
Någon som firar detta..??

Ibland har vi gett varandra något lite, men i år blir det inget speciellt.

Om det nu blir som vi har planerat så blir det förmodligen en tatueringsdag igen.

På tal om tatueringar.
Så här ser min ut i dagsläge, tyvärr så tog gubben bild med blixt så det glänser ju lite dumt i den.

 

 

Jag är såå nöjd med den, speciellt texten.
Denna säger så mycket.
I alla fall för mig.

 


Åååå,, det finns så mycket jag vill tatuera, men vart ska jag sätta allt..??
Vill ha ett porträtt på min son när han var cirka 3 år, har en jättefin bild på honom när han är i den åldern.
Sen så vet jag två till jag ska ha i framtiden.

 

Okej,,, detta får nog bli allt för idag.
Skrivarlusten infinner sig inte fullt ut idag,,, har en huvud / nackvärk som är jobbig idá.
Så, nu ska jag kura mig neråt i sängen som jag sitter i och kika på film.

 

Ha dä gôtt..!!

 


Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards