Alla inlägg den 23 februari 2016

Av Annelie - 23 februari 2016 08:05

... denna tisdag.

När jag vaknade för dryga halvtimmen sedan så fick jag för mig det var lördag.

  

Men, men jag kom ganska så snart på rätt köl igen.

Jag är uppe, sitter vid den stationära datorn, skriver detta inlägg och äter frukost.
Men, ska bara borsta tänderna... ska snart till sängs igen då jag känner det spänner något så fruktansvärt över båda knäna idag.

 

Jag var ju uppe en del igår, undrar när jag ska lära mig att det går inte ännu.

  

 

Göran och jag höll på att göra oss iordning igår för att jag skulle till Apoteket på Valen, var ju ett par mediciner som inte det fanns recept på då jag tog ut sist.
Detta fixade jag ju genom att ringa vårdcentralens telefonsvarare, där folk får säga sina personnummer, namn, medicinerna de behöver recept på och styrkan på medicinerna.
Smidigt..!!

 

Vilket fall som helst, när vi höll på att fixa till oss så ringde min mobil, då var det Mari från Anderslöv som frågade om jag bjöd på en kopp kaffe.
Sagt och gjort.
Som jag sagt tidigare,, älskar ju när folk bara ringer så eller direkt på dörren.

Hon vart kvar hos oss så vi hann inte att gå ut tillsammans, vi hann precis att äta lite lunch innan Göran skulle sticka till veckans första arbetspass.

Inte långt efter han hade åkt, så klädde jag på mig och åkte jag ut till Valen.

Jag älskar min nya keps som jag skickat efter från Wish...

 

 

 

Så här ser alltså min nya keps ut, lite ovanlig.
Glad över den.

 

När jag kom fram till disken på Apoteket,, usch jag gillar inte många av personalen på Apoteket,, de är lite nonchalanta på nå vis.
Eftersom de inte får byta ut någon av mina mediciner så finns de ju naturligtvis inte hemma, utan måste beställas.
Så, nu måste jag dit igen på onsdag.
*suck*

Jag menar,, jag är väl inte den enda som inte får ha utbytta mediciner, så några askar ska de väl ändå kunna ha hemma.

 

När jag var klar där så var jag in på Ica, köpte yoghurtkvarg till Göran.

Drog vidare in på TGR igen,, de håller ju på att plocka upp varor var och varannan dag, igår hittade jag små "tofflor", tänkte jag skulle ha de när jag ligger uppepå sängen.

 

Riktigt gosiga, sen så köpte jag även två suddbara bläckpennor. Bra att ha när jag skriver breven till mina brevvänner.

Sen vanlig tuschpennor, brukar att skriva på frystejp och sätta på burkar vi har i kyl & frys.  

 

När jag var klar där så styrde jag kosan ner till Clas Ohlson, där det vart en ny lunchkasse till Göran, för den han har är inte fräsch längre.
Ska testa deras fryspåsar.

Sen är det magnetklämmor, bra att ha dels på kylskåpet och sen här vid datorn, eftersom det är magnettavla på självaste baksida på databordet.

 


Efter denna lilla shoppingrunda så åkte jag hemöver igen.

När jag kom hem, så tog jag mig lite mellanmål och satte mig i köket för att skriva svar på ett av breven jag har fått.
När jag satt och höll på med det så ringde mamma upp på skypen, så igår pratade jag med henne genom telefonen.
Men, då var jag skrämmande sliten, hade ont och var som sagt var väldigt, väldigt sliten.

 

Stöp till sängs vid 19-tiden, där var jag resten av kvällen / natten.
Var upp en sväng och borstade tänderna och var på toaletten.

 

Som jag sa tidigare,,, blir en dag att ta det lungt.
Göran ska till tandhygienisten på förmiddagen, men dit ska jag absolut inte med.

  

 

Ha en bra dag alla och sköt om er.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards