Direktlänk till inlägg 24 februari 2016

Phuu, denna dag...

Av Annelie - 24 februari 2016 18:28

...har gått i ett,,, känns det som i alla fall.

 

Började dagen med att gå upp vid 8.30-tiden, åt min frukost och gjorde mig sedan iordning.
Var bort till Öster Cafe och köpte dagsfärska tekakor, wow, vilket bröd.   

Sen var jag in på Mallas och köpte tomater & gurka.

Hem med detta och sen vidare på min elskoter, jag var och postade ett brev först och främst,,,, då blåste det så fruktansvärt så min älskade keps blåste av mig.

  

Tur det finns hjälpsamma människor i samhället.

 

Sen for jag vidare ner till vårdcentralen eftersom jag hade läkartid där idag.
Men, det vart nog en miss någonstans mellan sköterskan och läkaren denna gång.
För när jag kom in så frågade han vad jag hade på hjärtat,,, ja sa jag då, det är ju du som kallat mig.
Okej, sa han då, då har det blivit en miss när det gällde mitt färdtjänsttillstånd.
Men, skit samma,,, vi pratade på hur jag har det nu och hur jag mår.
Jag sa jag känner mig en aningens bättre, även om det inte är mycket.
Men, han vart glad.
Jag frågade om jag kunde trappa ner på mina värktabletter, så får vi se hur jag mår då.
Tyckte han jag kunde göra.
Sen var det nog meningen jag skulle dit ändå,,, för det var dags för att ta alla mina blodprover eftersom det är 5 år sedan jag gjorde min GBP.

Så, jag fick sitta i kö till labbet i cirka 35 minuter,,,, det är ett ställe där de inte stressar ihjäl sig på.

  

 

När jag var klar på VC, så åkte jag ner till Valen, där var jag in på apoteket för att hämta mina mediciner som inte fanns sist.
Sen så köpte jag en tandkräm som heter GUM,,, idag köpte jag den som ska vara bra mot missfärgningar och sist jag var där så köpte jag den som är bra mot tandköttet.

 

Detta är tandkrämen som är bra mot tandköttet.

 

Var in på Ica, skulle ha mer skivad ost, ett mörkt bröd, ett par paket skinka.

 

SEN, hem... tog mig lite thé och ett par knäckesmörgåsar.
La mig på sängen, kikade lite på filmen som jag började på igår kväll.
Låg bara och slappade.
Göran gjorde sig iordning, då gick jag upp och betalde en faktura på gelebollar som jag ska klämma på, bra för att träna vid atrosen.
Dessa bollarna hade kommit med posten idag.

 

Sen vid 14.30 kom vännen Susanne från Anderslöv och hälsade på i drygt 3 timmar.
Till fikat hade jag smörgås istället för kaffebröd.

 

 

Jag och goa Susanne.

 


När hon kom så hade hon med sig en jordgubbschampange,,,, får se när vi lyxar till med den.
Tack för flaskan OCH besöket idag min vän.
Kram påré...

 

När vi träffas, tyvärr är det inte för ofta, vi får försöka att få till mer träffar,,,, ja vi har väldigt lätt för att prata, har en del gemensamt.
Vi är ju rullstolsbundna båda två, med smärtor ingen kan förklara.

 

Resten av kvällen blir till sängs, gött.

I morgon är det dags för städerskan som ska komma och ta sig an vårt hem.

 

Ha det nu så jättemysigt som ni kan ha det så här mitt i veckan.

 
 
Vicki

Vicki

24 februari 2016 19:47

Tack för omtanken !

Är det redan 5 år sedan du gjorde din op? Då gjorde inte du din op så lång tid efter mig.

Den tandkrämen har jag aldrig sett får se om jag ser den någon dag!

Trevligt med besök !! Roligt/trevligt att ha någon att prata med.

Tänkte snart lägga mig på sängen och se tv. Jag ser Sveriges mästerkockar på tv med Amelia.

Ha det gott, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

25 februari 2016 12:30

Jaaa,, jag fattar inte heller att det är 5 år sedan, när gjorde du din..??

Visst äré skoj med besök, det händer ju inte alltför ofta här.. :o//

 
Ingen bild

Susanne

24 februari 2016 19:49

Tack för en härlig eftermiddag kära du! Det får vi ta o göra oftare!!! Lätt att prata med dig oxå! O så mysigt, hemtrevligt ni har det! Kände mig hemma direkt! Massa kram

Annelie

25 februari 2016 12:29

Tack gulliga du för din kommentar om vårt hem, glad jag blir.

Absolut att vi får göra detta oftare :o))

Stora kramar..

 
wiper

wiper

25 februari 2016 13:58

Skönt att träffa nån som har liknande problem och förstår hur man har det. Ni är så fina på bilden och det syns att ni har kul. Vad mycket du hann med denna dag.

kramar

http://www.wiper.bloggplatsen.se

Annelie

25 februari 2016 17:53

Jo, jag hann mycket igår,, men det känns idag.. :o((

Ja, vi har massor att prata om när vi träffas, det är ju inte så ofta, men när det händer.
Ändå så pratar vi inte enbart sjukdomar utom om allt och inget. :o))

Kramar om..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards