Alla inlägg den 1 mars 2016

Av Annelie - 1 mars 2016 12:14

... vi har en efterlängtad hemresa att se fram emot.
Vi ska vara hemma i Värmland i dryga en vecka, ska vara där när min älskade pappa fyller 73 år.

 

Men, Göran är inte med då, han släpper bara av mig hemma hos mina föräldrar, tar sig en kopp kaffe, sen så drar han ytterligare 10 mil norröver i länet hem till sina föräldrar.
Jag orkar inte följa med dit,,, det räcker gött och väl att sitta i 60 mil upp.

 

Sen hinner jag vara hemma i en dag,, sen så ska jag resa dryga 70 mil med sjukresor till Uppsala på inneliggande rehabilitering.

 
Ska vara där i en vecka, för att se om de KAN hjälpa mig och om jag tycker att det verkar att vara något för mig.
Det vet jag redan nu,,, att jag SKA vara där om de antar mig.

Första natten sover jag på patienthotellet eftersom jag redan ska vara på smärtrehabiliteringen klockan 11.00

Så snälla,,, håll alla era tummar att de antar mig, så jag kan få hjälp.
Känns som detta är sista anhalten.

 

Därför jag köpt mig en baddräkt, vet med all säkerhet att det kommer att bli vattengymnastik.
Jag vet att jag även kommer må fruktansvärt dåligt efter ett sådant bad.
Men, jag ska göra ALLT, även om jag får betala i blod, svett & tårar.

 

 

Jag tyckte denna baddräkt var snygg, endast 317;- med frakten. Det är billigt, för badkläder är något som är dyrt annars.
Den är bra också, går upp en bit på ryggen.

 


På tal om rygg,,, en bild på min helt läkta tatuering, jag är såå glad över den.

 

 

Har ni sett vilket storkbett jag har i nacken..?!

  


Vi väntar på att tatueraren ska höra av sig,, han skulle egentligen har kommit på alla hjärtans dag,,, men då skickade han att han inte hade någon barnvakt.
Sen har han inte hört av sig, Göran skrev och frågade om han glömt oss, men nääee då.
Göran ska ju göra en ny, jag ska ha en till plus ifyllningen av mina härtan.

Tråkigt det är, när man måste vänta och nästan "krusa",,, men det slutar väl med att vi börjar att titta oss efter en ny tatuerare.

 

Igår var en ren slappardag för mig, hade ju denna djävulska huvudvärk som även gick ner i nacken och axlarna.
Jag tog ett par Diklofenak och två av de starkare Alvedonen, la mig och bara slappade.
Så, det lanade av ganska så mycket, inte för att det försvann helt, men det hjälpte mig i alla fall.

Men, idag känner jag mig väldigt spänd, nästan som en pilbåge,, så det blir mycket med vila idag också.

 

När Göran kom hem, så bäddade vi (han det mesta) rent i våra sängar, då skulle Trisse vara med och hjälpa till.

  

 

Han ville absolut vara med och bädda.

  

 


Efter vi var klara med detta, så skulle jag ju duscha.
Men, igår var det jobbigt, grät floder i duschen igår.

  

 

Till middag igår gjorde vi levergryta med äkta grädde, vi brukar ju alltid använda Mildas 4 %-iga annars, men vi hade 5 dl vanlig grädde i kylen som hade gått ut, men jag smakar alltid på varor som har överskridigt bäst-före-datum.
Är det inget fel,, ja då används det.
Hur gör du..??

 

I denna gryta hade vi även massa rödlök och en del färska champinjoner, de höll på att bli lite mörka och istället för att kasta de så åkte de i levergrytan.
Göran åt jasminris till detta och jag åt vildris.

 

Sen la jag mig, Göran diskade upp. Sen kom han och la sig hos mig en stund.
Det är såå gött när han ligger tätt bakom mig, går ett tag,, sen så blir det otroligt jobbigt för mig.
Han brukar märka det på mig.

 

Inatt satt jag vid köksbordet, jag höll på med våra blommor, plockade bort utblommade blommor, klippte av torkade smågrenar, vattnade både blommor och mig själv.

  

Sen fyllde jag i en jäkla massa papper från Uppsala Akademiska sjukhus.

 

Vettni,,, jag har en dröm.
Jag skulle vilja ha en 4:a,,, med ett rum som jag skulle kunna ha som ett målarrum.
Det är så tråkigt att plocka fram allt och sen undan med det igen, när jag känner jag vill måla.
Speciellt när det gäller att måla med färg på en duk.

 

Men, 4-orna är ju såå sjukt dyra i hyror.

  

 

Jaja, får väl drömma vidare.

 

Ha nu en underbar tisdag med det just du hittar på med.
Hej svejs.

  

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards