Alla inlägg den 2 mars 2016

Av Annelie - 2 mars 2016 10:11

... till med både matlagning, tvättning, hängning av tvätten, undanplockning av tvätt så har Göran och jag beslutat oss för att säga upp städhjälpen.
Göran kommer att städa själv var 14:e dag, han är då ledig på fredagarna, så då ska han städa.
Men, är det så att jag vill åka någonstans den fredagen så städar han under helgen istället.

 

Visst, vi har råd att ha denna hjälp kvar, så det är inte av ekonomiska skäl,,, men jag kan ändå påstå att det är gött att spara dessa pengar det kostar oss / månad.

 

Idag blir en ren hemmadag i pyjamasen,,, sitter just nu vid den stationära datorn eftersom jag även åt frukosten här.
Men, ska snart tillbaks till sängs.
Har sovit väldigt dåligt på morgonkvisten,,, varit vaken hur många gånger som helst sedan 3-tiden.
Så jag går liksom som i en dimma nu.
Risken är säkerligen stor att jag somnar när jag kryper till sängs igen.

Vädret ute är grått, regn & blåst.
Absolut inte den optimala väderleken för mig.

  

 

Igår kikade jag efter en massa gardintyger, som min kära syster ska hjälpa mig att sy en kappa till köket av.
Det slutade med ett gardintyg som det är ugglor på.
  

 
Är ni snopna så säg..

  

 

Jag skickade efter detta i min systers namn, så det går direkt till henne också betalade jag det direkt med bankkortet.
När du handlar över nätet, tar du det på faktura eller betalar du med ditt bankkort..??

Oftast så betalar jag det med mitt bankkort och peppar, peppar så har det alltid gått bra.

 

Sen efter Göran hade duschat sin LÅNGA dusch så ville jag åka till Dollarstore.
Mamma frågade om jag kunde köpa en vara till henne OM vi skulle dit.
Vi åkte dit enbart för detta, jag hade inte varit på Dollarstore på länge, så jag tänkte det kunde vara roligt.
Men, antagligen är jag trött på butiken eller så är det för att den är såppas tom, väldigt utplockat och nu är det inga speciella nya saker.
Men, vi fick tag på det vi skulle ha plus lite annat smått och gott.
Jag sa det till Göran, att han kunde tänka på Mors-dags-present och ta med sig upp.
Så, det köpte han.

 

När vi var klara där åkte vi till Akka-grillen och köpte oss snabbmat.
Ingen av oss kände för leverstuvningen vi hade hemma.

 

Vi hade turen att de hade erbjudande, man fick ta vilken maträtt man ville för 59;- inkl en 33 cl läsk.
Så, det kostade oss bara 118;- för en kebabrulle & en pizza.
Det priset kunde det ju vara för jämnan.

 

När vi kom hem så åt vi ju direkt, sen så diskade Göran upp det som var , han rensade kattlådan, drog ner persiennen i vardagsrummet medans jag la mig tillrätta i sängen, när han var klar så kom han och la sig tätt, tätt bakom mig.
Där låg vi och myste, jag kikade på teven under tiden, bland annat farmen och sen Parneviks.
Han killade och smektmasserade.
Var såå gött  & det gjorde ont-skönt så ögonen gick i kors på mig ibland.

  

 

Nu säger jag tack och hej för denna gång.

Hörs av..!!

  

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards