Alla inlägg den 3 mars 2016

Av Annelie - 3 mars 2016 08:54

... vill jag gratulera Kronprinsessan Viktoria & Prins Daniel till deras son som föddes igår kväll.
GRATTIS..!!!

Inte för att jag tror de läser min blogg, men ändå.

  

 

Igår kväll ringde jag vår städerska och sa upp henne, hon förstod oss och sa att är det så att vi behöver hennes hjälp någon mer gång, så kan vi bara ringa henne.
Snällt av henne.

Sen så sa hon... "synd, då kan jag inte kivas med Göran något mer",,, dessa två höll alltid på att småkivades med varandra.

 

   

Bild "lånad" från nätet.

 

Igår vart det som jag befarade,,, kom inte ur pyjamasen på hela dagen lång, låg mestadels och på eftermiddagen var värken fruktansvärt jobbigt och jag kunde inte förstå varför.
Tills jag kom på att jag hade ju missat middagsmedicinera.
Hade ju tänkt mig att gå ner i dos på en av medicinerna,, men nääee. Mår jag som jag gör nu så skippar jag allt det.
Sen så får vi se vad de säger i Uppsala om alla mina mediciner.

På tal om mediciner och Uppsala, jag måste ut idag, så denna lunta med alla papper som jag skulle fylla i kommer iväg till smärtenheten.

 

Igår skickade jag ett sms till Göran och frågade honom om han kunde svänga inom Netto och köpa några påsar popcorn till mig innan han kom hem.
Tummen upp på det.

 

När klockan var cirka 15.50 kikade jag på banksidan om han hade betalat ännu i butiken,,, nääee det hade han inte.
Då tänkte jag att han duschar på jobbet  och kom iväg lite senare.
Precis då sattes nyckeln i dörren och han kom hem.
Då frågade jag om han hade varit till Netto.
Det hade han ju naturligtvis glömt.

   

Han duschade hemma, sen iväg till Netto för att göra detta ärende.

 

Igår var det en del av min tv-kväll, men jag saknade "Blood and oil", det gick fotboll istället.

  

Någon mer som följer serien "Blood and oil"..??

 

Tänk redan torsdag dena vecka,, undras vart denna vecka tagit vägen.

 

Kompisen Therese skrev på messenger igår,,, hon frågade hur det var, att de saknar oss osv.
De har varit väldigt, väldigt mycket omkring den familjen, så vi har inte träffats på väldigt länge.

 

Sen skrev hon även att deras minsta son fyller 6 år nu på lördag, och han hade önskan om att vi skulle komma.
Så, Therese frågade mig igår.
Men, vi kommer att tacka nej.
För vi var även bjudna när deras dotter fyllde 18 år, då hade vi förhinder.
Känns inte rätt att komma och gratulera ett av barnen.
Bättre att hålla sig därifrån när alla barnen  ( de har 3 st) fyller år.
Antagligen alla eller ingen.

 

Sen så frågade hon om jag var intreserad av en kvällsfika någon dag,,, men det blir säkerligen inte denna vecka. Blir kanske till veckan, men då är det ju roligare också, när jag är helt själv hemma.
Visst, jag bryr mig inte om folk vill komma när Göran är hemma, det bryr inte han sig heller om.

 

Till veckan kommer vännen Susanne igen.
Hon har lite svårt för att ta sig ut, men hon skrev till mig att hon fick "blodad tand",, hon trivdes så bra i vårt hem och ville gärna komma igen.
Sagt och gjort, hon kommer på onsdagseftermiddag.
  

 

Sen nästa fredagsförmiddag ska jag och vänninan Lisbeth gå till Öster Café för en lååångfika.

*hög mysfaktor*

 

Nähäpp,, nu säger jag hej för detta inlägg, ha en fin torsdag önskar jag er alla.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards