Alla inlägg den 5 mars 2016

Av Annelie - 5 mars 2016 17:51

...idag så bad jag Göran att gå till Öster Café för att köpa dagsfärska tekakor.
Sen så gjorde han iordningen duschen åt mig, idag fick han hjälpa mig i badkaret med benen.

 

Fyyy,, när jag vaknar är jag som jag är både överkörd & tillbakabackad på fler gånger om,,, min kropp vill absolut INTE samarbeta med min hjärna.
Men, till slut så kommer jag väl igång någorlunda i alla fall.
Ingen som fattar hur jag egentligen mår i min kropp.

  

Igår när Göran kom hem så åkte vi bort till en kvinna eftersom jag skulle köpa en pastagryta av henne för endast 40;-
Denna köp-och-sälj-sida som finns här i Trelleborg på fb är kanon, där har jag gjort några fynd.

 

Efter vi varit hos henne, så åkte vi till Ica Maxi och handlade lite,,, när vi kom hem och hade varorna på bordet så var vi tvunga att kika på kvittot igen, även om vi hade själv scannat varorna.
Men, fyyyy vad dyrt det vart igår,,, vilka priser denna butik har.
Fattar inte de som handlar allt där.

 

Till middag år vi pommes som friterades i vår varmluftsfritös (ÄLSKAR den köksmaskinen) till det hade vi väl kryddad kycklingfilé och bearnaiesås.
Riktigt gött var det..
  

Sen la vi oss på sängen och kikade på Beck-filmen "Vid vägens ände" som hade premiär igår, under tiden låg Göran och smektmasserade mina ben, jag tyckte det var så gött så ögonen gick ihop lite på mig ibland.

  

För att återgå till denna dag..
  

När jag duschat och gjort mig klar idag så skulle Göran raka sig och sen duscha han också.
Men, vi kom iväg så smånigom, vi skulle åka in till Emporia i Malmö.

Skulle egentligen inte ha något speciellt.
Vart lite handlat ändå.
Bland annat nya skor, vårjacka & ett par byxor till mig, ett par mys / träningsbyxor till Göran.
Sen köpte jag även nya målarböcer, men denna gång köpte jag böcker där man ska dra streck mellan olika siffror, men nu är det ju mer avancerade mönster.
Ska bli skoj.

Köpte mig även nya stiftpennor.

 

 

Här är Ecco-skorna jag köpte mig, helt underbara.

 

 

Snygga byxor, men jag måste till KappAhl här i morgon, byta storleken.
Bara hoppas att det finns här.

 

 

Mina målarböcker, pennor, en påskkanin och verktyg jag kan använda då jag målar färg.


 

 

Jackan jag köpte mig.
Hade ju en likadan i klarrött när jag var smal, älskade den. Så, därför jag köpte en likadan.

 


Vi käkade på Max när vi var på Emporia,, kan ju säga som så att vi var INTE själva på köpcentrumet idag.
Men dels så skulle Malmö spela mot Rögle (hockey, och den arenan ligger ju precis vid Emporia) och sen så hade Malmö Mässan något på gång.
Så, det vimlade av folk.
Roligt,, då fick jag se det också.

      

 

Nu halvsitter jag till sängs,, laptopen är igång, detta inlägg skrivs, jag äter popcorn och bara myser.
Kvällen blir framför teven och Melodifestivalen och sen den nya tv-serien Krig & fred.

 

I morgon blir det som sagt var en tur till KappAhl, Posten på Ica (ska hämta ut ett paket, som ska vara till Mors dags-present) och byte (hoppas jag) annars återlämning av byxor.

 

Göran ska upp till Paula för att hjälpa henne med dörrarna i grovköket, jag blir hemma.
Vill inte följa med och bara sitta och titta på när de jobbar.
Bättre jag ligger till sängs och bara är då.
Kanske kommer kvinnan jag köpte grytan av, hon vill köpa ett klädesplagg av mig.

Ha nu en underbar fortsättning på er helg.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards