Alla inlägg den 7 mars 2016

Av Annelie - 7 mars 2016 15:20

...larm i morse eftersom jag skulle både till Lidl och vårdcentralen.
Vi åkte till Lidl först, det är så gött att vara där strax efter 08.00, inte alls mycket folk då.

  

Jag eller vi skulle upp eftersom det skulle köpas en kaksprits och en ny köksvåg till vårt hem.

 

   

Dessa två fick följa med oss hem.

 


Plus att jag köpte mig en behå utan hakar, bara att dra över huvudet.
Visst, inte den bästa att hålla bysten på plats, men underbar att ha här hemma, när jag både är uppe och ligger. Inget som skaver någonstans.

 

När vi var klara på Lidl så åkte vi till vårdcentralen eftersom det skulle tas om ett blodprov på mig.
Jag hade ett lite för högt natriumvärde sist jag var iväg och tog prover, de fick jag reda på i fredags.

Sen ville läkaren även ha ett långtidssockerprov taget på mig.
Så, nu är dessa gjorda.
Får bara vänta och se vad proven visar denna gång.

 

Vi åkte hem, in med varorna vi hade köpt och sen gick vi till Öster  Café, tog oss en varsin smörgås och kaffe / thé.
Jag hade ju inte ätit någon frukost, visste ju inte hur det skulle vara med proverna.

Där satt vi en stund och pratade och bara myste.
Men, sen var jag tvungen hem och lägga mig...

Hade ont...!!!

 

Jag satt mig mer i sängen med förhöjt på benen och skrev svar till en brevvän.

 

 

Väl använt block numera, har 4-5 brevvänner som det skrivs handskrivna brev till.
Skoj när det ligger brev i brevlådan.

  

Sen så skulle vi äta lunch,, Göran dukade och gjorde iordning, jag ville äta i köket idag.

Vi åt sååå avancerad lunch som färdigköpt ärtsoppa.

  
När vi ätit klart, var det en till som var sugen.

 
Tyvärr är ju bilden mörk när jag tog den mot ljuset, denna underbara kisseherre fick inte smaka något idag, annars så är han glad i ärtsoppa.

 

Efter detta kollade Göran på kläder på en sida på nätet,,, jag sa till han att han skulle skriva upp artikelnumret och vad det är, så får vi se om det är något av det jag köper tills han fyller år.

I år är jag inte hemma den dagen han fyller, då är jag ju i Uppsala.
Men, det kvittar...vi brukar ju inte bry oss om tårta eller något när vi fyller.
Det saknar jag.

  
Jag saknar att ha bjudning när vi fyller.

 

Efter han suttit vid datorn en stund så diskade jag upp det lilla som var, och han åkte yttyerligare en gång till Lidl, för vi hade helt slut på hushållspappret.
Så, han var dit och köpte 6 rullar av dessa BIG rullar.
Nu har vi ett tag,,, dessa 6 rullar kostar nästan 240;-... men som sagt var, vi har papper läääänge och då ska ni vet att jag snålar absolut inte med pappret.

 

Efter Göran hade åkt så kom en tjej och köpte de sista kläderna hon var intresserad av, så nu är det lite borta igen.
*skönt*
Önskar mer kunde försvinna.

 

För inte så jättelänge sedan var jag ju in på Nille & TGR och kikade,,, då hittade jag jätteskön små tofflor som är som halksockor, bra när jag sparkar mig fram lite i rullstolen.
Men, framför allt,,, sköna att ha på sig när jag sitter till sängs.

 

 

Härligt färg också.

 


Jag måste efterlysa,,, det finns ingen av mina läsare som möjligtvis har en sådan här burka fast den stora, som inte längre finns att köpa på Ikea.

 

 

 

Smakade den nyaste Ballerina idag, den var god en klar och smakrik smak av just apelsinen, mjölkchokladen försvann i apelsinsmaken.
Men, ändå god.

 

 

 

 

Nu säger jag och Sylvester tack och hej för idag.

 

 

 

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards