Direktlänk till inlägg 14 mars 2016

Underbart....

Av Annelie - 14 mars 2016 11:45

... härligt jag har sovit inatt.

Jag tar mina värktabletter tillsammans med nattmedicinen numera, det hjälper mig ju bättre med min nattsömn.
Jag frågade min läkare om det var okej att göra det och eftersom det inte riktigt är maxdosen på en av medicinerna så är det ingen fara.
Visst, jag är ju fortfarande vaken,, men inte lika ofta och inte lika länge.
Jag kikar på klockan, sen så kan jag somna om igen, om inte värken är hemsk just då.
Men, jag är i alla fall glad för det lilla.

 

Igår hade Göran tid till tatueraren klockan 12.00, när han kom dit så hade tatueraren missuppfattat Göran, så han fick lov att tecka om tatueringen och då fick Göran komma tillbaks klockan 14.00 istället.

 

När han kom hem så tog han av platsen och tvättade av tatueringen och sen visade upp en sjukt snygg tatuering.
Förstår verkligen att Göran är helnöjd.

 

 

Riktigt, Riktigt snygg.

 


Sen hade Göran hört på pris om en tatuering jag har sett.
Nu är bara frågan vart på kroppen jag ska ha den.

Jag tycker det är snyggt på låret,, men tycker det är synd att den inte syns.
Vill ju helst inte att bara jag och Göran ser den.
Även fast jag tror det kommer att bli där också frampå.

Funderar bakpå vaden,,, det värsta är ju att det gör så förbenat ont nere på benen.

  

Snacka om "i-lands problem".

 

När Göran hade tvättat av denna och jag fotat så gjorde vi oss iordning för en tur in till Mobilia i Malmö.
Vi skulle i alla fall till Tvins-butiken, eftersom vi skulle köpa oss dessa kuddar.
Sen så köpte vi extra örngott till.
Detta kalas gick på 1.400;-
För 2 kuddar och 2 örngott (!!!)

 

Men är de så bra som de sägs vara, så är det ju värt det.
Både Göran och jag har sovit gött med denna kudde inatt. Göran vaknade ju iofs med huvudvärk, men det kan beror på att denna kudde är ju så byggd så den får blodgenomförseln ordentlig, ja man ligger alltså helt rätt på den, dels det och sen att Göran håller ju på att försöka sluta med sitt snusande.
**Hejja, Hejja*

 

När jag ändå pratar på Tvins,, så måste jag bara göra reklam för deras Nicer Dicer Plus,,, har ni den inte KÖP.
Passa på nu när priset är endast 299;-
 

Ett kanonbra hjälpmedel i köket.

Ordinarie pris är 599;-, nu kostar den 299;-

 

 

Efter vi var klara där så gick vi till Söstrena Green, jag skulle höra om de hade 1 kg kvar av Baileys cream teét också.
Jajamensan, så jag köpte två kilo av den smaken och ett kilo till av smaken skogsbär,,,, nu har jag thé i massor.

  

 

Vi var även in på Siba,,,, vi eller rättare sagt JAG är sjukt sugen på en sådan där välvd tv... de är ju såå läckra plus att man även kan surfa runt på den med hjälp av sin mobil, när man har samsung-mobilerna.
Skulle vara häftigt att ligga i sängen och skypa med mamma på tv-rutan.
Får se vad det blir av denna idé.
Vi har ju två platt-tever, en på 50 tum och en på 40 som det inte finns ett fel på.
Så, skulle vi köpa en sådan teve så är det ju egentligen "lyx".
Men, roligt att ändå kosta på oss IFALL jag har oturen att bli 100 % sjukpensionär,, för då blir det inte fett.

 

Vår / min dröm, får se vad det blir av denna tanke.

 


Denna dag blir en ren innedag, mestadels till sängs. Skriva brev, rita lite i mina böcker, kika på film... ja om jag hinner allt för snart är gubben hemma igen.

 

En av alla symtomer på fibromyalgin är ju magbesvär, antagligen är man hård eller lös.
Tyvärr är jag för det mesta som cement i rumpan, så jag måste dricka dessa Laxoberaldroppar lite då och då.
Detta gjorde jag igår kväll innan jag la mig för natten, ja idag arbetar min mage, knorrar och har sig.
Men, jisses vad bra dessa droppar är.
Iofs har ju inte jag bara några droppar i,, utan jag brukar trycka till orderntligt på flaskan ett par, tre gånger.
Så, undras vad många droppar jag dricker.

  

Men "skit" detsamma,,, det hjälper mig i alla fall.

 

Ha nu en helt underbar fortsättning på er måndag.


 
 
wiper

wiper

15 mars 2016 08:29

Skönt att tabletterna hjälper mot värken så du får sova. Jag har otroligt dålig sömn just nu och så även min man. Vi blir väckta 04.00 av nåt som stör oss. Vet inte vad men nåt är det

Görans tatuering är jättesnygg men gör det inte ont att göra en sån stor?. Ibland har jag själv tänkt att en liten en skulle vara snyggt ;) fast jag vet inte om nån i min ålder tatuerar sig ;) det blir nog ingen för jag är så öm i huden av mina skador. Jag tycker också att en tatuering skall synas för det är ju ett litet "hudkonstverk" och som ett smycke

Härligt när man får tag på bra kuddar, det är guld värt. När vi flyttar så skall vi köpa nya madrasser som passar våra kroppar och dess skador så vi får ligga skönt. Kuddarna måste vi nog byta ut nu också

En sån tv skulle du verkligen ha så du kan göra allt som behövs om du måste ligga ner lite extra nån dag

Det är hemskt att man får så lite att leva på när man blir sjuk och även som mig pensionär. Hade mer än 9000 kr mer/månad när jag kunde arbeta. Hade velat arbeta nu också med nåt som passar mina skador. Jag har lite skrivarbete då och då och då blir det lite mer klirr i kassan.

Visste inte att fibro satt sig på magen också. Jag tror att jag har en lindrigare form av fibromyalgi för det är så mycket som stämmer

Hoppas du får en fin tisdag
Varma kramar och tack för alla kommentarer, du är för gullig

http://www.wiper.bloggplatsen.se

Annelie

15 mars 2016 09:36

Det är verkligen en fröjd att få sova bättre, även om det inte är bra,,, men bara det lilla är värt mycket.

Nääee,, det gör inte speciellt ont att tatuera sig,, men sen beror det ju på VART man tatuerar sig också.
Visst kan du göra en liten söt tatuering,,, många i din ålder som tatuerar sig.
Min mamma skulle vilja tatuera in en liten ros,, men hon vågar inte eftersom hon har koboltallergi.
Å hon blir ju 73 år i år.

Mmm,, den teven lockar kan jag lova,,, sen så får vi se vad det blir av den lockelsen.
Fruktansvärt onödigt egentligen, eftersom vi har två tv-apparater som inte är något fel på och inte alls gamla.

Jaa,, skulle jag ha oturen att bli 100 % sjukpensionär,, då förlorar vi mellan 4.500-5.000;- / månad,,, det är MYCKET pengar.
Jag ska slita med näbbar och klor att jag ska ut på något jobb.

Nu vart jag nyfiken,, vad har du för skrivarbete då..??

Å jooo då... kolla på ALLA symtomer om fibro ska du se.
Det är skrämmande många,,, sätter sig precis i hela kroppen.

Tack själv för dina kommentarer... // Varma Kramar

 
Liten Uggla

Liten Uggla

15 mars 2016 14:04

Ja, en hel massa "symptom" har man ju som fibris, och IBS:en är ju en stor sån, i a f för mig. Man är ju aldrig riktigt som man ska i magen, antingen så är det åt ena hållet, eller åt andra hållet om man säger så....
En Nicer dicer har jag också! Den är skitbra! Fick den av älsklingen en jul, kanonbra när man gör sallad t ex. Man sparar ju händerna en hel del.
Ny tv ja, det finns inte på kartan att min tv går sönder. För då får jag klara mig utan, det finns absolut inte pengar till en ny. Då får datorn ta över den funktionen helt och hållet även om den är liten (laptop). Datorn får inte heller gå sönder, det bara inte går. Så nu har jag bestämt att det aldrig kommer att hända! Bra va? :-D Puss & kram! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

15 mars 2016 14:32

Ja..det är skrämmande vad mycket man har som fibro-patient....inte undra på man mår som man gör och är som man är 😟

Nicer dicer plus köpte vi en varsin till våra föräldrar i julklapp för ett par år sedan.
Det är mest Göran som använder dig...för vissa saker är jobbiga att "slå" ner. Men han älskar den och det gör jag också då jag använder den.

Hemskt att man ska få så fruktansvärd dålig ekonomi bara för att man råkar bli sjuk.. 😦

Bra att ingenting går sönder hos dig.. 👍👍👌👌

Ha det bäst...// Kramen 💗

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards