Direktlänk till inlägg 16 mars 2016

Är det inte det...

Av Annelie - 16 mars 2016 14:19

... ena så är det fasingen det andra.

Jag har såå jäkla ont i min vänstra hand vid tummen,,, är ett par ställen som ömmar sååå otroligt om jag trycker där.
Ska bara skriva klart detta inlägg,, sen så ska denna sargade kropp välta omkull sig till sängs igen.
Känns nu att jag varit uppe ett tag, har varit till Lidl och handlat denna förmiddag plus att jag var och fikade på Öster Café innan jag åkte hem.

Innan jag åkte ut idag så märke jag att jackan jag köpte för inte sååå länge sedan börjar att sträna lite över magen.
*HJÄLP*
Jag är snart uppe i mina kilon jag var innan jag opererade mig 2011,,, så nu är det att dra HÅRT i handbromsen.
Inte en sötbit ska över mina läppar,,, om det inte är något speciell anledning,,, inte annars.

 

Sinan på caféet hade köpt en karaff till mig när han var i Stockholm under helgen,,, jag har tyckt de varit så fina när de står där på caféet.
Så, han sa han kunde köpa till mig om han kom över.
Sagt och gjort,,, idag fick jag den.

Swishade över pengar till honom direkt,,,, va BRA det är detta att swisha över pengar.
Smidigt..!!

 

 

Tycker den är fin att använda som vinkaraff när vi har bjudningar.

 


Snällt av honom att köpa med en hem till mig.
Tack för det Sinan.

  

 

När jag kom hem så hittade jag detta innanför dörren.

 

 

Detta vykort kom från vår vän Lisbeth här i stan,,, vad skojj att få vykort, det tillhör inte vanligheten kan jag lova.
TACK än en gång gumms.
  

 

Jag plockade in varorna,, har köpt en hel del grönsaker nu,,, som ska wokas.
Men, idag blir det stekt prinskorv (som jag egentligen inte är överförtjust i), kokt potatis och bruna bönor till mig (Göran äter inte det), får se vad vi kan hitta på till honom.
Han är inte kräsen, bara det är mat.
*L*

Köpte bland annat en sådan där smördegsinbakad lax igen, men denna gång köpte jag med spenat.
*mums*
Får väl se om gubben äter det genom att skrapa bort spenaten eller om han äter det i samband.
För han kan ju äta babyspenat i maträtter.
Men, jag skulle aldrig få honom att äta stuvad spenat,,, som är såååå gött.

 

Innan jag åkte till Öster Café så var jag in på Posten på Ica,,, hade ett paket från Ginza att hämta ut.

 

 

Typiskt att säsong 1 var restnoterad då.
Så, det är ju inget jag kan börja kika på ännu.

 


Har sett lite på teven,, verkar vara en bra serie,, så jag har chansat, får väl se vad jag gillar den.

Jag chansade även på Sex on the city,,, har sett några avsnitt, men det är ingen serie som jag gillar,,, har inte alls trollbundit mig.

  

 

Vettni,,, jag köpte även 5 styckena dukar i olika storlekar på,, som jag ska prova på att måla något på.
Det lockar,,, men åååå vad jag önskar vi hade haft ett rum till, jag skulle vilja ha ett rum med ett stort skrivbord, så alla färger, pennor etc kunde vara framme för jämnan,,, för det ÄR tråkigt att behöva plocka fram och ta bort allt vareviga gång.

 

Måste bara berätta,,, igår ringde jag och bokade patienthotell,,, detta stora sjukhus i Uppsala har inget eget,,, konstigt i mina ögon,,, så man får bo på ett hotell som de använder som patienthotell.
Detta ligger 70 meter från sjukhuset,,, undrar hur det kommer att gå för mig på måndag (4:e april),,,, då jag ska rulla mig själv PLUS väskan jag har med  mig med kläderna i,, för från och med måndag ska jag in på själva avdelningen.

  

 

Sen idag ringde jag och skulle boka sjukresor,, första gången jag ringde fick jag prata med en kille som var såå dålig på svenska,,, de använder ju call-center till detta (sjukt i mina ögon).
Vi la i alla fall på,,, utan att få ha bokat.

Jag provade att ringa tillbaks efter dryga timmen, pratade med en icke svensk kvinna, men hon var bättre på svenska i alla fall.

Men, jag får INTE boka förens två veckor innan, så jag får ringa på söndag och boka detta.
Det är ju lite speciellt med min bokning,,, för jag ska dels ha en liggande transport och jag ska åka från Trelleborg upp till Uppsala, jag ska ha min rullstol med.
Men, men... jag ska ringa på söndag,,, ska bli VÄLDIGT spännande och se om det blir något bokat då.
Annars så ringer jag Lund på måndag, så får de hjälpa mig.

 

Varför ska något vara smidigt..??!!

 

Måste bara visa er en gosig bild på Sylvester, hur han låg i morse när jag vaknade.

 

 

Han kan konsten att njuta.

        

 


Jag älskar ju prydnadskuddar av olika slag, vill ha det i soffan plus på sängen.
Men, va fasen,,, eftersom vi har skinnsoffor så står de ju inte som jag vill.

  

 

Hur fixar ni era kuddar i skinnsoffor..??

 

 

 

Häromdan kom Göran hem med två buketter rosor,, ja jag hade bett honom köpa de.
Ytterst ytterst sällan jag får blommor av Göran numera.... i början på vårt förhållande kom han lite då och då.
Men, men... det är ju 14 år sedan.

De är inköpta på Lidl, köper inte rosor på något annat ställe.

 

   

 

Med dessa två bilder säger jag hej svejs.

 
 
Vicki

Vicki

17 mars 2016 19:59

Jobbigt när det börjar visa upp på vågen. Det är så lätt att gå upp något kilo men så svårt att gå ner tycker jag.
Hoppas det löser sig så det vänder igen !!

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

18 mars 2016 08:28

Ja, jävla våg.
Ja tror jag får jättesvårt att gå ner i vikt nu, dels för att jag sitter som jag gör och sedan så länge jag äter dessa medicinerna som gör så man går upp i vikt.. :o((

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards