Alla inlägg den 18 mars 2016

Av Annelie - 18 mars 2016 13:16

... som jag precis  sitter och äter smakar riktigt gött, den består av ugnsgratinerad falukorv med pressad potatis.

 

 

Om / När du gratinerar din falukorv, vad fyller du den då med..??

 

Vi brukar ha rödlök, smältost och tomat.
Denna gång hade vi inga tomater hemma, så vi körde "bara" en massa rödlök & smältost.
Men, innan jag lägger i korven i formen så häller jag alltid ut en konserv krossade tomater och en mildas 4 % -iga grädde.
Blir en såå go "sås" till härligheten.

 

Idag vaknade jag tidigt, gick upp direkt, åt frukost och vattnade igenom alla orchideérna.
Sen tvättade jag mig och på med kläder,, åkte till Valen... ja där fick jag stå och vänta tills KappAhl öppnade.
De började ju rea idag,,, och det var ett par plagg jag var intresserad av.
Köpte mig faktiskt 3 plagg, ett par byxor, en jumper och en blustopp.

Jag hade en 50;- check, så hela kalaset gick på 400;-
Inte så farligt dyrt, idag får man vara glad om man får något under 500;-

  

Sen var jag in på Ica, köpte mig en läsk och två bananer.
Köpte även ett jättegött riktigt knaggligt hårt bröd, som jag trodde kostade 28;-... men när jag scannade det i utgångskassan, så scannade det priset 31,90.
Jag tyckte 28;- var dyrt, var inte tänkt och ta det ens då.
Men, 32;- för knäckebröd,,, nääeee inte för så få som det också är.
Men, jag fick tbx dessa 32;-

 

Styrde scoterna till Verena salongen, där jag skulle både blonderas och klippas.
*SKÖNT*

 

Resultatet.... ja det ser ni här.

 

 

Behöll luggen väldigt lång åt ena hållet.

 

 

Sen ville jag ändå ha det lite busigt, annars blir det ju riktigt platt fall.

 

 

Här ser ni ju att det är riktigt, riktigt kort.

 


Men, jag är nöjd,,, känns faktiskt riktigt gött.
Nu får jag inte glömma att ta med silverschampoot hem till Värmland.
Brukar tvätta första tiden efter en blondering med det,, så inte håret blir gulaktigt.

 

Innan jag åkte hemöver igen, så var jag inom Turklövern för att hämta ett paket,,, usch, jag gillar inte varken butiken eller personalen där.
Känns som man kommer och stör på nå vis.
Så dit går jag endast om jag MÅSTE. som typ en del företag skickar ju med DHL, då hämtas det där.

 

Måste bara berätta,, i mitt förra inlägg skrev jag ju om lampfoten vi måste lämna tillbaks, efter Ikea återkallar de.
Jag skrev ju då om att vi måste ut på jakt efter en ny fot dit.
Men herrejisses,,, vi hade ju två lampfötter som står på skänken i köket, som inte används idag.
Så, en av de passade kanon i det fönstret med den skärmen.
Vad glad jag vart.

  

 

Så, vi har ändå en lampa där, som vi inte ens behövde köpa, eftersom den redan fanns i vårt hem.
Ja, där ser man,,, jag ska inte göra mig av med saker,, för någon gång kommer de till användning.

  

 


Nu ska denna sargade kropp tillbaks till sängs,,, så jag är "fit-for-fight" när Göran kommer hem, eftersom vi ska in till Ikea då.

Ha dä gött allesammans.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards