Direktlänk till inlägg 20 mars 2016

Ja, då är...

Av Annelie - 20 mars 2016 18:47

... snart denna helg till ända också.

Tycker det är så hemskt att tiden bara rusar iväg, hinner inte med på något vis.
Ändå, så sitter jag ju där som jag gör.

 

Men, denna helg har gått väldigt fort, vi har haft och gjort hela helgen.
Fredagen var vi ju in till Ikea,,, lämnade tillbaks lampfoten och sen så kikade vi ju på en ny vardagsservis. Vart inget köp, eftersom vi även ville kika på andra ställen, men det kommer att bli Ikea ändå, för vilken skillnad på priser.
Å vi föll ju ändå för en på Ikea.... så den kommer det att bli.

 

Vad många tallrikar har ni i era vardagsserviser..??

 

Innan vi åkte hemifrån Malmö, så var vi till en Statoil-mack för att äta, de har ju det som verkar vara svårt att hitta i korvkioskerna nu för tiden.
Tunnbrödsrulle.... mums va gött.

 

Igår lördag var vi ut på stan på fm, vi skulle köpa en gåva som gå-bort-present.
Innan vi gick hem var vi till Öster Café och fikade.

Sedan hem och vilade i cirka 2 timmar, klockan 17.00 var vi bjudna till Paula på mat.
Å där fick vi lasagne och grönsallad.. till efterrätt var det chokladpudding med grädde.
Allt var riktigt gött.

  

Sen kom godisskålen fram,, men jag tog bara 4 bitar.

  

 

Vi åkte hemöver vid 21.30, då orkade inte jag sitta nå mer.
Hem, i säng och kikade på "Smartare än en femteklassare" och sen "Tror du jag ljuger",,, till det programmet skrattar jag gött ett par tre gånger, men jag har inte sett klart det ännu.
Vart för trött igår kväll.

 

Idag på förmiddagen så dammsög Göran av här hemma, ja inte enbart för att vi skulle få gäster, utan det behövdes i vilket fall som helst.
Men, klockan 11.00 kom i alla fall våra vänner Hala & Alain hit på fika.
Med sig hade de en blomma, köpa ostfrallor & baguetter från Lidl plus ett påläggspaket.
Märks att deras son Marcus är van att se oss, numera är han inte ett dugg rädd.

 

 

Hala, Alain & Marcus.

 

 

Goa tjejen, med den minst lika goa sonen.

 

 

Marcus som precis ställt sig upp vid rullstolen.

 


Jätteroligt att de ville komma på fika,,, de vill så gärna att vi även ska komma hem till de. De bor en trappa upp, så vi får ju se hur vi kan fixa det. Alain sa att han och Göran kan bära mig upp,, men jisses.. jag väger ju MYCKET.   

 

När de hade gått så la jag mig på sängen,,, hade tänkt mig att bara ligga där och tycka synd om mig resten av denna dag.
Men, se de vart de inte.
För det ringde på vår dörr och in kommer min SON.
Snacka om att överraska oss.
När jag fick se honom så kom jag på att jag skulle ju ringa upp honom, för han ringde när vi hade besöket, så jag sa jag ringer upp när de gått.
Det hade ju jag glömt, men det var inte så jättelångt efter han kom heller.

Ja jisses,,, det är andra gången på dessa åren han kommer ner och riktigt överrakskar oss.

  

Jag gick upp direkt, kramade om honom... och om ni visste vilken varm, hård, hjärtligt kram jag får tillbaks.
Min älskade son..

  

Jag frågade om han hade ätit något, ja det hade vart någon hamburgare någonstans, så jag började med middag direkt, men det vart bara lite uppstekt potatis, prinskorv, ostschnitzel och bruna bönor.
Så, nu fick han redig mat i alla fall.
Kaffe ville han inte ha.
Sen satt vi och pratade efteråt...
Han hjälpte en kille på en bilfirma hemma i Karlstad, så han körde en bil ner och skulle ha en annan hem.
Klockan 16.00 åkte han härifrån,,, dessa 60 milen hem igen.

  
Märks att han är ungdom.
Jag skulle aldrig vilja sitta och köra 120 mil tur och retur på en och samma dag och absolut inte en söndag, när jag ska upp tidigt på måndag för att åka till mitt jobb som lastbilschaufför.

 

Tack Andreas, för att du kom till oss..!!!

 

Innan pyjamasen kom på mig denna dag, var vi även en sväng till Netto,,, mina älskade popcorn var ju slut här hemma.
Så, vi var dit,,, köpte på mig några påsar.
Sen hittade vi lite annat smått och gott.

Köpte mig bland annat två mjukisbehåar, visst det är inget speciellt stöd, men jag tycker det är gött att gå med de hemma, när jag ligger rätt som det är, då ska ingen behå skava eller klämma någonstans.

Sen så köpte Göran käcka diskborstar.
Å jag köpte oss en ljusstake, har ju inga menar jag.
*himlar med ögonen*

  

 

Så här ser alltså diskborsten ut, ganska käck.

 

       

Ljusstaken jag föll för.

 

 

Nu ska jag bara ut och köpa smala ljus, så de får plats. För sjäva hållaren är inte stor.

 


Nu säger jag tack och hej för mig denna helg, ha en go fortsättning på denna söndag och trevlig kommande vecka.


 
 
Liten Uggla

Liten Uggla

21 mars 2016 13:00

Vad kul du haft i helgen, träffat folk och så har du fått träffa din son, kul att han dök upp sådär :-) Jag har ingen speciell servis, jag har köpt udda tallrikar på loppis, de flesta i engelskt äldre porslin för det gillar jag. Jag har i o f s en trave glastallrikar som brukar komma fram när det är kalas men annars använder vi loppisporslinet. Har köpt det mesta i porslinsväg på loppis faktiskt. Gillar loppis :-)
Hoppas du har en fin måndag och att du inte får betala för att du haft roligt i helgen. Kramisar från mig! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

21 mars 2016 14:43

Mysigt med olika loppistallrikar,, har jag inte tänkt på att man kan ha olika tallrikar.

Jaaee,,, jag vart jätteglad att Andreas bara dök upp "så där"

Jo då,, visst får jag betala idag.. :o((
Men, ändå värt det. :-)

 
wiper

wiper

21 mars 2016 13:12

Svar hunden löpte därför hade den byxor på sig

Vi har två vardagsserviser och i dom har vi 10 st tallrikar. Fintallrikar har vi 8 st av. Vi håller oss med tre omgångar för vi har inte plats för mer. Vilken god mat ni fick hos Paula.Vilket fint par ni hade på besök och deras son är ju så jättesöt så man smälter.

Vilken härlig överraskning att sonen kom och hälsade på så spontant. Förstår att du blev glad.

Det var en tuff diskborste ;). Tuff ljusstake också. Vilken härlig och händelserik helg ni haft

Ha en skön början på veckan
kramar





http://www.wiper.bloggplatsen.se

Annelie

21 mars 2016 14:41

Aha,, ja jag misstänkte hunden löpte,, men så stod det han, då vart jag fundersam.

Vi har vår vardagsservis, en lite halvfin servis (Grön Anna) och en riktigt finservis.

Göran frågade om vi skulle ta Grön Anna till vardags, men det vill jag inte. Tycker egentligen den servisen också är tråkig.

Nääee,, det kommer att bli en servis från Ikea.

 
Vicki

Vicki

21 mars 2016 20:47

Så roligt att sonen kom på ett spotanbesök!! Tar det inte tid för honom att köra hem sedan?

Skönt att få laga mat till barnen när de kommer och hälsar på. Min son kommer hem på torsdag så då ska vi äta lite gott här hemma och fira honom för han fyller år på onsdag.

Det är bra att ha en konditor i familjen. Jag gillar själv att baka men tyvärr känner jag att min tid inte alltid räcker till. Amelia gör det mer än gärna så det är bra :-). Jag gillar hemma bakat bäst tycker det är godast.

Så Amelia har fått att göra efterrätten både till fredag och lördag så vi får se vad det blir.

Ha det gott, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

21 mars 2016 21:40

Mysigt att bli så överraskad.. :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards