Alla inlägg den 22 mars 2016

Av Annelie - 22 mars 2016 19:31

... har det varit idag.
  

Detta på grund av att det är sååå tungrott när det gäller sjukvården,, man måste vara frisk för att kunna vara sjuk.

Jag fick ingen rätsida på detta med att beställa en liggande transport till Uppsala den 3:e april, de hade inga uppgifter om mig sa de bara.
Så, jag ringde Lund idag, eftersom de var de som skickade remissen.
Men, nu är den resan bokade både dit och hem igen den 8:e april.
Det som är en pinne i hjulet nu, är hur jag ska ta mig från patienthotellet (ett vanligt hotell, som sjukhuset hyr in vissa rum som patientrum) och till sjukhuset på måndagförmiddag, med mig själv i denna sargade kropp, rullstol och en resväska.

Detta hotell ligger "bara" 70 meter från sjukhuset,,, men det är LÅNG väg... när jag sitter som jag gör med denna kropp OCH resväskan.
I morgon ringer Lund och talar om för mig om jag kan åka sjukresa mellan boendet och sjukhuset och vem som ska betala den resan.
Jag har ringt tusen gånger om denna tur idag.
*SUCK*

 

Jag hade ju tänkt mig att åka ner till bokhandeln idag för att byta penna till en med stiftet 0,7 mm istället för 0,5 som han gav mig fel igår.
Men, jag har inte orkat idag.... jag har haft och har ännu hemska smärtor, sen så ramlade jag på toaletten idag.
Tur så var Göran hemma, sen så fick han hjälpa mig i sängen, tårarna bara rann på mig.

Han tog sig en promenad ner till bokhandeln och bytte pennan åt mig.

 

Jag tänkte just på detta med "patienthotellet",,,, tänk om jag skulle ramla där, hur fasen blir det då...??!!
Vem hjälper mig då..??!!

  

 

Hoppas jag är "bättre" i morgon, jag tänkte jag skulle vara vid Lidl när de öppnar,,,, för i morgon har de en jeansjacka jag skulle vilja ha.
Visst, det är herrstorlekar, men de passar oftast mig bättre nu.
Får se om Göran vill med så tidigt, annars så får jag ju ta elskotern.

 

Inatt kom Göran hem med gosaker..

  

 

 

Vem är er favorit av dessa tre..??

 

Som vi hade beställt av en på hans jobb (ett barn som hade sålt för någon förening) innan vi bestämde oss för att sluta med allt onyttigt.
Men, nu så får vi väl trycka i oss dessa, sen vill Göran prova på LCHF i 1 månad,,, gör han det, ja då ska jag också testa det.
Även om jag tror det blir svårt,,, vill gärna ha en smörgås på morgonen sen pasta, ris eller potatis till middagen / lunchen.
Men, det blir väl en vana.

 

På tal om förening,,, jag har ansökt om att bli medlem och betalat in medlemsavgiften i reumatikerföreningen, de har ju lite saker på G då och då, erbjudanden på hotellövernattningar ja lite annat.
Sen så kanske de har något forum, som man kan chatta i, vet ej.

 

Frampå tänkte jag även jag ska ansökan om medlemsskap i fibromyalgiföreningen.
Men, jag vet inte ärligt om det lockar lika mycket,,,, för jag var med på en sammanträff de hade här i Trelleborg.
Fyyy vad stelt och inte alls roligt det var då.
Kanske har blivit bättre.

 

Vet ni,,, hur det blir med er deklaration ännu..??

 

Jag kikade på min sida på nätet idag,,,, vart som jag misstänkte, restskatt.... men jag fick kanske lite mer än vad jag väntat mig,, även om jag inte hade en aning om vad jag SKULLE kunna få.
Det är ju inte konstigt,,, när man har "inkomst" enbart från FSK.
Så, dit ringde jag idag,,, och ändrade från skattetabell 31 till 33, vi har tabell 32, så jag tog en över.
Lika bra det,,, det var som när jag jobbade,,, då bad jag kvinnan på lönekontoret dra 700;- extra i skatt / månad.
Bättre det och kanske får tillbaks än rest.
Å nu har vi ju inga avdrag att göra, eftersom vi inte har något lån kvar.

 

Nu har jag svamlat klart för ikväll.

Ha en finfin fortsättning på denna tisdagskväll.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards