Alla inlägg den 2 april 2016

Av Annelie - 2 april 2016 16:32

...har packat ner laptopen så får det bli ett inlägg från mobilen igen.

Jag har gjort klart allt inför min kommande resa med liggande sjuktransport upp till Uppsala i morgon.

Allt är packat..känns gött så slipper jag hålla på med sådant till morgonen. 

Jag har laddat nästa veckas medicindosett, eftersom man skulle ta med egen medicin den första veckan.

Jag har även tagit med mer värkmediciner ifall att....värken blir för djävlig mot mig.

 

Min sjukresa var bokad till klockan 11.00 imorgon, Skånetrafiken ringde mig förut och frågade om de kunde komma och hämta mig klockan 10.00 istället...för tydligen har de kommit på först NU att det är drygt 70 mil enkel väg.

Sagt och gjort...vid 10-tiden i morgon så ligger jag på båren i taxi och sen tuffar vi med sakta mak uppöver.

 

Jag frågade om det var en svensk chaufför, mest för att OFTAST är de utländska chaufförerna så dåliga på språket....då blir det väldigt dryga mil om man inte kan säga något speciellt till varandra.

Men jag ska få en väldigt lättsam kille på 31 år som chaufför.

Vart full i skratt när hon på Region Skåne till och med sa hans ålder.

 

Idag har vi varit till Ica på Valen, skulle handla hem lite och sen så skulle jag hämta ut 4 olika "paket".

I tre av paketen var det kläder 😊

Å i det fjärde var det en film.

Sen hem och i bilen för att åka till ÖB, där shoppades påsksaker med 50% rabatt, ett flak cola och lite annat "onödigt" 😮

 

Så idag har jag fått 3 par 3/4 långa sommarbyxor,  två toppar, en vårjacka...en pyjamas till Göran.

Allt passade...eller vore jag fullt gående så skulle jag ta en storlek mindre på kläderna.....men när jag sitter som jag gör så vill jag inte det ska sträna och dra någonstans.

 

Igår när vi åkte hem så stannade vi till vid affären Klädkällaren i Göteborg....en stor butik som har allt.

Men...det var inte så jättebilligt.

Men, vi shoppade en hel del ändå.

😊

 

Visst är det sjukt..??!!

Vi åker alltså E 6 genom Göteborg....åker genom två vägtullar så nu snart kommer det en räkning på 44;-.

Jag tycker det är helt otroligt på en Europaväg.

 

Nu ni mina vänner / läsare...ska jag morna ner mig ordentligt i sängen och kika på en film.

 

Ha det bäst, så får vi se när vi hörs igen.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards