Alla inlägg den 4 april 2016

Av Annelie - 4 april 2016 15:19

Ja, idag klockan 10.20 kom taxin och hämtade mig, han var lite för tidig, men bättre det än tvärtom, jag var ju också klar. Satt i receptionen och väntade.

Rullade ner dessa meterna till sjukhuset,,, resan kostade mig 101;- varav 16;- var för själva resan, resterande var framkörningsavgift.
Men, det kvittar.... för det är inga pengar jag ska betala, men får "ligga" ute med de tills jag kommer hem... 700;- för hotellrummet och sen 101;- för denna taxiresa.

 

 

Första sängen är min.

 

 

Så, här ska jag och Jenny rumstrera denna veckan.

 

Idag på sjukhuset har jag träffat smärtpsykiatern och rehabläkaren.

När jag träffade läkaren vart det många tårar, när hon "försökte" sig på att undersöka mig, men la ner det ganska så fort.
Reflexerna  var inte som de ska vara,,, har de ju iofs inte varit på hela tiden.

 

Jag vart hämtade i rullstolen och det var en bra bit killen fick skjuva mig "stackarn", när jag skulle tillbaks så kom det en annan, men han skjöv mig inte, eftersom jag inte hade fotplattorna med mig.
De får inte skjuva rullstolar utan fotplattorna, så killen som hämtade  mig gjorde ett tjänstefel.

 

Det slutade i alla fall med att jag fick åka tuck tillbaks, det är en större maskin som har två säten som de kör folk till och från olika avdelningar / mottagningar.
Jättesmidigt, och vilken lättsam kille som körde, var en riktigt skojfrisk en.
Ååååå,, om ni visste vad gött det är att höra andra dialekter än denna skorriga skånskan.

  

 

Jag delar rum med en tjej som heter Jenny, 40 år från Stockholm,,, lättsam trevlig tjej.
Men, just nu är hon på vift.

  

 

Jag gillar inte själva inliggningen här,,,, ramlar jag när vårt "folk" som har hand om oss alla som har smärtor så får vi larma på gynpersonalen som jobbar på andra sidan väggen.

Å gamalt och trist är det här.

  

 

Jag tror att dessa dagar kommer att gå fort,,, för det är något varje dag och sen att man har en tjej som har lika lätt för att prata som jag.
För våra munnar är det ju i alla fall inget fel på.

  

 

Bara lite bilder från hotellet.

 

 

Min säng på hotellet.

Tyvärr alldeles för mjuk för mig och denna kropp, säkerligen en underbar säng för en helt frisk person.

 

 

En del av matsalen på hotellet.

 

 

En del av frukostbuffén.
Filen och myslin stod på annat håll.

 

 

Jag gillade denna lampa.

 

 

Mysig vagn som stod i matsalen på hotellet.

 

Gulliga  Madeleine som jobbade på Hotell Von Kreimer.

 

Nu passar jag på att önska er en trevlig fortsättning på er måndag. 

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards