Alla inlägg den 16 april 2016

Av Annelie - 16 april 2016 18:00

... tillbaks i min älskade säng efter lite ärenden idag.

Jag gick upp i morse och tog mig min frukost.

 

 

Det var jag i sällskap av ugglorna som satt och åt, Göran var ute på sin dagliga promenad.

Jag äter bara en smörgås, som jag brukar dela i två delar, på så vis blir det ju ändå "två" smörgåsar, med två olika pålägg.

 


Sen gick jag och la mig igen, kikade klart på filmen jag började på igår.

En thriller med Ben Affleck i huvudrollen.

 

 

Verkligen en sevärd film.

 


Göran dammsög och sen så kom han in och frågade mig om vi skulle åka till Dollarstore, innan vi åkte så tog jag mig en dusch och Göran passade då på att dammsuga sovrummet också. 
Det var fint väder ute (är fortfarande), så han tog trampcykeln och jag åkte elskotern.

 

Där shoppade vi lite smått och gott, inte alls så mycket som vi har brukat.

 

 

Fick tag på en ny lampskärm till denna fot, det har varit en vidare korgskärm på denna fot i alla år,,,, en lampa som har följt mig så länge som jag minns.

 

 

 

5-pack trosor, en mindre skrivblock som jag kan ha vid sängen och även detta skrivunderlägg som jag kan sätta fast papper och dyligt i fick följa med hem också.

 


När vi åkte därifrån så styrde vi kosan åt Huses, vi båda var hungriga så vi tog oss mat där idag.

 

 

Vart en kebabrulle åt mig och kebabtallriken till Göran, Huses har riktigt god mat och mycket får man.
Jag har en sådan rulle i 3 omgångar.

 


Sedan styrde vi nosen mot Hemmakväll (harkel..), ja jo jag erkänner, det vart godis inköpt.
*SKÄMS*

 

Innan vi åkte hem igen, så var vi även inom Öster Café, eftersom vi skulle köpa oss matbröd, deras tekakor är ju sååå goda.

 

Hmm... ja då vart det även en fika där, de började med att bjuda på kaffe om / när folk köper sig något till kaffet, detta erbjudande har de på helgerna.
Å de hade haft att göra idag.

:-)
Vi köpte oss en tårtbit, jag smakade bara lite av den, det var ju inte så jättelänge sedan vi hade ätit.

 

 

Bild lånad av Öster Café s facebook-sida.

En sådan bit tårta kostar 35;- jag lovar er,, den är STOR.

Å vilken god tårta.

  

 


Idag var det Sinan och hans syster Samar som jobbade idag.
Båda två är såå gulliga.

Vi bestämde att Samar ska komma och fika hos oss vid 11.30-tiden i morgon.
Hon bor ju bara en trappa upp i vårt trapphus.

 

När vi kom hem igen, så gick Göran ner och körde upp hojen på gården, han skulle ta bort klistermärke som han hade baktill på packväskorna.
Klistermärkena efter vår tid i Vulca Riders.

 

Pengar har vi lagt ner på denna klubb, men en del har vi ju fått tillbaks med försäljning av olika märken till skinnvästarna.
Vi har klubbjackorna kvar, får se nu när säsongen drar igång på allvar, om någon är intresserad.

 

Nu blir det ren och skär slappning för min del, Göran tog sig en liten hojjtur nu i solen.
Men, jag tror inte han kommer att bli borta så länge.

 

Jag väntar på tv-programmet "Smartare än en femteklassare" ska börja, det är ett program jag gillar, är ju en älskar av den lättsamma programledaren också.

 

Passar på att önska er en härlig fortsättning på er lördagskväll / helg.


Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards