Alla inlägg den 17 april 2016

Av Annelie - 17 april 2016 17:22

... och åter trött.

Vad trött är jag inte på det då..??!!

  

 

 

En till i vårt hem som är trött.

  

 

 

Denna helg har gått i ett rasande tempo, ändå så har vi inte gjort något speciellt.

Vi var ju som ni redan vet ut på en liten shoppingrunda igår, idag klockan 11.30 kom Samar och hennes yngsta son (11 år) hit på fika.
De var här i dryga timmen, innan hon gick så fick hon med sig vår gamla mikrovågsugn och moccastövlerna, som jag har försökt att sälja med inget napp, hade tänkt mig att de skulle gå på tippen när Göran var dit idag.
Men, Samar ville ha de.

  

 

Idag kom i alla fall mitt älskade solarium på tippen,, älskade att ligga under den värmen, men jag hade inte plats för det här uppe och sen så stod det bara i förrådet och tog en plats. Idag åkte det på tippen.
Lika bra..!!

 

Efter Samar och hennes som hade gått (tråkigt, kommer ju inte ihåg namnet på sonen) så ringde min son och pratade en stund.
Han var hemma hos mormor & morfar så jag pratade även med mamma.
Sen så skulle pappa prata med Göran om en sak Göran håller på att fixa till de.

 

Efter detta åt vi lunch, vart rester av Pasta Carbonara.

  

 

Sen var jag tvungen att lägga mig och ta medicinen mot smärtan vid den misstänka njursten som jag har.
Låg och kikade på en film på C More som heter The Calling, lite seg men ändå sevärd.

 

 

Jag gillar Susan Sarandon väldigt mycket, tycker hon är en riktigt duktig skådespelerska.

 


Jag fick pausa i filmen när Jenny min vän från storstaden Stockholm ringde mig, vi pratade om allt och inget i cirka 30-40 minuter.

  

 

När jag låg inne i Uppsala så passade ju Göran på att tvätta mitt kedjetäcke eftersom jag hade spillt både thé och läsk på det.
Jag hann att komma hem, låg i det i cirka 1 veckas tid,, så var det dags igen för thé-spillande.

  

 

Så, nu har jag köpt en mugg som jag hoppas jag inte spiller ifrån.

 

 

Vad tror ni, kommer jag att klara det..??

  

 

Någon av mina läsare som är duktig på ohyra (????) på blommor,,, jag har fått något på ena orchideén som jag är rädd för att det är ohyra.

 

 

Vad tror ni, är det mjöldagg eller någon annan ohyra..??!!

 


Ja, nu passar jag på att önska er en fin fortsättning på er söndagseftermiddag / kväll.

 

Tjingeling..!!

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards