Alla inlägg den 20 april 2016

Av Annelie - 20 april 2016 18:52

... väldigt länge idag,,, men nu när jag skulle tillbaks till sängs var jag inte kaxig kan jag lova er.
Men, jag är ändå sååå GLAD,,, det verkar börjar gå åt rätt håll.
Kan ni tänka er..??!!

Jag kan stå, gå några steg.

Visst,, det är inte så att jag trippar runt som ingenting, för det är svårt, när jag suttit i rullstolen i dryga året.

 

Idag tog jag elskotern upp till Willy:s vid 14-tiden,,, när jag kom åkandes vid Hedvägen så hörde jag någon tuta upprepade gånger, till slut så tittade jag. Ja då var det min älskade make som kom åkandes på hojjen på väg till sitt eftermiddagsskift.
Han är sååååå snygg på vår hojj.
Ja, naturligtvis annars också.

  


Jag handlade det vi skulle ha, plus lite till.
Sen var jag in på ÖB och köpte en massa onyttiga saker, som t.ex lite kex / småkakor ifall vi får några gäster.
Sen köpte jag även en chipspåse,,, en ny smak som lockade mig.

  

 

 

Har smakat,,, de var riktigt goda.

 


Efter besöket på ÖB var jag även in på Engelbrektsboden, köpte mig en jumper och ett par mjukisbyxor,,, men jag var inte nöjd med något av det,, så det ska tillbaks.
Köpte även ett linne, t-shirt och strumpor till Göran.

 

När jag åkte neråt mot stan igen så åkte jag förbi ett bygge där det ska bli en massa nya lägenheter, två sådan hus bygger de där.

 

 

 

Sen så åkte jag även förbi vår gamla busstation, där har de målat massa gult,,, varför har jag ingen aning om.

Huset som är på bilden, var en kiosk vid namn Moxy, där kunde man ladda på sina busskort ja åså var det en kiosk.
Men fyyyy,,, vilka sura människor som jobbade där, en far och son och båda två var lika sura.
Har inte träffat någon som sagt något positivt.
Vid vår nya resecentrum så har vi Pressbyrån numera.

 

 

 

När jag kom ner till stan igen, så åkte jag inom Valen,,, skulle upp till skoaffären på 2:a våningen, de säljer lite Ecco-skor, tänkte om de kanske kunde ha haft de jag är nyfiken på.
Men, icke då.

  

 

Då åkte jag inom Homemix och kikade,,, föll som en fura för några fina ugglor.
Ja, de vart ju naturligtvis med hem också.
*L*

 

   

Visst är de söta..??!!


Man kan även hänga dessa på väggen, får se vart de ska stå i framtiden, om de blir kvar på hallmöbeln eller hamnar på något annat ställe.
Denna lilla byrå jag hade på hallmöbeln är över nu, just nu står den på golvet i hallen, tills jag vet vart den ska stå.

*Hihi, typiskt mig*

 

Innan jag åkte hem, så var jag till Öster Café, där sprang jag även på Ailan idag, maken till Hala som jobbade, sen så kom Samar och skulle jobba resten av kvällen, då var klockan cirka 17.00

Idag åt jag något gott som Hala hade bakat,,, någon slags ost som hon rullat in i filodeg.
Mums, det var riktigt gött.
Köpte med två styckena hem också.
Kan Göran äta när han kommer hem inatt.

 

Nu tycker jag bara jag svamlar om allt och inget,,,, lika bra att avsluta för idag.

Hej svejs..!!

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards