Direktlänk till inlägg 23 april 2016

Tröttare....

Av Annelie - 23 april 2016 18:51

.... än tröttast känner jag mig just nu.

Ändå så har jag småslumrat på sängen i cirka 40 minuter, men det är allergin.
Ska bli intressant att höra vad min läkare säger nu på måndag då jag har en telefontid med honom, denna tid är på 10 minuter.
Men, det hinner vi säkerligen.
Jag äter ju redan allergimedicin, men jag tycker inte den hjälper mig något, så det ska bli intressant att höra som sagt var.

I morgon söndag är det ju dags att fylla på mina dosetter igen, jag gör ju det bara var 14:e dag, eftersom jag har köpt på mig två stora.
Jag tyckte det var såå träligt att sitta varje söndag och göra detta.

Har även köpt en mindre som är bra att ha med ifall jag behöver extra piller och även pillrena mot torr mun, så jag får igång saliven.
Phuu.. ja ni hör ju.
Bara FEL på mig,, är såå LESS på allt runtomkring mig och på mig själv.

 

 

2 st sådana här har jag alltså, men det är knappt de räcker nu,,, med alla piller jag stoppar i mig.

  

 


 

Denna är bra att ha med i väskan ifall / när jag behöver extra medicin.

 


Men, nu på söndag ska jag skippa att lägga i en av värktabletterna på middagstiden,,, ska prova och se om det går att vara utan, nu när jag tycker jag börjar känna mig bättre.

Går det inte,, ja då är det ju bara att börja med de igen.
Å jaaa,, jag har pratat med min läkare om detta förut.
Så, jag medicinerar inte själv som jag tycker och känner,,, utan det är alltid i samråd med min helt underbara husläkare.

 

Idag har det varit en slappardag i högsta rang.
Jag gick upp vid 07.30-tiden, gjorde mig frukost och satte mig vid den stationära datorn, skrev av det vi shoppade igår i anteckningsblocket (ja, jag för fortfarande ett sådant, fast man har allt via banksidan idag).

 

Göran kom upp vid 08.30, han tog sig frukost och satte sig i vardagsrummet.
Han vill alltid morna till på egen hand, sällan vi pratar direkt med varandra på morgonen.
Han brukar få komma till mig, när han vill börja prata.

 

Sen gick han ner i förrådet och började sätta ihop trådbacks-ställningarna, vi köpte ju 4 styckena sådana och 2 stora plastbackar som sitter längst ner och sen 8 styckena trådbackar.

Vi ska ha skor och kläder i dessa backar.
Får ha jackorna i plastpåsar först, för annars så blir de skitiga.
För det blir enbart till ytterplagg, vi har ju massor av kläder.

 

Han märkte att det kunde ha varit 2 ställningar till med antingen 8 trådbackar till eller som vi har det nu, med plastbackar och trådbackar.

 

 

Kanonbra att ha dessa.

 

Så, nu ska det bli ett till besök på Ikea för vår del, för att införskaffa detta.


Vi hade ju vår gamla hallmöbel där nere förut, som han hade sina jackor hängandes på med svarta sopsäckar som skydd.
Denna ställningen är bra,,,, så den vill jag att Göran skruver isär och har kvar i förrådet,,, IFALL att jag får för mig jag vill ha upp den igen någon gång.

 

När Göran var klar med detta, så duschade han och efter det gick vi bort till Öster Café på en lååångfika.

 

Idag tog vi oss kaffe / thé, jag tog en broccolipaj-bit och Göran tog en bit köttfärspaj, vi tog även en tårtbit som vi delade på.

Till min pajbit tog jag lite potatissallad, bulgur med något gött i och lite kidneybönor som de har något gött i.
Detta som jag tog till pajen är på deras buffé.

Sen kom Sinan med en typiska syriansk rätt som vi fick smaka av också, det är såå gött. Har fått smakat det en gång förut.
Ska jag prova mig på att göra själv.

 

Vi satt kvar länge, både Sinan, Hala, Alain och Samar var samlade på cafeét idag,,, skojj att få träffa alla goa.

 

Men, innan vi gick hem så kände jag det vart tufft för mig,,, jag längtade rejält efter sängen då.

Så, hem och direkt i säng, Göran gick till bankomaten för att ta ut pengar han skulle ha nu ikväll.
Han och vännen Magnus är och tar sig ett par öl och spelar biljard och senare ska de på rockkonsert.

Therese hade fundering på om jag också var med in,,, då skulle de ha bjudit oss på mat,,, men jag orkar inte var såå social nu.
När det molvärker och mer aggresiv smärta i njuren ibland.

 

Nääee,, jag har min myskväll till sängs.

 

Så, mina kära läsare,,, då vet ni vad jag gjort idag.

  

 

Hoppas jag inte "tråkar" ut dig.


 
 
Ingen bild

Susanne

24 april 2016 11:23

Jag blir aldrig trött på dig vännen! Såna trådbackar är kanon! Vi har såna i flera av våra garderober. Massa kram 😊

Annelie

24 april 2016 18:16

Tack gulle du.. :-)

Kramar om

 
Ingen bild

Susanne

24 april 2016 20:13

Kramar tebax hjärtat! Förresten... Jag gör oxå dosetter varannan söndag för jag som du tyckte att varje vecka var för jobbigt! Dax igen Idag men det får vänta tills imorgon för nu har jag så ont så jag inte vet vart jag ska ta vägen... Tony brukar hjälpa mig men han är oxå helt slut! Han går upp fyra varje morgon och han/vi har inte kunnat ha nån sovmorgon denna helgen eftersom det kört lastbilar i skytteltrafik sedan 7 på morgonen! Är godset vi hyr av som kör ut skit till åkrarna för att gödsla! Så gott luktar det inte heller! :( Massa kram vännen<3

Annelie

24 april 2016 23:43

ör det första TACK för dina kommentarer, det är så skojj när du kommenterar..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards