Direktlänk till inlägg 26 april 2016

Idag är ingen....

Av Annelie - 26 april 2016 09:34

... bra dag.

  

Vaknade i morse och direkt när jag vaknade så kunde jag säga vad det var / är för väder ute.

Mulet & enorm blåst och då kommer min fibrovärk som ett brev på posten.

Sen så mal det rejält i njuren.

Fyyyyy, nu har jag gnällt KLART.

 

Igår strax efter 08.00 så ringde min läkare, eftersom jag hade en telefontid hos honom angående min allergimedicin.
Nu skrev han ut en annan sorts medicin, nässpray och även luftvägsvidgande.

Lite senare på förmiddagen, jag hade precis kommit upp och fått på mig kläderna, jag skulle till att äta frukost så ringde min mobil.

Då var det Paula som var ute och gick med Chammi & hennes väninnas hund Wille,,, så hon frågade om jag ville ha besök.
Hon köpte med sig frallor så vi satt ganska så länge och pratade om allt och inget.

  

När hon gick hemåt med voffsingarna så gjorde jag mig iordning för att dra iväg upp till Dollarstore, var inom Posten på Ica först och skickade ett paket på en jeanskjol jag sålde på Tradera.

Var även inom Apoteket, eftersom jag hade fått ny medicin utskriven.
Jag tänkte när jag ändå var där att jag kunde ta ut allt jag fick och det var en del.

  

 

 

Tur jag har gratis medicin nu och fram till februari nästa år.

 


Så, denna kasse fick jag ju dra på till Dollarstore.
I den butiken hittade jag nya vaxdukar, en sopskyffel plus lite annt smått och gott.

Funderar på om jag ska be Göran åka inom för att köpa en spetsvaxduk till, i en annan färg.

 

 

Här är alltså duken, fanns ju i somriga färger också.

Jag köpte ju en svart stor vaxduk, kanske skulle köpa en vit sådan spetsvaxduk då.

 


Innan jag var hemma från denna tur, så var jag bottenfrusen,,,, för fyyy vad det blåste kallt.

Dröjde inte så jättelänge tills Göran kom hem, efter jag hade kommit hem, han var i stort sett bara hem och vände,,, sen så gick han ner till tandläkaren.

Ja, där fick han reda på att han hade två hål som ska lagas.
På våra år tillsammans, så tror jag han har haft 2 hål eller något i den stilen.

Dessa ska han ner i slutet på maj och fixa.

 

Jag hade gjort iordning en kycklinggryta till middag,,, när han kom hem var jag totalt sliten, för dels så hade jag varit uppe lääänge och sen så hade jag kört i blåst.
Sen tar njur-värken också musten ur mig.

Göran kokade vildris till mig och jasmineris till sig själv, jag åt i sängen och sen så låg jag nerbäddad.
Men, frös som "en hund",,, så till slut fick jag lov att gå upp och ta mig en lång varm dusch.

Tillbaks till sängs.

 

Jag har sovit väldigt dåligt på morgonkvisten, var vaken titt som tätt och tittade på klockan, jag längtar efter att få sova HELT en HEL natt.

 

På tal om att sova,, då tänkte jag direkt på en natt som jag sov helt gudomligt i Uppsala, sen om det berodde på att det var någonting nästan varje dag där.

Då kom jag även att tänka på sjukgymnastiken här hemma.
Jag tränar ju det som sjukgymnasten i Uppsala gav mig ett litet program för.
Sen så skulle jag ta kontakt med de här hemma,,, så nu väntar jag på att de ska ringa upp mig, ungefär vid 10.10-tiden, ska beställa en tid så de också får börja med mig.
Hoppas att de har läst i journalerna vad som står angående mig.

 

Annars, idag blir det en slappardag,,, tror inte ens jag kommer att komma ur pyjamasen.
Har ett paket att hämta på posten, men tar det i samband med att jag ska hämta min medicin som de fick lov att beställa igår,, de två sorterna som fattades.
Läkaren har ju skrivit på receptet att de får inte bytas ut,, och då är ju följden att de oftast inte har den hemma.

 

Nu,,, säger jag Tjingeling för denna gång.

 
 
Vicki

Vicki

26 april 2016 20:28

Jag går av den 17 juni och går på den 11 augusti.

Vi har inte bestämt riktigt hur sommaren blir mer än att vi ska vara i Sverige i år.

Ronja har en fotbollscup i Skara i början av agu så då tänkte vi följa med och heja. Så det blir säkert norrland och släkten där innan eftersom vi inte har varit uppe på ett tag.

Ha det gott, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

27 april 2016 18:55

Härligt att ha så lång sommarsemester...
Gött att inte ha en massa planerat också, bara ta dagen som den kommer ibland.

Ha det bäst.. // Annelie

 
wiper

wiper

28 april 2016 12:24

Jag känner med alla som har fibromyalgi för det verkar vara rena rama helsiket. Jag har säkert själv fibro men lindrigare. Dom flesta som är utbrända brukar drabbas också. Jag har ömhet i huden till och från och ibland så illa så jag kan inte ha åtsittande kläder. Så fort jag kommer hem så får jag slänga av mig sånt som sitter åt.

Vad härligt att du fick besök. Bra att du kunde ta ut så mycket medicin. Min man har stora förpackningar men det tar sin plats.

Det var en jättefin spetsduk och så passande till den som ligger under. Vi har inget Dollarstore i Jönköping vad jag vet. Får kolla

Skönt att det inte blev sån dyr historia för din man med tandläkaren. Jag har själv sömnproblem till och från och drömmer mycket.

Kramar

http://www.wiper.bloggplatsen.se

Annelie

28 april 2016 23:24

Usch ja,,, denna sjukdomen Fibromyalgi är ett helvete till och från. Idag har varit en riktigt kass dag.

Fy ja,, mediciner tar verkligen plats,, men jag har en jättebra "låda" att ha de i, men alla får ändå inte plats i den.

Mmm,, är helnöjd med duken.

Kramar om..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards