Alla inlägg den 2 maj 2016

Av Annelie - 2 maj 2016 02:18

... i natten, ja klockan är nu 02.18 och här sitter jag.

Jag somnade bara "så där" förut,,, visste inte ens att jag somnade *L*
Vaknade av att Sylvester låg ända upp i ansiktet på mig och mådde gött så han kom ut med klorna lite då och då plus att Göran låg på rygg i sin säng och snarkade.
Jag låg kvar en stund, tänkte ifall jag kunde somna om.
Men, låg där och kände jag var lite småhungring, så jag gick upp och tog mig en smörgås och en kopp thé och satte mig här istället.

 

Denna helg har gått fort,,, i fredags när Göran kom hem så frågade han om vi skulle gå ta oss en fika på Öster Café, sagt och gjort.
Men, medans vi satt där så fick jag känning av det onda åt njuren.
Vi var en snabbis till Ica på Valen,, men fyy innan jag kom hem och i säng med ett piller.

 

Lördagen var jag inte ur sängen på hela dagen lång, jag låg och hade maratontittande av TV-serien 100 Code.
Jag gillade den serien,,, hade spelat in alla avsnitt utom ett, så jag såg 11 avsnitt.

  

 

Inte sett serien,,, gör det.

Jag tycker i alla fall den var sevärd.

 

Jag var bara upp för att ta mig något att äta och på toaletten.

Göran var hem till ett par kompisar till oss utanför Anderslöv, han skulle dit och hjäpa Tony bära möbler från ovanvåningen ner till salongen.
Sen hade gubbarna suttit i köket och fikat en stund innan Göran kom hem igen.
När han kom så frågade han mig om jag ville ha något att äta, men då hade jag redan ätit.
Han var hemma i cirka 1,5 timme,,, sedan körde han kortege med Trelleborgs MC, det var klubben Huggarna som anordnade detta, så då hakar alltid Trelleborgs MC på.

Så då var Göran borta i cirka 2,5-3 timmar.
Men, mig gör det inget.
Vi är ju inte aktiva inom Vulcan Riders längre, utan Göran är på G att bli medlem i Trelleborgs MC istället.

 

På tal om hojåkande.
Vi lärde ju att känna en tjej i Vulcan när vi var nya medlemmar, men sen så gick hon ur klubben eftersom hon köpte sig en HD istället.
Vi sprang på henne ibland, så vi stod alltid och pratade med henne då.
Nu på fredag är det olika klubbar som ska köra kortege för hennes skull eftersom hon gick bort den 24:e april, endast 60 år gammal.
  

R.I.P
L.S

Det är ett gäng kvinnliga MC-åkare som brukar köra kortege för de avlidna, det behöver inte vara MC-folk som gått bort (TROR jag), utan det räcker att de efterlevande har det som önskemål.

 

Idag (söndag för mig, ÄNNU fast klockan är nu 02.34 *L* ) kom grannen Samar klockan 11.00, eftersom hon och jag skulle till Mallas för att handla det som fattades till dessa två syrianska rätterna hon skulle laga till oss här hemma.

  

Ja ni,,, vad det heter har jag ingen aning om.

En är i alla fall med bulgur, passerade tomater, citron, färsk persilja, vitlök, salt och lite granatäpplesirap.
Jättegött.

*bild kommer en annan dag*

 

Den andra rätten är ett runt tunnt bröds om skärs i bitar, sedan friteras det, läggs i en form, över detta hälls naturell yoghurt som är blandat med humuspasta, stekt lök, lite granatäpplesirap, en speciell krydda från deras hemland och detta toppas med kokta kidnebönor och chili.
Riktigt, Riktigt gött.

 

 

Här ska vi till att hugga in på go mat.

 

Efter Samar hade gått och vi hade ätit så gick jag och la mig, då var jag riktigt, riktigt sliten,,, låg och kika lite på teven, slumrade till ett tag också.
Göttit..!!

:-)

 

Klockan 17.00 var vi bjudna till Öster Café, eftersom det var kalas för Samar´s yngsta son Sammy, som hade fyllt 12 år.
Vi gav honom pengar, dels så skulle vi i sådan fall ut och köpa något och sedan VAD skulle vi köpa.
Bättre han fick en slant istället.

 

Ja, då var det ytterligare en ny syriansk maträtt vi fick äta, sedan en massa kaffebröd, tårta you name it.
Å jag som är GBP-opererad..

  

Men, det gick bra.

 

Göran & Marcus innan alla gästerna hade kommit.

 

Här hade vi den syrianska maträtten, det är alltå en deg de gör, sen stoppar de kött i denna och kokar ihop det i en sås som det bland annat var yoghurt i.
Riktigt god.

På bilden syns Sinan, Alain, Samar & Samar´s mellersta pojke.

 

Samar´s grabbar vart glada idag.

När Samar var här i fm och vi gjorde den första rätten, så körde Göran upp hojen på gården och tvättade den, då var ju Sammy hos oss.
När Göran kom in så sa Sammy till mig att han ville åka hoj, ja du får fråga Göran sa jag då.
Denna kille har lätt för att prata och fråga massor.
Men då minnsan vart han blyg,,så han tordes inte fråga Göran.
Jag sa det till honom,,, "fråga Göran nu då",,, kan inte du sa han då.
Då förstod ju Göran.
Så han frågade grabben om han vill åka hoj.
Sagt och gjort,, på med min mopedhjälm och ut på en tur.
När de kom tillbaks var grabben salig.

  

 

Sen ville även hennes mellersta son (vet ej namnet ännu) också åka,, så han fick åka när alla gästerna hade gått.
Han var också alldeles salig när de kom tillbaks.
Näst på tur står Samir & Hala.
*L*

Nääee,, nu mina kära läsare tror jag bestämt jag ska göra en djupdykning ner i bingen igen.

 

Hörs av..!!

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards