Direktlänk till inlägg 3 maj 2016

Jag väntar fortfarande...

Av Annelie - 3 maj 2016 15:23

... på svaret från röntgen.
Trodde jag skulle få det i alla fall idag,,, men icke.

Får se i morgon då.

 

Jahapp.. igår var vi bort till Öster café IGEN, och åt lunch.
Jag tog en bit kycklingpaj, lite potatissallad, lite arabisk bulgurrätt, en pannkaka och citronvatten.
Göran åt 3 minipizzor, ett kokt ägg, en pannkaka och kaffe.
Detta extra som vi äter till är från deras buffé, som ingår när man köper något från disken.

 

Sen gick Göran hem och satte på sig kläderna inför hoj-turen till jobbet, jag åkte bort till Posten, postade spetsvaxdukarna till mamma & pappa, tog ut ett paket från Wish (en väska).  

Här är alltså väskan jag hämtade ut, finns även en axelrem med till den.
Enda nackdelen är att dessa ringar som håller ihop väskan på sidorna, så den ska bli lite "tuffare" är lite för tajta. Så, får se om jag klipper bort det, vet ej i dagsläge.

 

Efter jag var klar på Posten, så åkte jag in på Deichmann och kikade på väskor,,, ja det är SANT. De har ju såå mycket snygg och jag fullkomligt ÄLSKAR väskor.
Men, det är något som tar plats.

  

Vart inget köp,,, åkte upp en våning för att kika på KappAhl,, ja där var jag nära att köpa på mig mer trosor, köp 3 betala för 2,, men va fasen,,, ett par trosor kostade ju 149;- (!!!!), sen ett par 99;- (!!!), det är ju SKRÄMMANDE.

Så, det vart ingen affär.
Vart lite småsnål där.

 

 

Jag rensade ur min låda en hel del igår,, massor av både strumpor och trosor som försvann från min låda nu.
Detta är alltså medans jag höll på,,, vart väldigt fint i lådan.
Har till och med helt nya trosor som jag rensade ut,, som jag ska prova att sälja för en billig peng på köp-och-sälj-sidan.

 

Vidare in på Home Mix,,, finns en del fint där.
Enda jag shoppade där var ett häfte frimärke, går ju åt nu när jag skriver handskrivna brev lite då och då.
Vart snopen,, detta häfte hade gått ner (!!!) 5;- eftersom de hade sänkt momsen på portot.
Inte dåligt att något blir billigare.

 

Sen åkte jag ner till Clas Ohlson, vart inget handlat där heller.
Var ju inte ute efter något speciellt heller, bara roligt att kika.

 

Innan jag åkte hemöver igen, så var jag in på Ica.
Där hade de provsmakning av Ica´s egna djupfrysta princesstårta, den var riktigt god.

 

I morgon onsdag är det sista dagen Göran jobbar denna vecka,, han jobbar ju em och då har han alltid ledigt på fredagen den veckan och eftersom det är en röd dag på torsdag, passade ju fint.

Det ska städas, putsas fönster och byta gardiner under torsdagen och fredagen.
Lördagen är de ett gäng hoj-åkare på hans job som ska ut och åka mellan 09.00-15.00, trevligt för honom.
Önskar sååå jag hade kunnat vara med,,, men nästa år KANSKE..!!!!

 

När jag åkte hemåt igen, så passade jag på att fota lite vårbilder.
Var ju kanonväder, är idag också, fast nu har det mulnat på liiite.
Hade tänkt mig att kanske sätta mig på elskotern till blomsterlandet, för att köpa jord till en orchidé,,, men jag tror jag tar det i morgon, när jag ändå ska ut för att åka till tandhygienisten.

TUR jag fick ett sms om det igår,, för det hade jag ingen aning om.
Var tvungen att ringa och höra så det stämde,, och det gjorde det ju.
Men, mitt minne... som sagt var, tur jag fick sms:et,,, för det är ju tråkiga pengar att betala när man missar något sådant besök.

 

 

Dessa träd är ju såå fina när det är full blom på de,,, vi har några sådana ståendes i infarten till vår gård.

 

 

Vårlika blomurnor lite varstans i vår stad.

 

Nu säger jag hej för detta inlägg.

 
 
Vicki

Vicki

3 maj 2016 21:19

Snygg väska !!

Jätte fint med alla blommor som slår ut nu. Har fått en hel del knoppar på min syrenbuske så hoppas på många blommor i år.

Min favorit drink är strawberry daquari. Amelia tog en med hallon smak. Den var inte så tokig den heller ;-)

Ha det gott, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

4 maj 2016 15:44

Mmm.. visst är det en härlig tid vi har framför oss.

Ska kika vad det är för drink du gillar.

Ha det bäst..

 
wiper

wiper

4 maj 2016 11:20

Allt tar sån tid numera. Jag tog själv ett sköldkörtelprov för ett tag sen och bara sånt tar sin tid. Vad bra att ni kan äta lunch på detta café också, det låter så gott. Det var en jättetuff väska med romerskt motiv. Det har verkligen blivit dyrt med trosor. Jag köper dom flesta på Selma Kläder för dom har rimliga priser

Nu påminde du mig om att min man måste putsa fönstren för snart ser vi inte nåt ;) Härligt att din man får vara ledig lite längre nu

Vilka fina härliga vårbilder du tagit, man blir lyrisk och nu är det nästan sommar ute

Ha nu en skön onsdag kära vän
varm kram från
Malin

http://www.wiper.bloggplatsen.se

Annelie

4 maj 2016 15:43

Jag fick mitt svar idag...

Mmm,, gillade väskan, relativt stor men ändå inte klumpig.

Usch ja, för priserna på underkläder.

Ska bli så härligt att få rena fönster och upp med gardinkappan i köket, är mäktigt trött på längder.

Ha en underbar fortsättning på denna onsdag.. // Varma Kramar

 
Liten Uggla

Liten Uggla

4 maj 2016 12:30

Kommer inte svaret till inremitterande läkare först? Har du inte hört nåt på fredag kan du ju ringa vc. Ibland behöver de en spark där bak för att komma framåt....
Hoppas du får en fin Kristi himmelfärdshelg! Själv så har jag just packat klart min väska och går snart iväg mot busshållplatsen för att åka till mitt ♥. Det ser ut att bli kanonväder i hela landet så det blir nog en fin helg. Kramis! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

4 maj 2016 15:41

Stämmer bra det,,, fick svaret av min husläkare idag,, det var han som skickade remissen.

Nu vet jag inte om duser detta svar,,, men jag HOPPAS verkligen du / ni kommer att ha en helt underbar helg tillsammans.

Kramar om..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards