Alla inlägg den 6 maj 2016

Av Annelie - 6 maj 2016 20:36

... idag hade vi vår städdag.
Men guuuud va gött det är när det är klart, som nu ikväll,,, bara kunna njuta av vårt älskade hem som är nystädat.
Jag hjälpte Göran med att bädda rent i våra sängar idag och sen så skurade jag rent inne på badrummet.

 

 

Hjälp när det ser ut så här i ett hem.

  

Men, man vet ju att det kommer att bli underbart skönt, när allt är klart.
Tänk dessa som orkar att ha det rörigt i sina hem för jämnan,, jag personligen skulle få "tupp-juck".
Göran fick hjälpa till att skaka ner själva täckena i påslakana,, för jag kan ju inte så så rakt upp och göra den rörelsen.
Man, han var glad av "all" hjälp han fick av mig idag.

Måste visa er,,, fick ju med oss sängöverkast från mamma & pappa när vi var hemma sist.
Vart snyggt på vår säng, en härlig färgklick.

 

 

Efter detta så tog vi en varsin dusch och sen så åkte vi till Arkens Zoo, där köpte vi en 10-kilos matsäck och två 14 kilos sandsäckar plus en 10 kilos sand till katterna.
Så, nu har vi ett tag igen.
Vi köpte en helt ny matsort idag,,, än så länge äter de av den.
Men Sylvester kan vara liiite smålurig med detta ibland.
Därför vi sparat kvitto, eftersom de har smakgaranti.

Vi var även in på Dollarstore,,, där köpte Göran på sig en hel del tuggumipåsar,,, han tuggar ju tuggumi i tid och otid nu.
Men, han har inte snusat på 2 månader nu.
*BRAVO*

 

Vi var även in på Mac Donalds, tog oss lite att äta.
Medans vi satt där så kom MC-kortegen som kördes för kvinnan vi kände här i Trelleborg.
Först kom två hojj-åkare, sen så kom likbilen med hennes vita kista och blommorna på, sen så kom det ett gäng hojj-åkare till.
Det vart lite ledsamt när vi satt där, jag fick att tårarna i ögonen.
Det var ingen kvinna vi umgicks med,,, men alltid när vi sprang på varandra så var det alltid tid till att prata.
Hon var som en frisk fläkt, alltid lika glad.
R.I.P
L.S

  

När vi var klara där så var vi till ÖB,,, de hade ju dessa stora ostbågs-påsarna för endast 10;- och Göran fullkomligt älskar dessa,,, så det införskaffades ju plus två flak Pepsi Max.

 

Innan vi kom hem, så hade jag djävulskt ont + att njuren var inte heller snäll.
Så, upp direkt och in med pillret och sen så skulle jag kika på filmen "En man som heter Ove",,, såg en del av den, men sen så sov jag.
Jag hade väl hållit på att härjat för mycket.

  

 

Detta stämmer klockrent.

 

I morgon lördag ska Göran ut och åka hoj med några från hans jobb som också kör hoj plus ett par tre styckena till, de blir cirka 6-8 hojjar,,, de ska vara ute och åka mellan 9-15, jag ska njuta av vårt hem *L* och sen så tror jag att jag går till Öster Café och fikar plus pratar bort en stund.

 

Nu passar jag på att önskar er en riktigt trevlig / mysig helg i sommarvärmen som det tydligen ska bli.

 

 

 

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards