Alla inlägg den 7 maj 2016

Av Annelie - 7 maj 2016 19:06

... det en sen middag för oss.
Vi har precis ätit grillad baconinlindad tjockare grillkorv, friterade pommes i varmluftsfritösen och en grönsallad.
Men, jag vart kanonmätt ganska så omgående, så jag åt inte mycket.

 

Detta är gött,,, någon gång då och då.

 

På tal om grill... Göran har sett en gasolgrill han är sååå sjuk på.
Jag personligen tycker inte den är något häftig, men alla har vi olika smak.

 

 

En grill som ser ut som en V8-motor.

 

Idag har jag tillbringat dagen med följande:
* Gick upp bäddade sängen
* Tvättade & klädde mig
* Satte på en maskin med ett sängöverkast
* Åkte bort till Posten på Ica, skulle posta ett Tradera-paket.
* Åkte sedan till Öster Café, satt där ganska så länge, pratade både med Hala & Sinan, sen så pratade jag en hel del med Marcus, Hala´s son på 1 år.

 

Sedan hem,,, men när jag kom till porten och skulle öppna med den automatiska dörröppnaren,, ja då gick det INTE..!!!
Så, där stod jag och inte kom in.
Jag satt kvar ett tag i solen, brukar ju vara full ruljans på folk som "springer in och ut",,, inte en endaste själ kom när jag stod där.
Slutade med att jag åkte bort till Ica, handlade lite kakor ( jajamensan, nyttigheter NOT ).
Men, jag sprang på Kerstin där, så vi vart ståendes och prata en stund.
*Trevligt, Trevligt*

 

När jag kom hem igen,,, ja då var det likadant,,, ringde upp Göran då eftersom han hade ringt mig som jag inte hade hört.
Då var han hemma,, kanon, då kom ju även jag in.

  

Så, detta måste jag ringa om på måndag,,, innan det är åtgärdat så måste jag ju se till att alltid ha med mig dörrnyckeln.

 

Göran hade haft det jättetrevligt med sina mc-kompisar, de var 8 styckena hojjar som åkte runt lite här i Skåne,, på denna tur hann de med att både fika och äta glass.
Glass antagligen vid Jakten utanför Ystad eller Smygehamn är ett måste när man åker hoj.
Jag personligen föredrar Jakten.
Där är det även många amerikanska bilar som stannar till också.
Så, fina sommarkvällar är det otroligt mycket folk där, en mysig stämmning.

 

I morgon söndag ska Göran putsa alla fönster i lägenheten, jag ska ta fram nya gardiner som ska strykas och hängas upp.
Så NU, kommer vår nya ugglekappa upp i köket.

  

Sen så tror jag det ska bli hissgardiner i de andra rummen,,, är mäktigt trött på långgardiner / panelisar nu.
Nu vill jag har in LJUSET.

 

Sen så kanske Therese och hennes mamma Anette kommer på ett fikabesök, eftersom de ändå skulle till Trelleborg och Dollarstore.

 

Efter det är det dags att tänka på middagsmat igen.
Tror till och med jag ska ta upp det redan ikväll,,, kanske ska ta fram fläskkotletter.
Om vi sedan grillar de eller vad det blir av det,, återstår att se i morgon.

Ha nu en riktigt fin fortsättning på er lördagskväll.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards