Direktlänk till inlägg 8 maj 2016

Vart har dessa...

Av Annelie - 8 maj 2016 22:10

... 4 dagarna som Göran varit ledig på tagit vägen.. ?!

  

 

Torsdag var vi ju in till Malmö.
Fredag städades det här hemma och sen var vi till Arken Zoo och köpte kattmat / kattsand.
Igår lördag var Göran ute och åkte hoj med 7 andra mellan 09.00 - 15.00, jag själv var bort till Posten eftersom jag skulle skicka iväg ett Tradera-paket.
Sen var jag på långfika på Öster Café.
Idag söndag har Göran putsat alla fönster i vår lägenhet och sen satte upp alla gardinerna som jag satt och strök idag.

Snacka om att vara nöjd.

  

Nya gardinkappan min syster hjälpte oss att sy, är jätteglad över den.
En riktigt färgklick, men ändå inte för mycket.

  

Sylvester ligger gött på en nytvättad fäll, jag hade inte tänkt att vi skulle ha några långgardiner, men denna är fin eftersom den släpper genom så mycket ljus.
Vill tapetsera om i sovrummet, får se om / när vi gör det.

 

 

Hit har vi bara långgardiner / panelisar.... förutom ett par hissgardiner, men de är lite för breda så det är rynkor på de och det ska det ju inte vara på hissgardiner. Inte i min smak i alla fall.
Så, jag måste försöka klippa bort lite på vardera sida på de gardinerna, så de kan användas igen.

 

 
  Titta vad ljust och härligt det blir.

  

 


Vi var klara med allt redan vid 11-tiden, då började Göran prata på att vi skulle börja med maten.
Han började vid 11.30 och det var tur, för först vid 12.30-tiden satte vi oss och börja äta.

 

 

Tog tid att grilla allt kött idag.
Vart både helgrillad fläskytterfilé och fläskotletter.

 

Jag var bort till Ica, köpte dels potatisssallad och grönsaker så vi kunde göra oss en god grönsallad till också + att jag köpte förkokta färska majskolvar som vi grillade idag,,, mumsigt värre.

 

Många som kom förbi idag när Göran grillade ute på gården,,, han sitter ju utanför vårt sovrumsfönster.
De flesta kommenterar att det luktar gött och det gjorde det verkligen.
Jag kände också det när jag kom in på gården efter Ica-besöket.

 

Sen så trodde jag att Therese och hennes mamma Anette skulle komma på fika idag,,, hon pratade på det i torsdags när vi träffades,,, enda jag sa då att ni för gärna komma men ni kanske får ta med i beräkningen att det är lite rörigt hemma då, eftersom Göran ska putsa fönstrena.
Detta missuppfattade Therese som att vi inte hade tid att ta emot besök, så med andra ord så kom de ju inte.
Jag vet inte ens om de var till Dollarstore.
För Therese frågade mig igår om jag ville följa med henne till Dollarstore,, men jag kände inte ett dugg för det, så jag  hoppade över det.

 

Veckan som kommer är inte mycket planerad,,, enda jag vet är att vännen Mari från Anderslöv kommer hit på fredag. Hon är hos mig mellan två olika besök.

 

Å sen att inte förglömma,, vi har ju 8-årig bröllopsdag på tisdag,,, tänk HELA 8 (!!!!) år sedan vi gifte oss.

 

Mitt   -a i mitt liv.

 
 
wiper

wiper

9 maj 2016 12:18

Tiden går verkligen fort. Vilken snygg gardinkappa. Jag tycker ni har jättesnygg tapet i sovrummet och den passar så bra till allt annat snyggt ni har. Härligt när katten ligger på sängen och myser

Ni har jättefint och mycket fina saker. Vi har måst resa bort tack vare mindre lägenhet. Vad gott det ser ut på grillen

Vad kul att ni har bröllopsdag. Ja du tiden går och åren rusar iväg.

Ha nu en skön början på veckan
kramar från
Malin

http://www.wiper.bloggplatsen.se

Annelie

9 maj 2016 13:48

Hihi,, ja vi har mycket saker,,, alldeles FÖR mycket som jag har reagerat på nu när jag sitter som jag gör.

Tapeten i sovrummet är snygg,, men lite för mörk med tanke på möblerna vi har runt & ovanför sängarna,,, det tar en väldigt massa ljus. Därför jag skulle vilja ha en ljus tapet där inne.

Ja du,, det var riktigt, riktigt gött med grillat kött igår.
Har ni möjlighet att kunna gå ut på gården och grilla..??

Kramar om vännen..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards